Citat:
Jag bad ju dig följa med och flyga, jag sätter mycket pengar på att du inte utan horisont eller artificiell sådan kan säga i vilket läge vi befinner oss i, än mindre om vi flyger rent eller orent.
Bra fråga, har utbildat väldigt många men tyvärr aldrig elever som förnekar fakta som de själva kan utföra experiment för att få fram. Det vill säga eleven litar inte ens på sig själv 😂
Lovar dig att du inte kan få mig arg, verkar mest plattisar och antivax som blir så till sig så de hotar hej och hå.
Men igen då, nu tar vi navigering.
Du påstår att man inte behöver veta formen på objektet man ska ta ut koordinater på. Hur gör du där och stämmer det med verkligheten?
Om jag ger dig 20 punkter som vi ska passera (vi tar oss fysiskt till dessa slumpvis), du ska beskriva dessa för mig på valfritt sätt som inte bygger på att du känner objektet form som v ska navigera över. Jag vill kunna ta mig från A, veta avstånd och riktning till B, ta mig till B och veta avstånd och tiktning
När vi gjort detta så slumpar vi ordningen och jag vill veta tid sträcka och riktning mellan samtliga punkter samt den närmaste i ordningen (om du har A, C, T, Y då vill jag ha även A, C, D, T, U, Y, Z)
Klarar du det utan att tramsa?
För enkelhetens skull kan vi för att se om du tramsar eller ej ta följande punkter.
Boden, Göteborg, Varberg, Kiruna dessa motsvarar A, B, C och D och punkten E är Stockholm.
Hur beskriver du nu detta så att jag kan ta mig mellan
Boden, Göteborg, Varberg, Kiruna
och
Boden, Varberg, Göteborg, Stockholm och Kiruna
Töntar du dig som vanligt eller klarar du det?
Gör inte mig något att du töntar dig men du bevisar inte en annan form än sfärisk genom att tönta.
Jag vill veta samtliga avstånd fågelvägen.
BTW, uppenbart varför du började härja på forumet igen, men du vet väldigt väl att jag vet du vet varför...