2023-02-21, 11:25
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ja precis, om det nu finns en elit som konspirerar om att jorden är rund, då måste man ju fejka ISS också och alla + tusen som faktiskt varit ute i rymden måste också vara med på fejken.

Man måste också fejka att det just nu sitter tre personer strandade på ISS just nu pga av en micrometorit skadad en Soyuz.

För att inte tala om alla Mig 25, SR 71 och U2 piloter som faktiskt sett jordens kurvatur från cockpit.

Helt orimligt.
För att inte tala om alla som seglat på södra halvklotet. Hur får man koll på alla dom och ser till att dom inte avslöjar att avstånden där nere är helt fel?
Och alla som flugit Chile till Australien på runt 13 timmar. På den platta jorden är det på nästan motsatt sida om "pizzan" och man skulle behöva flyga runt 3000 km/h för att klara detta. Hur döljer dom för passagerarna att dom flyger över Nordamerikas skogar för att dom skall tro att dom flyger över Stilla havet? Och hur döljer dom överljudsbangarna?
Senast redigerad av Jonas1968 2023-02-21 kl. 11:29.
Citera
2023-02-21, 11:36
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
För att inte tala om alla som seglat på södra halvklotet. Hur får man koll på alla dom och ser till att dom inte avslöjar att avstånden där nere är helt fel?
Och alla som flugit Chile till Australien på runt 13 timmar. På den platta jorden är det på nästan motsatt sida om Pizzan och man skulle behöva flyga runt 3000 km/h för att klara detta.

Ja men nu pratar du ju om fysiska lagar som vi kan påvisa med den uppfattning vi har om världen och universum. På den platta jorden funkar inte alls fysikens lagar som vi tror dom gör, allt det där är fejkat och ihopklurat av "dom som bestämmer". Jag har inte svar på frågorna, men att flyga från Chile till Australien på 13 timmar är möjligt på den platta jorden för det är så fysiken funkar. Tid, avstånd och sådant är inte detsamma ju längre ut från nordpolen du kommer, så måste det vara. Och närmsta vägen - eller "en rak linje" mellan dom två punkterna blir en stor båge på den platta jorden om man ritar upp den men i själva verket så är det en rak linje för så funkar fysikens lagar förmodar jag.

Och dom som seglar har ju inte heller varit över isväggen och sett alla de "resurser" som finns där, utan bara varit på havet liksom, sett södra korset åt alla håll oavsett vilken rutt dom åker söderut för så fungerar fysikens lagar och ljuset böjs i för oss omöjliga riktningar

Du får tänka på att allt du vet om fysikens lagar är fel. Tyngdkraft, tid, hur fotoner färdas, allt är helt fel och hur det faktiskt fungerar har varit dolt av "dom som bestämmer" i hundratals om inte tusentals år. Dom har spenderat groteska mängder pengar, tid och energi för att hitta en modell som är förenlig med en rund jord och funkar ihop med alla andra observationer man kan göra, enkom för att dölja "resurser" bortom isväggen, av okänd anledning.
Citera
2023-02-21, 11:56
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradS
Ja men nu pratar du ju om fysiska lagar som vi kan påvisa med den uppfattning vi har om världen och universum. På den platta jorden funkar inte alls fysikens lagar som vi tror dom gör, allt det där är fejkat och ihopklurat av "dom som bestämmer". Jag har inte svar på frågorna, men att flyga från Chile till Australien på 13 timmar är möjligt på den platta jorden för det är så fysiken funkar. Tid, avstånd och sådant är inte detsamma ju längre ut från nordpolen du kommer, så måste det vara. Och närmsta vägen - eller "en rak linje" mellan dom två punkterna blir en stor båge på den platta jorden om man ritar upp den men i själva verket så är det en rak linje för så funkar fysikens lagar förmodar jag.

Och dom som seglar har ju inte heller varit över isväggen och sett alla de "resurser" som finns där, utan bara varit på havet liksom, sett södra korset åt alla håll oavsett vilken rutt dom åker söderut för så fungerar fysikens lagar och ljuset böjs i för oss omöjliga riktningar

Du får tänka på att allt du vet om fysikens lagar är fel. Tyngdkraft, tid, hur fotoner färdas, allt är helt fel och hur det faktiskt fungerar har varit dolt av "dom som bestämmer" i hundratals om inte tusentals år. Dom har spenderat groteska mängder pengar, tid och energi för att hitta en modell som är förenlig med en rund jord och funkar ihop med alla andra observationer man kan göra, enkom för att dölja "resurser" bortom isväggen, av okänd anledning.
Fysikens lagar har undersökt under tusentals år. Måste du använda hittepåfysik för att förklara den platta jorden så bevisar du ganska tydligt att den platta jorden inte existerar.
Citera
2023-02-21, 14:12
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Fysikens lagar har undersökt under tusentals år. Måste du använda hittepåfysik för att förklara den platta jorden så bevisar du ganska tydligt att den platta jorden inte existerar.

Ja, fråga inte mig, jag bara säger vad som krävs för att den platta jorden ska vara ett faktum, i så fall så måste all vår uppfattning om just fysikens lagar, och då menar jag i stort sett ALL vår uppfattning om dem vara helt fel, att "dom som bestämmer" har under hundratals eller tusentals år jobbat för att hitta på alternativa men felaktiga vetenskapliga "fakta" som alla stämmer överens med varandra och en rund jord - allt för att lura oss att jorden är rund.

Det är ju som du säger - alla vår vetenskapliga observationer pekar på samma sak - så om jorden är platt så är all vetenskap fel, eller hur? Hur mycket vi än pekar på vetenskapliga fakta så är svaret att ja - men Archimedes eller Einstein eller whoever styrdes av "dom som bestämmer" och pushade en felaktig vetenskaplig grund som får oss att tro att saker funkar som vi kan observera att dom funkar.

Därför kan vi mäta att fotoner färdas i en rak linje (under "normala" förhållanden) medan på en platt jord så gör dom aldrig det. Så vårt sätt att mäta och observera är med andra ord medvetet felaktiga och har alltid varit det.

Anledningen? Tja, juryn är ute på rast i den frågan. Tydligen så finns det "resurser" utanför isväggen som "dom som bestämmer" gagnas av på okänt sätt.
Citera
2023-02-21, 16:06
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ja, fråga inte mig, jag bara säger vad som krävs för att den platta jorden ska vara ett faktum, i så fall så måste all vår uppfattning om just fysikens lagar, och då menar jag i stort sett ALL vår uppfattning om dem vara helt fel, att "dom som bestämmer" har under hundratals eller tusentals år jobbat för att hitta på alternativa men felaktiga vetenskapliga "fakta" som alla stämmer överens med varandra och en rund jord - allt för att lura oss att jorden är rund.

Det är ju som du säger - alla vår vetenskapliga observationer pekar på samma sak - så om jorden är platt så är all vetenskap fel, eller hur? Hur mycket vi än pekar på vetenskapliga fakta så är svaret att ja - men Archimedes eller Einstein eller whoever styrdes av "dom som bestämmer" och pushade en felaktig vetenskaplig grund som får oss att tro att saker funkar som vi kan observera att dom funkar.

Därför kan vi mäta att fotoner färdas i en rak linje (under "normala" förhållanden) medan på en platt jord så gör dom aldrig det. Så vårt sätt att mäta och observera är med andra ord medvetet felaktiga och har alltid varit det.

Anledningen? Tja, juryn är ute på rast i den frågan. Tydligen så finns det "resurser" utanför isväggen som "dom som bestämmer" gagnas av på okänt sätt.
På Archimedes tid fanns knappast någon som ens kände till Antarktis eller vad som ev skulle kunna finnas bortom det så att "dom som bestämmer" på dom gamla grekernas tid skulle försökt dölja resurser borom isväggen faller på sin egen orimlighet. Idag utförs experiment på varenda universitet i världen så att någon elit skulle kunna dölja att ljus inte skulle uppföra sig som förväntat är totalt orimligt. Går inte att dölja medvetet felaktiga uppgifter på det sättet under tusentals år under vitt skilda kulturer utan att detta skulle ha uppdagats.
Sedan kan inga uppfattningar om ljus som böjs dölja det faktum att avstånden på jorden stämmer med globen och inte med skivan.
Citera
2023-02-21, 19:43
Medlem
Citat:
Måste du använda hittepåfysik för att förklara den platta jorden så bevisar du ganska tydligt att den platta jorden inte existerar.

Det är precis vad vi som inte längre tror jorden är en snurrande boll, tror att ni sysslar med. Hittepåfysik för att förklara den sfäriska jorden. I och med att vi anser er använda er av hittepåfysik, så tycker vi att ni visar ganska tydligt att den sfäriska jorden inte existerar.

Bara så du fattar hur vi resonerar, också. Känns som att ni har väldigt svårt för den sortens tänk, dock.

Om du undrar vilken hittepåfysik ni är skyldiga till? Astrofysik. Mycket inom astrofysikens ramar är enligt mig och många som resonerar som jag gör, hittepåfysik. Svarta hål. Böjd rumtid. Raketer i ett vakuum. Och. Så. Vidare.

Hittepåfysik nödvändig för att förklara den sfäriska jorden.
Senast redigerad av Dendummasillen 2023-02-21 kl. 19:48.
Citera
2023-02-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Det är precis vad vi som inte längre tror jorden är en snurrande boll, tror att ni sysslar med. Hittepåfysik för att förklara den sfäriska jorden. I och med att vi anser er använda er av hittepåfysik, så tycker vi att ni visar ganska tydligt att den sfäriska jorden inte existerar.

Bara så du fattar hur vi resonerar, också. Känns som att ni har väldigt svårt för den sortens tänk, dock.

Om du undrar vilken hittepåfysik ni är skyldiga till? Astrofysik. Allting inom astrofysik är enligt mig och många som resonerar som jag gör, hittepåfysik. Svarta hål. Böjd rumtid. Raketer i ett vakuum. Och. Så. Vidare.

Fast nu är det ju inte hittepå, vi kan räkna på saker som sedan stämmer med verkligheten. Mer än vad ni kan göra, ni har mer ett system för varje fenomen. Bäst är när ni ska förklara dag/natt ihop med årstider, då har ni två separata system som inte kan fungera tillsammans.

Bara detta med att vi vet hur lång det är mellan olik a platser, oavsett om du har en FE-karta eller ej, lägg dessa avstånd på en plan yta och få dem att stämma. Säger bara lycka till med detta, vad är det som gör att du inte kan få dessa avstånd att passa ihop på en plan yta?
Citera
2023-02-21, 21:31
Medlem
Citat:

Om du undrar vilken hittepåfysik ni är skyldiga till? Astrofysik. Mycket inom astrofysikens ramar är enligt mig och många som resonerar som jag gör, hittepåfysik. Svarta hål. Böjd rumtid. Raketer i ett vakuum. Och. Så. Vidare.

Jag använder inte hittepåfysik eller annan fysik för att bevisa att jorden är rund. Det är inte nödvändigt. Ska jag upprepa argumenten ännu en gång?

1 Vi känner till avstånden på södra halvklotet eftersom alla kan flyga mellan kontinenterna, och de avstånden passar perfekt för en rund jord och inte alls för en platt.
2. Vem som helst kan åka på en kryssning till Antarktis och se att det är ljust 24 timmar om dygnet i december och januari. Den passar perfekt med en rund, och absolut inte med en platt jord.
3. Vem som helst kan resa till platser söder om ekvatorn och se med egna ögon att Söderkorset pekar söderut överallt. Det är ett obestridligt bevis på att söder är i en viss riktning, och det utesluter att jorden är platt, eftersom söder där är åt alla möjliga håll.

Detta är "flat-earth-killers", och ingen, jag upprepar, INGEN flat earther kan bortförklara de tre, och man vågar inte ens försöka.

Jag har skrivit detta otaliga gånger nu, men du har aldrig svarat. Sanningen är förstås att du inte har något svar, och istället för att erkänna att du och de andra platthuvudena är helt skruvade, blundar du och håller för öronen och låtsas som ingenting.

Istället börjar du prata om astrofysik och big bang och svarta hål som du är absolut oförmögen att förstå, men det är ju bra att ha en flyktväg.
Senast redigerad av matteusnorge 2023-02-21 kl. 21:37.
Citera
2023-02-21, 22:19
Medlem
Citat:

Vad har astrofysik, svarta hål, relativitetsteori och raketer i vakuum med jordens form att göra? Det är inget som helst problem att undersöka jordens form utan astofysik. Det är ju för fan bara att mäta upp ytan så har du svaret.

Men du kanske egentligen inte är så intresserad av att diskutera jordens form? Utan du vill snarast diskutera en geocentrisk världsbild där du och ditt ego är i centrum? Du är antagligen helt ointresserad av om jorden är platt eller sfärisk, du klarar bara inte av tanken att världsalltet inte snurrar runt dig.
Citera
2023-02-22, 10:45
Medlem
BradSs avatar
Citat:
På Archimedes tid fanns knappast någon som ens kände till Antarktis eller vad som ev skulle kunna finnas bortom det så att "dom som bestämmer" på dom gamla grekernas tid skulle försökt dölja resurser borom isväggen faller på sin egen orimlighet.

Korrekt, men för att platta jorden ska funka, så måste "dom som bestämmer" gå tillbaka så långt i tiden och ha samma okända och orimliga motiv som idag.

Citat:
Idag utförs experiment på varenda universitet i världen så att någon elit skulle kunna dölja att ljus inte skulle uppföra sig som förväntat är totalt orimligt. Går inte att dölja medvetet felaktiga uppgifter på det sättet under tusentals år under vitt skilda kulturer utan att detta skulle ha uppdagats.
Sedan kan inga uppfattningar om ljus som böjs dölja det faktum att avstånden på jorden stämmer med globen och inte med skivan.

Menar bara att för plattfötter så är detta irrelevant, då "fysikens lagar" så som vi känner dem inte är korrekta enligt dem. Det du kan mäta med hjälp av fysikens lagar visar alltid på en rund jord för att "dom som bestämmer" har lurat alla i tusentals år för att dölja den platta jorden av en hittills okänd anledning.
Citera
2023-02-22, 17:02
Medlem
Citat:
Men fy vad kontraproduktivt att "dom som bestämmer" vill övertyga oss om en rund jord och ändå tillåter oss att tro att vi åkt ut i rymden så att dom måste fotomanipulera några få tiotusentals bilder så det ser ut som att jorden är rund. Hade det inte varit enklare om "dom som bestämmer" helt enkelt förhindrade rymdfärd helt och hållet? Jag menar, jag utgår från att mänskligheten aldrig i själva verket har åkt ut i rymden, landat på månen, etc? Så varför ens fejka det? Varför inte bara säga Nä, det går inte att lämna vår "runda" jord på grund av den här "gravitationen" som vi hittat på? Så ni får lita på att jorden är rund baserat på dessa repeterbara vetenskapliga experiment som vi lärt ut fel för att påvisa en rund jord.

Men bilderna som finns som officiellt är fotografier av jorden tagna från rymden är INTE "tiotusentals". Utan bara en liten handfull. Och mellan 1972 och 2015 finns inte en enda.

Och det extremt konstiga med detta är, åter igen, att det BORDE finnas hur mycket som helst. Bilder och videos. Eftersom det tydligen ska finnas massvis av rymdfarkoster som kunde användas för att ta såna bilder.

Mycket konstigt som sagt. Men är det bevis att allting med rymden är fejk? Nej, inte nödvändigtvis. Ett bevis för att "dom som bestämmer" inte är helt ärliga när det gäller så kallad "rymdfart"? Ja, definitivt.
Citera
2023-02-22, 17:09
Medlem
Citat:

Om du med "fysikens lagar" menar sådant som har att göra med stora klot som svävar fram genom rymden etc.. så handlar det om saker som ingen människa någonsin i världshistorien haft den minsta erfarenhet av.

Vilken av "fysikens lagar" är det egentligen som säger att vi måste befinna oss på ett klot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in