2023-01-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Nej, det hör exakt denna tråd till.
Eftersom det inte finns nåt gravitationscentrum på en platt jord.
"Det är så vår omvärld fungerar"
Dummaste jag å andra här läst och troligen det dummaste du skrivit i hela ditt liv. Maken till fräckhet att anta utan experiment. Och sen klaga på mitt fullständigt användbara. Som jag kom på själv t,om jävla papegojor.

Om en tråd hette jorden är rund. Skulle ni nog störa er på om jag var in å skrev om min alternativa teori till trådens ämne 90% av inläggen.

Har inget å bevisa för er och om jorden är rund så är den det. Men gör en tråd där ni lägger fram era upplevda fakta där. Eller en platt vs globtråd.

Du förstår ju inte ens vad jag menar eftersom du är så hjärntvättad. Vadå tillverka på annat sätt. Det är väl just de olika längderna på instrumentet som mäter "gravitationscentrum" som är nyckeln här🤡

Dunning Krueger deluxe här i denna tråd. Brölintellekt med utbrottsbestyckad naivitet.

Fast då ställer vi frågan, hur fungerar ett vattenpass på din platta jord?
För i verkligheten om vi lämnar din fantasivärld så visar ett vattenpass plan mot jordens centrum i varje punkt.

Fakta har vi ju presenterat i tråden i flera år och ni kommer då med nya absurda påståenden tills ni tömt ut er på tramset, sen försvinner ni och hoppas på att när ni dyker upp igen kan dra tramset en runda till.
Är det friskt och sunt?
Citera
2023-01-29, 14:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[…]

Dunning Krueger deluxe här i denna tråd. Brölintellekt med utbrottsbestyckad naivitet.

Justin Kruger heter han. Så Dunning-Kruger blir det va?

Vem är clownen nu, clown?
Citera
2023-01-30, 19:07
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Justin Kruger heter han. Så Dunning-Kruger blir det va?

Vem är clownen nu, clown?

Låter coolare med Krueger. Men ja jag är väl en clown. Nu återstår det väl att bevisa att man har fel i allt om man är en clown.

Anser du att man är "smart" om man kan stava allt rätt?. Jag anser man är duktig, visst.

Men skulle aldrig använt clowngubben. Barnsligt men var lite förbaskad. Men all cool. Men ni skulle störa er på om jag tjata flat earth i en glob-tråd.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2023-01-30 kl. 19:30.
Citera
2023-01-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Fast då ställer vi frågan, hur fungerar ett vattenpass på din platta jord?
För i verkligheten om vi lämnar din fantasivärld så visar ett vattenpass plan mot jordens centrum i varje punkt.

Fakta har vi ju presenterat i tråden i flera år och ni kommer då med nya absurda påståenden tills ni tömt ut er på tramset, sen försvinner ni och hoppas på att när ni dyker upp igen kan dra tramset en runda till.
Är det friskt och sunt?

Hur ett vattenpass fungerar. Det finns en tillvaro vi lever i med naturlagar.
Vatten söker vågrätt. Hur det funkar beskrivs på ett språk du aldrig kommer förstå.
Men passet visar ju + konstant vart än du är. Det är bara krökningen å avståndet till den krökningen jag saknar.
Men det var ju en smart användare här som kom med formeln. Återstår bara att skaffa lite land å kapital. El så kan Nasa göra det å stänga denna debatten.
Och som nån annan oberoende aktör kan återskapa. Annars blir det väl bara, Nasa ljuger osv.

Att säga det skulle vara kontrollerat av nå masscentrum ni inte ens vet finns är ju inte sunt å friskt. Håll er till fakta, visst är det kul å drömma. Tror det är typ samma mekanism i alla här, fast drömmarna går åt olika håll.

Vattenpass och plana ytor är det allt kokar ner till.

Flashback: Källa på din vattenpass-teori?
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2023-01-30 kl. 19:55.
Citera
2023-01-30, 19:51
Medlem
Citat:
Hur ett vattenpass fungerar. Det finns en tillvaro vi lever i med naturlagar.
Vatten söker vågrätt. Hur det funkar beskrivs på ett språk du aldrig kommer förstå.

Att säga det skulle vara kontrollerat av nå masscentrum ni inte ens vet finns är ju inte sunt å friskt. Håll er till fakta, visst är det kul å drömma. Tror det är typ samma mekanism i alla här, fast drömmarna går åt olika håll.

Vattenpass och plana ytor är det allt kokar ner till.

Flashback: Källa på din vattenpass-teori?

Förklara vad vågrätt är för dig, vilken referens har det?
Placera sen in alla avstånd vi känner i samma modell som du använder vattenpass i. När du passat in detta så tar vi och lägger till dag/natt och årstider.
När detta är klart så tittar vi på vad vågrätt är för dig och din referens.

Eftersom du tyvärr inte kan få en platt modell som fungerar så måste vi ju då ta reda på vad vågrätt blir för dig och varför. Och här är du den enda som kan förklara det på den modell som fungerar med årstider och avstånd.

Du kan släppa att ni kan använda enskilda modeller som inte passar ihop när de ska samexistera.
För vi vet väl avstånd samtidigt som det pågår dag/natt samt årstider hela tiden exakt samtidigt.
Citera
2023-01-30, 20:07
Medlem
Citat:
Förklara vad vågrätt är för dig, vilken referens har det?
Placera sen in alla avstånd vi känner i samma modell som du använder vattenpass i. När du passat in detta så tar vi och lägger till dag/natt och årstider.
När detta är klart så tittar vi på vad vågrätt är för dig och din referens.

Eftersom du tyvärr inte kan få en platt modell som fungerar så måste vi ju då ta reda på vad vågrätt blir för dig och varför. Och här är du den enda som kan förklara det på den modell som fungerar med årstider och avstånd.

Du kan släppa att ni kan använda enskilda modeller som inte passar ihop när de ska samexistera.
För vi vet väl avstånd samtidigt som det pågår dag/natt samt årstider hela tiden exakt samtidigt.

Vågrät och lodrät är konstanta "linjer" som är överallt omkring dig och om du skulle se det skulle du se ett block ungefär.
Det Vågräta och lodräta är och det viktigaste vi människor behöver, utan det skulle vi inte kunna balansera. Du kan ju få kristallsjukan då ditt vattenpass i örat strular. Tvivlar du tappar kontakten med gravitationen då.
Vill inte kalla de frekvenser, men nåt liknande.
Visst, det kanske finns nån elektromagnetisk laddning som kröker det runt ett klot, men inte sett nåt om det.

Dag natt och årstider kan jag inte mäta. Jag kan gissa. Men jag vet jag inte vet nåt om det så jag har troligen fel om jag gissar så lämnar det.
Återigen, tråden handlar om jorden å dess egenskaper. Kan va vilket magitrick som helst där uppe. Men att årstider kommer å går som dom gör pekar ju iaf på ett system där vi inte snurrar kaotiskt.
Går nu med på att det är en glob. Men det är en glob och rymd fylld med regler. Regler vi använt för att överleva. Så rund el platt. Slump är det inte. Nån intelligens ligger bakom detta. Men ot.

Modeller? Kära människa, du och jag är för dumma för det. Eller iaf för små.

Sen kan du säga du hittar i ditt flyg. Ja, du lär väl ha en destination.
Åk helt åt helvete nån gång å kolla.
Citera
2023-01-30, 21:12
Medlem
Citat:
Vågrät och lodrät är konstanta "linjer" som är överallt omkring dig och om du skulle se det skulle du se ett block ungefär.
Det Vågräta och lodräta är och det viktigaste vi människor behöver, utan det skulle vi inte kunna balansera. Du kan ju få kristallsjukan då ditt vattenpass i örat strular. Tvivlar du tappar kontakten med gravitationen då.
Vill inte kalla de frekvenser, men nåt liknande.
Visst, det kanske finns nån elektromagnetisk laddning som kröker det runt ett klot, men inte sett nåt om det.

Dag natt och årstider kan jag inte mäta. Jag kan gissa. Men jag vet jag inte vet nåt om det så jag har troligen fel om jag gissar så lämnar det.
Återigen, tråden handlar om jorden å dess egenskaper. Kan va vilket magitrick som helst där uppe. Men att årstider kommer å går som dom gör pekar ju iaf på ett system där vi inte snurrar kaotiskt.
Går nu med på att det är en glob. Men det är en glob och rymd fylld med regler. Regler vi använt för att överleva. Så rund el platt. Slump är det inte. Nån intelligens ligger bakom detta. Men ot.

Modeller? Kära människa, du och jag är för dumma för det. Eller iaf för små.

Sen kan du säga du hittar i ditt flyg. Ja, du lär väl ha en destination.
Åk helt åt helvete nån gång å kolla.

Vart ligger helvetet? Är det möjligen hemma hos dig? Vad vill du ha fram att flyga åt helvete?
Antar du utmaningen att navigera åt mig?
Vi ska ta oss från A till H och vi ska passera punkterna B,C,D,R,F och G. Vid varje punkt så vill vi veta tid till nästa punkt, sträcka till nästa punkt jag vill också veta hur vinden vridit dig på aktuell höjd mot hur den är på marken. Flygtid inte mindre än 4 timmar, minimal mängd bränsle kvar när vi kommer fram är 45 minuter, maximalt vi får ha kvar är 55 minuter. Du ska fixa någon form av log som visar vår hastighet, tid, rutt och fart över mark, detta för att du ska kunna se att vi flyger som du navigerar och om vi passerat punkterna. Du får inte an ända navigering som bygger på WGS84 för att göra det lite roligare.
Du må vara för dum för att inte kunna sätta allt vi kan observera i modeller men det har dina plattiskollegor försökt med utan att lyckas, ni måste ha enskilda system för att kunna ha en modell. Sätter vi sen in avstånd så funkar ingen av er modeller, vad beror det på?

Så ditt vågrätt och lodrätt kan alltså vara vridet 45 grader mot marken? Hur kommer då vattnet i ditt vattenpass att lägga sig? Tänker eftersom du saknar referens...
Kristallsjukan har dock inget med vattenpass att göra, så där har du fel, om det skulle fungerat som ett vattenpass så hade piloter t.ex. alltid vetat vilket som är upp eller ner och har du inte horisonten eller en artificiell horisont så kan du inte avgöra detta. Du får gärna följa med upp så ska vi flyga igenom ett tjockt molntäcke och du ska gå svara på om vi svänger vänster, höger, stiger eller sjunker. Klarar du det är du bättre än alla världens piloter. Du ska även berätta för mig om vi flyger rent när vi svänger eller om vi åker sidledes igenom svängen, ditt vattenpass bör ju då tala om för dig vad som händer.
Du vet vanligaste symptomen på kristallsjuka? Det är till exempel yrsel om du vrider på huvudet från sida till sida eller framåt och bakåt. Alltså inte ett vattenpass för det hade inte reagerat med utslag på t.ex. vridning på huvudet i sidled men ett gyro reagerar på det.

Kan du på allvar inte se skillnad på dag och natt så har vi helt andra problem än att du spelar dum, då måste vi först kontakta en läkare och fastställa vilken sjukdom mer du lider av.

Vill du ha hur man beräknar rotation och lutning?

Hälsa antivaxkompisarna att ditt uppdrag inte komner fungera 😂
Citera
2023-01-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Om nu hela världen är lurad. Är det då inte rakt upp och ner ondska av dig att vägra presentera sanningen på ett tillräckligt sammanhängande vis för att det ska gå för gemene man att tro på den?

Var är er modell?

Var är är sanningen som ska befria mänskligheten?

Varför vägrar du sätta mänskligheten fri?

För att du är störig. Vem vill ha med dig.

Skämt åsido.

Jag tror det handlar om att gömma land och dom har förklarat för dig sen du va 6 att det inte finns mer och hur du kan se det p den jordglob du har i klassrummet.

Sen är det i princip sci fi författare som har kommit på en historia Rockefeller betalade för å få i skolböcker.

Eller så har jag helt fel och det e så. Men om.

Och om du fick höra sanningen skulle du håna den.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2023-01-30 kl. 21:57.
Citera
2023-01-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ser jag triggade fram massa samlade fördomar. Antar du förstår vad jag menar och inser att du inte har nåt att komma med.

Jag är inte pilot, men rotationer i luft har jag erfarenhet av.

Sen menar jag, flyg vart du vill. Men jag vet att man inte får det så. Skulle vilja få det. Skulle va intressant va?

Vart menar du att man inte får flyga?
Om du har så bra erfarenheter så följer du med mig upp, för att göra det mer spännade så sätter vi 1000 SEK, hoppas du inte är fallskärmshoppare 😂 Efter 80st manövrar så räknar vi hu många gånger du haft rätt eller fel.

Man får samma problem vid dykning, kan bli oerhört svårt att orientera sig i nuti vrak tex.

Få man fråga om vilka fördomar det är? Jag vet och det vet du så du kan sluta 😂

Det är ju du som inte vågar anta navigering gör att du vet du absolut inte kan klara det utan att navigera efter sfärisk jord. Så vem är det som har könet i kläm?
Citera
2023-01-30, 22:02
Medlem
Citat:
Vart menar du att man inte får flyga?
Om du har så bra erfarenheter så följer du med mig upp, för att göra det mer spännade så sätter vi 1000 SEK, hoppas du inte är fallskärmshoppare 😂 Efter 80st manövrar så räknar vi hu många gånger du haft rätt eller fel.

Man får samma problem vid dykning, kan bli oerhört svårt att orientera sig i nuti vrak tex.

Få man fråga om vilka fördomar det är? Jag vet och det vet du så du kan sluta 😂

Det är ju du som inte vågar anta navigering gör att du vet du absolut inte kan klara det utan att navigera efter sfärisk jord. Så vem är det som har könet i kläm?

Ja där du inte får inkräkta på luftrum du ej har tillgänglighet till. T,ex.

Hur navigerar du efter sfärisk jord? Och ett vägledningsystem är inte en sfär. Det är inte heller programmerat att filosofera om jordens form. Eller inkludera den formeln(vilken formel) i sitt system.

Lämna egot. Ingen har könet i kläm.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2023-01-30 kl. 22:07.
Citera
2023-01-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ja där du inte får inkräkta på luftrum du ej har tillgänglighet till. T,ex.

Hur navigerar du efter sfärisk jord? Och ett vägledningsystem är inte en sfär. Det är inte heller programmerat att filosofera om jordens form. Eller inkludera den formeln(vilken formel) i sitt system.

Lämna egot. Ingen har könet i kläm.

Vilka finns det som jag inte kan söka till stånd till förutom klassiska Area 51 bland annat. Fast jag kan ju söka dit också...
Så lista gärna lite luftrum jag inte kan begära tillstånd för. Flyger dessutom regelbundet genom luftrum som är stängt så nu blir man nyfiken vart jag inte kan flyga 😂

Kanske inte könet ikläm men väl tappad av mamma som liten kanske?
Hur uppenbart som helst och du vet att jag vet... 😂

Jag använder WGS84 bland annat, beskriv hur du navigerar på en karta så att det stämmer med sträcka med mera i verkligheten. Ta sedan samtliga mått och använd dem för att härleda formen på det objekt du navigerar. För att navigera på ett objekt behöver du känna till formen, om du anser att man inte behöver det så får du delge hur man anger en punkt i systemet med 4 delpunkter mellan.

Nu får du välja, ska vi koncentrera oss på WGS84, eller vattenpass? Du försökte ju skicklig ducka när du fick din okunskap om kristallsjuka slängd i ansiktet.

Det fetade, röker du någon som Puckli skulle bli generad av?

Du kommer inte trigga mig, du kan spela hur dum du vill, bara nöjsamt 😂
Citera
2023-01-30, 22:55
Medlem
Claymore tror att man kan flyga rakt fram för att rotera kring sydpolen (eller var som helst).

Ytterst tveksam till att han är pilot eller vet vad han snackar om.

Man måste svänga flygplanet, precis som när man kör/flyger kring en rondell

Såg förresten intressant video där man mätt upp och simulerat krafter från tex jordbävningar som vandrar framåt i vatten. Vågrörelsen gick bland annat kring hela australien och vidare.. Omslöt hela kontinenten. Märkligt nog omslöt vågorna inte sydpolen, eller gick förbi. Tog bara stopp... Kan det vara så att sydpolen är en gigantisk isring?
Senast redigerad av raggarsvin90 2023-01-30 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in