2023-01-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Hur funkar kristallsjukan då? Isf har jag förstått fel. Men det e ju inte så man lyssnar på vad du säger. Skulle du lyssna på en lärare som prata som du? Jag duckade dig där för det kändes mest som du var arg på nån annan å spydde ut det.

Jag bad ju dig följa med och flyga, jag sätter mycket pengar på att du inte utan horisont eller artificiell sådan kan säga i vilket läge vi befinner oss i, än mindre om vi flyger rent eller orent.

Bra fråga, har utbildat väldigt många men tyvärr aldrig elever som förnekar fakta som de själva kan utföra experiment för att få fram. Det vill säga eleven litar inte ens på sig själv 😂

Lovar dig att du inte kan få mig arg, verkar mest plattisar och antivax som blir så till sig så de hotar hej och hå.

Men igen då, nu tar vi navigering.

Du påstår att man inte behöver veta formen på objektet man ska ta ut koordinater på. Hur gör du där och stämmer det med verkligheten?
Om jag ger dig 20 punkter som vi ska passera (vi tar oss fysiskt till dessa slumpvis), du ska beskriva dessa för mig på valfritt sätt som inte bygger på att du känner objektet form som v ska navigera över. Jag vill kunna ta mig från A, veta avstånd och riktning till B, ta mig till B och veta avstånd och tiktning
När vi gjort detta så slumpar vi ordningen och jag vill veta tid sträcka och riktning mellan samtliga punkter samt den närmaste i ordningen (om du har A, C, T, Y då vill jag ha även A, C, D, T, U, Y, Z)

Klarar du det utan att tramsa?

För enkelhetens skull kan vi för att se om du tramsar eller ej ta följande punkter.
Boden, Göteborg, Varberg, Kiruna dessa motsvarar A, B, C och D och punkten E är Stockholm.

Hur beskriver du nu detta så att jag kan ta mig mellan
Boden, Göteborg, Varberg, Kiruna
och
Boden, Varberg, Göteborg, Stockholm och Kiruna

Töntar du dig som vanligt eller klarar du det?
Gör inte mig något att du töntar dig men du bevisar inte en annan form än sfärisk genom att tönta.

Jag vill veta samtliga avstånd fågelvägen.

BTW, uppenbart varför du började härja på forumet igen, men du vet väldigt väl att jag vet du vet varför...
Citera
2023-01-30, 23:37
Medlem
Citat:
Kort svar. Avståndet är avståndet. Sen om det är krökt under det avståndet återstår. Eller?

Och om du tar alla kända avstånd passar de inte in på en platt jord. Faktum är att det bara finns en enda form de passar in på.

Så nej, det återstår inte att ta reda på om "det är krökt". Vi känner till avstånd på jorden och därmed känner vi till dess form.
Citera
2023-01-30, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Claymore tror att man kan flyga rakt fram för att rotera kring sydpolen (eller var som helst).

Ytterst tveksam till att han är pilot eller vet vad han snackar om.

Man måste svänga flygplanet, precis som när man kör/flyger kring en rondell

Såg förresten intressant video där man mätt upp och simulerat krafter från tex jordbävningar som vandrar framåt i vatten. Vågrörelsen gick bland annat kring hela australien och vidare.. Omslöt hela kontinenten. Märkligt nog omslöt vågorna inte sydpolen, eller gick förbi. Tog bara stopp... Kan det vara så att sydpolen är en gigantisk isring?

Nä en se har sötnosen vaknat 😂

Tja vi ta och passa in de avstånd vi känner på svinets platta planet?
Klarar herr svin det,eller ljuger du som vanligt?

Om du hade läsförmåga så ser du att jag drev med dig där, men i bästa plattisstil klipper och klistrar ni så det passar er själva 😂

Du kan få följa med upp och flyga, det har jag sagt till dig flera gånger. Storkukad bakom tangenterna men mikropenis i verkligheten.

Antar du min navigering nu då eller töntar du dig med den där mikro?
Citera
2023-01-31, 00:09
Medlem
Citat:
Claymore tror att man kan flyga rakt fram för att rotera kring sydpolen (eller var som helst).

Såg förresten intressant video där man mätt upp och simulerat krafter från tex jordbävningar som vandrar framåt i vatten. Vågrörelsen gick bland annat kring hela australien och vidare.. Omslöt hela kontinenten. Märkligt nog omslöt vågorna inte sydpolen, eller gick förbi. Tog bara stopp... Kan det vara så att sydpolen är en gigantisk isring?

Ljugsvin, vart har du din sensationellt hemliga film?
Den ligger väl inte under mikron?

Bevisa nu med egna ord hur en vågrörelse inte reflekteras när den stöter på ett hinder. Skolkades det på den fysiken? Eller är det ingen vägg av is på sydpolen?
Citera
2023-01-31, 00:30
Medlem
Citat:

Här har vi det ultimata beviset på att du har läsproblem.
Du kan visst göra det men det missade du nog eftersom det gick för fort för dig.
Ställ dig på ekvatorn, kör eller gå åt öster eller väster och du roterar runt både Syd och Nord-polen utan att svänga.
Helt underbart att du missade den.

BTW anta min navigering, jag lovar dig att visa min licens och medic så du ska känna dig trygg. Får ju vara varna dig för hur dum du kommer känna dig när du inser att ditt mikro-bettende här var så fel.
Träffa mig enligt den navigering jag erbjudit dig tidigare. Klarar du den lovar jag publicera mitt cert här, vad erbjuder du när du misslyckas?
Citera
2023-01-31, 00:37
Medlem
Citat:
Kort svar. Avståndet är avståndet. Sen om det är krökt under det avståndet återstår. Eller?

Jaha, och varför börja jag härja här igen? Ville mest uttrycka mig lite i textform, men berätta.

Ultimat bevis på att du antingen inte kan vad du vill utge dig för kunna eller så är du på riktig så dum bara.

Ta dig till punk med avstånd, hämta posten och rotera grader och gå avstånd till H och lämna post till människa.
Är det en bra beskrivning för att hämta post till Alfred?
Var faktisk 100% säker du skulle tönta ur även om det varit roligt att se dig göra en ansats i alla fall.

Återkom när du rådgjort med de andra du vet...
Citera
2023-01-31, 11:11
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Och om du tar alla kända avstånd passar de inte in på en platt jord. Faktum är att det bara finns en enda form de passar in på.

Så nej, det återstår inte att ta reda på om "det är krökt". Vi känner till avstånd på jorden och därmed känner vi till dess form.

Om jag tar alla kända avstånd passar dom in i vilken form du än vill skapa. Eftersom det är kända avstånd.

Om du flyger nånstans. Det tog 5 timmar 200 km/h å då kan du få ut 1000 km på det. Då vet du avståndet. När börjar du fippla med kurvan i dina distanser?

Det är inte så att det är lantmätare som glider runt och kollar vinklar, fall och avstånd, tror jag.
Citera
2023-01-31, 12:18
Medlem
Citat:
Om jag tar alla kända avstånd passar dom in i vilken form du än vill skapa. Eftersom det är kända avstånd.

Om du flyger nånstans. Det tog 5 timmar 200 km/h å då kan du få ut 1000 km på det. Då vet du avståndet. När börjar du fippla med kurvan i dina distanser?

Det är inte så att det är lantmätare som glider runt och kollar vinklar, fall och avstånd, tror jag.

Du fortsätter tönta runt ser jag, prova nu avståndet mellan geografisk nordpol och ekvatorn samt ekvatorns omkrets. Passa nu in dessa på ett ickesfäriskt objekt.
Lycka till och visa hur det fungerar och hur du kommer fram till det. Visa beräkningar som gör att det kan stämma.

Gulligt att du orkar tönta vidare, du borde hålla dig till dina antivaxpolare istället 😂

Hur gick det, är detta en tråd för plattjordare? Inte om man läser första inlägget så även den enkla saken failar du på.

Och glöm inte att jag vet att du vet att jag vet... 🤣
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-01-31 kl. 12:23.
Citera
2023-01-31, 12:24
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Nu är du ute och cyklar ordentligt.
Om du tar tre orter som ligger i en hyfsat rak linje stämmer ditt påstående.
Men tre orter som ligger i en triangulär form blir avstånden inte samma på en platt form som en sfärisk form.
Du har väl din plattjordskarta angivet med vilken skala den är ritad i. Där kan du mäta avstånden mellan tre orter, med hjälp av skalangivelsen kan du räkna om till kilometer. Jämför sedan dina resultat med de avstånd som är kända mellan dessa orter.
De redan kända avstånden är de som gäller för en sfärisk jord.

Men du lär väl stranda i att du själv måste göra en insats för att kontrollera uppgifter. Det är nämligen så att de som förespråkar en platt jord ljuger så deras tungor blir svart.
Citera
2023-01-31, 14:00
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Du kommer inte kunna få in alla kända avstånd på jorden på en platt jord. Så enkelt är det. Bara en sådan sak som ekvatorns längd vs avståndet Nordpolen-Ekvatorn. Drar du cirklar med origo i Nordpolen på en platt skiva så blir cirklarna större och större desto längre från Nordpolen du kommer. På den verkliga Jorden vet vi att cirkeln är som längst vid ekvatorn och längre söderut börjar cirklarna bli kortare igen. Detta stämmer bra på globen men är helt omöjligt på en skiva. En platt skiva har längsta spåret längst ut.
Senast redigerad av Jonas1968 2023-01-31 kl. 14:03.
Citera
2023-01-31, 14:19
Medlem
Citat:

När du flyger från Australien till Sydamerika tar det ett visst antal timmar och då vet du avståndet. Det har du helt rätt i. Fortsätter du från Sydamerika till Afrika tar det också några timmar och då vet vi avståndet. Sedan fortsätter vi till Australien där vi kom ifrån, och därmed vet vi hur långt det är. Dessa är alla kända flygtider och avstånd, och tusentals människor har flugit dessa rutter.
Problemet är att de avstånden inte stämmer överens med den platta jordkartan, utan istället med en rund jord.

Hur kan du då tro att jorden är platt? Vänligen nämn inte att vi inte har en platt jordkarta ännu. Det finns avstånd på en platt jord också, och då måste man kunna skapa en karta. Men det spelar ingen roll hur man gör, det är teoretiskt omöjligt att få de avstånden att matcha.
Citera
2023-01-31, 17:03
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Du fortsätter tönta runt ser jag, prova nu avståndet mellan geografisk nordpol och ekvatorn samt ekvatorns omkrets. Passa nu in dessa på ett ickesfäriskt objekt.
Lycka till och visa hur det fungerar och hur du kommer fram till det. Visa beräkningar som gör att det kan stämma.

Gulligt att du orkar tönta vidare, du borde hålla dig till dina antivaxpolare istället 😂

Hur gick det, är detta en tråd för plattjordare? Inte om man läser första inlägget så även den enkla saken failar du på.

Och glöm inte att jag vet att du vet att jag vet... 🤣

Du skämmer ut dig.
Glöm inte bort att jag vet när din ton mot mig ändrades från rätt seriös, till känslomässig försvarsställning genom försök till nedvärderande humor.

Men jag kan missa vad du menar.
Du menar att jag ska åka till nordpolen och mäta avståndet till ekvatorn?
Eller hänvisa mig till den som gjort det och hur kurvan påvisas. Jag vill veta, så mycket lättare om jorden är rund.
Visst kanske jag är lite dum och inte fattar vad du menar. Antar du pratar om en modell gjord i sfärisk form där avstånden stämmer. Och du menar att om jorden är platt blir avstånden kortare? Och avstånden funkar inte på den modellen, även fast det är samma avstånd, i verkligheten. Om det kommer fram att jorden är platt kommer avstånd inte ändras pga ny kunskap.

Eller kan du förklara lite mer pedagogiskt hur du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in