2023-02-04, 18:26
Moderator
zanteras avatar
Inte förvånad över att Liverpool förlorade i formen de är i denna säsongen, men 3-0 är ju ändå överraskande stora siffror. Hur länge sitter Klopp? Jag anser inte själv att han borde få kicken, han har ju gjort väldigt bra saker med laget, men det är ju alltid tränaren som får gå i regel och frågan är väl mer hur lågt Liverpool får falla i tabellen innan man tar det beslutet. Svårt när ens mittfält har en snittålder på 35 dock. Samtidigt fortsätter man ju värva spelare i andra lagdelar.

Att Liverpool och Chelsea har gått så dåligt gör ju att det känns lite lugnare för oss som håller på andra lag däruppe, samtidigt vill man ju att alla lagen ska spela bra och det är mer konkurrens för då vinner ju verkligen det bästa laget, och inte det minst sämsta.
Citera
2023-02-04, 18:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Ja, efter Arsenal är faktiskt Everton klubben med längst pågående streak i högstaligan utan att åka ur. Spelat i högstaligan oavbrutet sen 1954.

Så minst sagt en klassisk klubb som definitivt hör hemma i PL.
Korrekt. Fast det är ju inte det som jag försöker att få fram.. grejen är den, att Everton har spelat trist o tråkig fotboll i ca 2 år nu. Jag hade iaf nte saknat de i PL om de ramlade ner, även om det är en klassisk klubb.
Citera
2023-02-04, 18:31
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Inte förvånad över att Liverpool förlorade i formen de är i denna säsongen, men 3-0 är ju ändå överraskande stora siffror. Hur länge sitter Klopp? Jag anser inte själv att han borde få kicken, han har ju gjort väldigt bra saker med laget, men det är ju alltid tränaren som får gå i regel och frågan är väl mer hur lågt Liverpool får falla i tabellen innan man tar det beslutet. Svårt när ens mittfält har en snittålder på 35 dock. Samtidigt fortsätter man ju värva spelare i andra lagdelar.

Att Liverpool och Chelsea har gått så dåligt gör ju att det känns lite lugnare för oss som håller på andra lag däruppe, samtidigt vill man ju att alla lagen ska spela bra och det är mer konkurrens för då vinner ju verkligen det bästa laget, och inte det minst sämsta.

Tror Klopp är säker säsongen ut oavsett. Förutom om det skulle bli riktig risk för att åka ur då. Men annars tror jag han sitter säkert.
Citera
2023-02-04, 18:32
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Korrekt. Fast det är ju inte det som jag försöker att få fram.. grejen är den, att Everton har spelat trist o tråkig fotboll i ca 2 år nu. Jag hade iaf nte saknat de i PL om de ramlade ner, även om det är en klassisk klubb.

Ja dom verkar helt fast i dysfunktionella hjulspår. Lite som West Ham varit till och från i många år. Men så är det i England. Några klubbar bär alltid den fanan med.
Citera
2023-02-04, 18:33
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ja dom verkar helt fast i dysfunktionella hjulspår. Lite som West Ham varit till och från i många år. Men så är det i England. Några klubbar bär alltid den fanan med.

Är det som Gefle var förr eller Ljungskile typ?
Citera
2023-02-04, 18:35
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Är det som Gefle var förr eller Ljungskile typ?

Haha Gefle funkade ju iofs ganska länge. Nä vet inte om det finns en bra svensk jämförelse direkt. Stor klubb, massa pengar, massa fans. Men alltid värdelösa.

Är väl typ blåvitt nu då men där finns ju inte pengarna.
Senast redigerad av SomaliSwimmer 2023-02-04 kl. 18:37.
Citera
2023-02-04, 18:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Klopp om Victimpool’s förlust mot Wolves: Too windy, too wet, too dry, the grass is too green, bloody Brexit.
Citera
2023-02-04, 18:55
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Klopp om Victimpool’s förlust mot Wolves: Too windy, too wet, too dry, the grass is too green, bloody Brexit.

Lika bra på att skylla på omständigheterna som en person på detta forum alltså
Citera
2023-02-04, 18:58
Medlem
laddkingens avatar
Arteta om arsles väntade förlust i hope that fucking neverton Will leave with both head and ass from EPL.
Citera
2023-02-04, 19:27
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Klopp sitter sannolikt säker så länge de nuvarande ägarna är kvar. Att det går dåligt är inte förvånande, vi har ju inget fungerande mitt fält längre.
Citera
2023-02-04, 19:54
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ja, efter Arsenal är faktiskt Everton klubben med längst pågående streak i högstaligan utan att åka ur. Spelat i högstaligan oavbrutet sen 1954.

Så minst sagt en klassisk klubb som definitivt hör hemma i PL.

I maratontabellen från 1890 och framåt är också dagens position för Everton den sämsta de har haft. De ligger fyra, så det är absolut ett lag som ska spela i PL. De var också med och grundade ligan 1888.

Konstigt att det kan bli en sådan skillnad på ett lag på bara fem dagar. Spelarna måste ha tröttnat på Lampard.

Eller kanske Dyche är en demontränare med nya idéer.

Citat:
Ok, gubbar den här runda grejen va, den ska liksom in i motståndarnas bur, och inte in i vår. Förstår ni?
Citera
2023-02-04, 19:58
Medlem
Generalanderssons avatar
BTW, hur fan kunde domaren inte ge oss straff för situationen med Maupay? Solklar straff till AFC.

Är inte första gången att Maupay har fuckat till det mot oss.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-02-04 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in