Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Vågrät och lodrät är konstanta "linjer" som är överallt omkring dig och om du skulle se det skulle du se ett block ungefär.
Det Vågräta och lodräta är och det viktigaste vi människor behöver, utan det skulle vi inte kunna balansera. Du kan ju få kristallsjukan då ditt vattenpass i örat strular. Tvivlar du tappar kontakten med gravitationen då.
Vill inte kalla de frekvenser, men nåt liknande.
Visst, det kanske finns nån elektromagnetisk laddning som kröker det runt ett klot, men inte sett nåt om det.
Dag natt och årstider kan jag inte mäta. Jag kan gissa. Men jag vet jag inte vet nåt om det så jag har troligen fel om jag gissar så lämnar det.
Återigen, tråden handlar om jorden å dess egenskaper. Kan va vilket magitrick som helst där uppe. Men att årstider kommer å går som dom gör pekar ju iaf på ett system där vi inte snurrar kaotiskt.
Går nu med på att det är en glob. Men det är en glob och rymd fylld med regler. Regler vi använt för att överleva. Så rund el platt. Slump är det inte. Nån intelligens ligger bakom detta. Men ot.
Modeller? Kära människa, du och jag är för dumma för det. Eller iaf för små.
Sen kan du säga du hittar i ditt flyg. Ja, du lär väl ha en destination.
Åk helt åt helvete nån gång å kolla.
Vart ligger helvetet? Är det möjligen hemma hos dig? Vad vill du ha fram att flyga åt helvete?
Antar du utmaningen att navigera åt mig?
Vi ska ta oss från A till H och vi ska passera punkterna B,C,D,R,F och G. Vid varje punkt så vill vi veta tid till nästa punkt, sträcka till nästa punkt jag vill också veta hur vinden vridit dig på aktuell höjd mot hur den är på marken. Flygtid inte mindre än 4 timmar, minimal mängd bränsle kvar när vi kommer fram är 45 minuter, maximalt vi får ha kvar är 55 minuter. Du ska fixa någon form av log som visar vår hastighet, tid, rutt och fart över mark, detta för att du ska kunna se att vi flyger som du navigerar och om vi passerat punkterna. Du får inte an ända navigering som bygger på WGS84 för att göra det lite roligare.
Du må vara för dum för att inte kunna sätta allt vi kan observera i modeller men det har dina plattiskollegor försökt med utan att lyckas, ni måste ha enskilda system för att kunna ha en modell. Sätter vi sen in avstånd så funkar ingen av er modeller, vad beror det på?
Så ditt vågrätt och lodrätt kan alltså vara vridet 45 grader mot marken? Hur kommer då vattnet i ditt vattenpass att lägga sig? Tänker eftersom du saknar referens...
Kristallsjukan har dock inget med vattenpass att göra, så där har du fel, om det skulle fungerat som ett vattenpass så hade piloter t.ex. alltid vetat vilket som är upp eller ner och har du inte horisonten eller en artificiell horisont så kan du inte avgöra detta. Du får gärna följa med upp så ska vi flyga igenom ett tjockt molntäcke och du ska gå svara på om vi svänger vänster, höger, stiger eller sjunker. Klarar du det är du bättre än alla världens piloter. Du ska även berätta för mig om vi flyger rent när vi svänger eller om vi åker sidledes igenom svängen, ditt vattenpass bör ju då tala om för dig vad som händer.
Du vet vanligaste symptomen på kristallsjuka? Det är till exempel yrsel om du vrider på huvudet från sida till sida eller framåt och bakåt. Alltså inte ett vattenpass för det hade inte reagerat med utslag på t.ex. vridning på huvudet i sidled men ett gyro reagerar på det.
Kan du på allvar inte se skillnad på dag och natt så har vi helt andra problem än att du spelar dum, då måste vi först kontakta en läkare och fastställa vilken sjukdom mer du lider av.
Vill du ha hur man beräknar rotation och lutning?
Hälsa antivaxkompisarna att ditt uppdrag inte komner fungera 😂