2023-01-31, 14:43
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag frågar igen: Var/när har jag hävdat att AFC är fläckfria?

Det räcker med att kolla din historik bara under denna månad för att komma fram till den slutsatsen.

Snart dör ert hopp om titeln med Agent Jorginho.
Citera
2023-01-31, 14:48
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Trodde att detta var ett skämt när jag först läste det..😞

Blir i och för sig lite klarare när man nu läser nyheten om att Elneny dragit korsbandet och blir borta resten av säsongen.

Jorghino > Elneny

Så truppen har blivit starkare.

Men det är klart det hade varit bättre med Caicedo. De 12 mille vi betalar för JOrghino lär dock inte hindra oss från att ro hem Rice i sommar, något 75 miljoner för Caicedo kanske gjort.

Man Utd meddelar att Eriksen är borta minst 3 månader och ska nu panikvärva en mittfältare. Good luck!
Citera
2023-01-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Man Utd meddelar att Eriksen är borta minst 3 månader och ska nu panikvärva en mittfältare. Good luck!
Det är ett STORT avbräck. Eriksen är som jag ser det en av deras viktigaste spelare. Goda nyheter för Newcastle och Tottenham.
Citera
2023-01-31, 17:52
Moderator
zanteras avatar
På tal om diskussionen tidigare kring sämsta experterna är det lite kul att Sky har valt Paul Merson som 'expert' som uttalar sig om allt kring deadline day. Dels spelare han aldrig hört talas om som han nu ska vara expert på, men också uttalanden som känns helt idiotiska. Man Utd går efter ett lån på Sabitzer och Merson's logik är "Det är panik, han är ingen startspelare i Bayern".
1. Alla värvningar på deadline day är ju panik, låt oss vara ärliga. Sedan med tanke på Eriksen's skada så är det ju lite akut.
2. En bänkspelare i Bayern är väl ändå att föredra framför Mctominay? Eller har Merson inte kollat på Man U sedan Ferguson tränade? Dessutom är det ju inga lag som släpper en mittfältare bra nog att starta för ett top4 lag på lån på deadline day med några timmar kvar av fönstret.

Men ja, lite kul annars när det är lite action på deadline day som livar upp denna regniga tråkiga arbetsdagen. Arsenal och Man Utd panikshoppar mittfältare, Chelsea går all in på Fernandez, en del mindre klubbar som flyttar spelare också. Jag menar, Doherty på lån från Spurs till Atletico. Vad fan hände där? Hoppas de på Trippier 2.0?
Citera
2023-01-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
På tal om diskussionen tidigare kring sämsta experterna är det lite kul att Sky har valt Paul Merson som 'expert' som uttalar sig om allt kring deadline day. Dels spelare han aldrig hört talas om som han nu ska vara expert på, men också uttalanden som känns helt idiotiska. Man Utd går efter ett lån på Sabitzer och Merson's logik är "Det är panik, han är ingen startspelare i Bayern".
1. Alla värvningar på deadline day är ju panik, låt oss vara ärliga. Sedan med tanke på Eriksen's skada så är det ju lite akut.
2. En bänkspelare i Bayern är väl ändå att föredra framför Mctominay? Eller har Merson inte kollat på Man U sedan Ferguson tränade? Dessutom är det ju inga lag som släpper en mittfältare bra nog att starta för ett top4 lag på lån på deadline day med några timmar kvar av fönstret.

Men ja, lite kul annars när det är lite action på deadline day som livar upp denna regniga tråkiga arbetsdagen. Arsenal och Man Utd panikshoppar mittfältare, Chelsea går all in på Fernandez, en del mindre klubbar som flyttar spelare också. Jag menar, Doherty på lån från Spurs till Atletico. Vad fan hände där? Hoppas de på Trippier 2.0?
Merson har ingen som helst koll. Sabitzer var grym i Leipzig men har inte fått till det i Bayern München. Betyder inte att han gått och blivit en dålig spelare. Engelska experter har överlag dålig koll på spelare utanför Premier League.
Jag tycker inte man kan vänta sig en mycket bättre lösning än såhär under fönstrets sista dag.

Spurs skeppar Doherty (och även Spence till Rennes på lån) för att Porro blir klar vilken timme som helst nu. Att ha Spence, Doherty, Porro och Royal i truppen ansågs nog onödigt. Doherty har i perioder varit riktigt usel. Det har Royal också men han är 7 år yngre och än finns det kanske hopp om att han kan vara en duglig back-up åtminstone. Man har dessutom redan Reguilon på lån i Atlético så att det blev just Atlético är inte så konstigt.
Citera
2023-01-31, 19:39
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Merson har ingen som helst koll. Sabitzer var grym i Leipzig men har inte fått till det i Bayern München. Betyder inte att han gått och blivit en dålig spelare. Engelska experter har överlag dålig koll på spelare utanför Premier League.
Jag tycker inte man kan vänta sig en mycket bättre lösning än såhär under fönstrets sista dag.

Sett till förutsättningarna kan man ju inte förvänta sig mycket mer. Timmar kvar på fönstret, Eriksen borta resten av säsongen, 0 pengar att spendera på transfers is dagsläget, får heller inte låna inom England vad jag förstått pga regler (antar att det är att man har 2 spelare inlånade redan). Den riktiga paniken är ju inte att ta in Sabitzer på lån, utan känslan av att vakna imorgon och inte ha tagit in någon, och man inser att vi är en avstängning/skada på Casemiro ifrån att vara tillbaka på McFred.
Citera
2023-01-31, 19:40
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Merson är förmodligen den största pajasen att få öppna sin mun.

Själv sitter jag och hoppas nu att City ''snor'' Porro i sista minuten.
Citera
2023-01-31, 19:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Det räcker med att kolla din historik bara under denna månad för att komma fram till den slutsatsen.

Snart dör ert hopp om titeln med Agent Jorginho.
Du har ännu inte svarat på frågan som jag ställde.... var har jag påstått det som du hävdar?

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Blir i och för sig lite klarare när man nu läser nyheten om att Elneny dragit korsbandet och blir borta resten av säsongen.

Jorghino > Elneny

Så truppen har blivit starkare.

Men det är klart det hade varit bättre med Caicedo. De 12 mille vi betalar för JOrghino lär dock inte hindra oss från att ro hem Rice i sommar, något 75 miljoner för Caicedo kanske gjort.

Yep. Men ändå så känns Jorginho som en halvknäpp värvning, dock så har ju Edu visat att han har känslor för brasilianska spelare.

Synd att Elneny ser ut till att missa resten av säsongen.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-01-31 kl. 19:55.
Citera
2023-01-31, 19:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Mkt kan sägas om Paul Merson som expert, men här har han helt rätt. Och MU kan inte längre värva toppspelare, det har de inte nog status för att kunna göra i dag.
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Spurs skeppar Doherty (och även Spence till Rennes på lån) för att Porro blir klar vilken timme som helst nu. Att ha Spence, Doherty, Porro och Royal i truppen ansågs nog onödigt. Doherty har i perioder varit riktigt usel. Det har Royal också men han är 7 år yngre och än finns det kanske hopp om att han kan vara en duglig back-up åtminstone. Man har dessutom redan Reguilon på lån i Atlético så att det blev just Atlético är inte så konstigt.
”Merson har ingen koll”.. ironiskt att du motsäger dig själv i resten av inlägget kring Merson och Sabitzer/Man United.
Citera
2023-01-31, 20:19
Medlem
DidierDrogba02s avatar
https://www.thesun.co.uk/sport/21226185/chelsea-mykhailo-mudryk-banned-racist-video/?utm_medium=Social&utm_campaign=sunfootballtwitter &utm_source=Twitter#Ech

Englands PK-maffia nöjde sig inte med FFP för nu ska man dra rasistkortet mot Mudryk efter en borttagen video på tiktok där han säger nigger flera gånger när han ska upprepa texten från en låt av rapparen Lil Baby.

Denna video är publicerad förra sommaren när han spelade för Shaktar men eftersom det gäller Chelsea så kan vi fara åt helvete med en avstängning för vårt nyförvärv.

Som tur är verkar PK-maffian och FA vara nöjda med att han bett om ursäkt och kommer få rådgivning om hur han ska hantera sina sociala medier på ett ansvarsfullt sätt i fortsättningen enligt den länkade artikeln ovan.
Citera
2023-01-31, 20:34
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Mkt kan sägas om Paul Merson som expert, men här har han helt rätt. Och MU kan inte längre värva toppspelare, det har de inte nog status för att kunna göra i dag.

”Merson har ingen koll”.. ironiskt att du motsäger dig själv i resten av inlägget kring Merson och Sabitzer/Man United.

Klart du gillar Paul Merson, han är ju experterna's motsvarighet till vad du är här på forumet. Extremt färgad i sina åsikter, spottar ur sig idiotiska uttalanden hela tiden och ständigt negativ till vad andra lag gör. Starkt ändå att ha nästan 7000 inlägg på forumet utan att ha kommit med en enda vettig åsikt.
Citera
2023-01-31, 21:28
Medlem
Masingas avatar
Porro sägs vara klar för Spurs. Hade hellre sett Gonçalves i Spurströjan. Riktigt tung spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in