2023-01-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
Vad jag kan se hette han Ali och var född 2007. Men vad heter denne blivande läkare, advokat eller till och med fotbollsproffs i efternamn? Fb??
Det är vad som framkommit. Samt ett par diffusa, troligen felaktiga efternamn.
Citera
2023-01-30, 20:00
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
En liten anekdot så här bara:

Mötte min kran i lördags för lite lördagsgodis.
Gav honom 1800:- och vi började småprata lite så där som man brukar göra.
Denna kille är bra mycket yngre än vad jag är och jag blev intresserad utav vad han drar in en bra lördag (löning som i detta fall). Han drog lite snabbt på smilbandet och sa "31 bara idag".

Sen får man ju tro vad man vill om det. Men pengar tjänar dom nog fan, dom små asen. haha.

Det var väl brutto? Vad är hans netto?
Citera
2023-01-30, 20:37
Medlem
I en DN-artikel publicerad idag kl 17:44 säger en polis bl a följande (fetningen är min):

"-Det är klart det känns fruktansvärt. Att en så ung kille ska behöva dö. En kille som vi hade i ögonvrån. Det går inte att värja sig från det, det är tungt för alla, säger Reine Berglund, kommunpolis i Huddinge som var en av dem som var först på plats i lördags när mordet skedde."

Konstig inställning.
Det var väl inte förutbestämt att 15-åringen skulle behöva dö? Är polis Reine Berglund möjligen fatalist?
Hade 15-åringen gjort andra val, t ex att vara skötsam istället, så hade han ju inte varit död idag.
Han blev inte offer för en förlupen kula, utan blev medvetet dödad. Gissningsvis pga sitt val av umgänge och sysselsättning.
Förfärligt. Särskilt som han hade alternativ.
Citera
2023-01-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grolim
BO kom med sin familj från Afghanistan 2019.
Nej. Hans föräldrar kom hit från Iran 2019. Kanske kom han hit med dem, men mer sannolikt är att han kom hit innan. Som ett ankarbarn. Hur det än är så kan han inte varit vuxen när han kom hit och inte heller när han dog. Det är tragiskt att vi inte har fungerande integration för människor som vi beviljar asyl här. Men samtidigt så går allting åt helvete i Sverige just nu.
Citera
2023-01-30, 21:12
Medlem
Alla dessa sidor, ingen vet något, och ingen vet vem....Ingen har koll på bo eller Gm. Inga bilder wse... Vet någon något?
Citera
2023-01-30, 21:16
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad menar du att dessa institutioner ska göra åt de första sex förlorade åren - innan skolåldern - när föräldrarna skiter i sina barn?
De är redan körda när de börjar skolan. De saknar grundläggande värderingar om rätt och fel, de är empatistörda, de saknar uppfostran, de saknar ett språk, de är analfabeter. De är som en Kaspar Hauser på speed.

För det första har Sverige haft en mycket hög andel belastade människor som fått eller väntar på arbets- och uppehållstillstånd, och asylsökande, för det andra har de tryckt in dem i stora getton utan något konstruktivt att göra. Sedan slöt myndigheterna ögonen och gick sin egen väg.

Och så får de en chock när maffian från hela Östeuropa ser storaffärer. Självklart gör de det.

Många unga som berättar som vuxna att de blev räddade av fritidsklubbar, fotboll och andre saker. Konstruktiva kvällsaktiviteter. Språkstöd, läshjälp, Varning mot mafian och droger: Helt specifikt vad droger gör med hjärnan, och allt elände det skapar.

Förmodligen förstod den här pojken inte en enda sak som lärdes ut i skolan. Han ramlade förmodligen av direkt.

Hemma är språket inte svensk. Sådant gör dig analfabet. Du är dömd att misslyckas om du växer upp i ett getto med bara vänner som är belastade. Vägen är redan anlagd. De som förstår hur mycket en kämpar, är själva kriminella. Senare får man erbjudanden om att prova droger, så tjäna en extra slant för tjänster. Då är ödet beseglat.

När man sätter tusentals flyktingar från krigshärjade länder i höghus, som man har gjort i Sverige, där mammorna ibland, men absolut inte alltid, är förlossningsmaskiner som inte kan svenska, och förstår inte ett dugg om samhället de har hamnat i, så hjälper det inte heller.

Jag har bott i så kallade belastade distrikt i många länder, men mycket resurser och tid hade lagts på för förbättring.

Det gör jag fortfarande, och mina granner är de trevligaste människorna på jorden.

Jag rekommenderar alla böcker av Jens Lapidus. Det ger perspektiv och är faktiskt väldigt lärorikt.
Senast redigerad av Bollapinsvin 2023-01-30 kl. 22:06.
Citera
2023-01-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost23
En person har skjutits i Skogås, söder om Stockholm.
Polisen har lagt upp avspärrningar i området.

Vad vet vi mer?

Länk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1044879

Ryktet säger 15 åring inblandad i knarkaffärer, knappast oskyldig och inte heller kommer jag sova dåligt pga det, ännu en kriminell borta vilket är skönt
Citera
2023-01-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoozee
Alla dessa sidor, ingen vet något, och ingen vet vem....Ingen har koll på bo eller Gm. Inga bilder wse... Vet någon något?

Nej ingen vet. Tydligen ör det viktigare att spy galla på BO och invandrare än nått annat
Citera
2023-01-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Ryktet säger 15 åring inblandad i knarkaffärer, knappast oskyldig och inte heller kommer jag sova dåligt pga det, ännu en kriminell borta vilket är skönt

Rykten som blir till trådsanningar?
Citera
2023-01-30, 22:09
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Som att det spelar roll om han ville bli det.
Nu blev han kriminell istället. Ett val han gjort sj.

Det var ironi kopplat till att det alltid brukar vara människor runt den avlidna som säger så🤔🤔
Citera
2023-01-30, 22:13
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Nej ingen vet. Tydligen ör det viktigare att spy galla på BO och invandrare än nått annat

Jag tror att det kan ha att göra med att invandrare är grovt överrepresenterade i den här typen av kriminalitet och att infödda svenskar börjar bli jävligt trötta på det, för den delen även invandrare som sköter sig.
Citera
2023-01-30, 22:22
Bannlyst
En känd 15 årig gängkriminell dör och han får lika stort blombad som Prinsess Di.

Säger lite om Sverige -23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in