Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Det är precis vad vi som inte längre tror jorden är en snurrande boll, tror att ni sysslar med. Hittepåfysik för att förklara den sfäriska jorden. I och med att vi anser er använda er av hittepåfysik, så tycker vi att ni visar ganska tydligt att den sfäriska jorden inte existerar.
Bara så du fattar hur vi resonerar, också. Känns som att ni har väldigt svårt för den sortens tänk, dock.
Om du undrar vilken hittepåfysik ni är skyldiga till? Astrofysik. Mycket inom astrofysikens ramar är enligt mig och många som resonerar som jag gör, hittepåfysik. Svarta hål. Böjd rumtid. Raketer i ett vakuum. Och. Så. Vidare.
Hittepåfysik nödvändig för att förklara den sfäriska jorden.
Jag använder inte hittepåfysik eller annan fysik för att bevisa att jorden är rund. Det är inte nödvändigt. Ska jag upprepa argumenten ännu en gång?
1 Vi känner till avstånden på södra halvklotet eftersom alla kan flyga mellan kontinenterna, och de avstånden passar perfekt för en rund jord och inte alls för en platt.
2. Vem som helst kan åka på en kryssning till Antarktis och se att det är ljust 24 timmar om dygnet i december och januari. Den passar perfekt med en rund, och absolut inte med en platt jord.
3. Vem som helst kan resa till platser söder om ekvatorn och se med egna ögon att Söderkorset pekar söderut överallt. Det är ett obestridligt bevis på att söder är i en viss riktning, och det utesluter att jorden är platt, eftersom söder där är åt alla möjliga håll.
Detta är "flat-earth-killers", och ingen, jag upprepar, INGEN flat earther kan bortförklara de tre, och man vågar inte ens försöka.
Jag har skrivit detta otaliga gånger nu, men du har aldrig svarat. Sanningen är förstås att du inte har något svar, och istället för att erkänna att du och de andra platthuvudena är helt skruvade, blundar du och håller för öronen och låtsas som ingenting.
Istället börjar du prata om astrofysik och big bang och svarta hål som du är absolut oförmögen att förstå, men det är ju bra att ha en flyktväg.