2023-01-30, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Hade den lilla gangster gått i skolan och skött sina läxor hade han nog levt idag. Hans eget val att vara i rapp och gangster världen.
Tror någon med fyra år i Sverige knappast var "rapp i käften" utan snarare var han hundragubbe som inte trodde han hade något att förlora, men hade fel.
Citera
2023-01-30, 06:57
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12
Problem ör i det nya Sverige så litar ingen på att det ens är ett barn, mest troligt är det en kriminell typ 27 åring från arabvärlden som öjugit om sin ålder för att håva in våra hårt intjänade skattekronor dessutom har han startat livet i Sverige med att skada andra människor och mötte sin jämnlike och vart bergravd
Nja just den här hade ju bara varit i Sverige 5 år så jag har svårt att tro att han skulle sagt sig vara 10 när han var 22 men ja kanske i Sverige..
Citera
2023-01-30, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Nja just den här hade ju bara varit i Sverige 5 år så jag har svårt att tro att han skulle sagt sig vara 10 när han var 22 men ja kanske i Sverige..
Finns många exempel där man ljugit så grovt om åldern kolla han våldtäktsmannen som var 22 i Tyskland sen kom han till Sverige då vart han helt plötsligt 12
Citera
2023-01-30, 07:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamenokejda
En god slutsats. Personligen tycker jag det ser ut som en regelrätt avrättning. Det krävs nerver att bara kliva fram och skjuta någon kallsinnigt sådär.

Den som gjorde det hade säkert tagit lite dunderhonung innan dådet för att fixa pressen. Belöningen för skytten blir en summa pengar och cred i gänget.
Så här kommer det se ut i framtiden och 95% av skiten kommer pga den ökade invandringen som det fortfarande inte talas om som det stora problemet. Många pratar fortfarande om att man misslyckats med integrationen men huvudproblemet är fortfarande invandringen.
Citera
2023-01-30, 07:49
Medlem
Bollapinsvins avatar
Skolan, politiker, myndigheter och polis måste börja samarbeta för ordentlig utbildning och en attitydförändring hos de unga innan det är för sent. Mördar under 18 år och den dödade under 15 år säger allt. Enligt vad som framkommit är det inte falska uppgifter.
Citera
2023-01-30, 07:55
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Den som gjorde det hade säkert tagit lite dunderhonung innan dådet för att fixa pressen.
Till ex Captagon.
Citera
2023-01-30, 07:56
Medlem
Ju lägre ner i åldrarna de skjutna slöddren är desto fler grova brott kan förhindras. Tyvärr har dock en 15-åring hunnit med alldeles för mycket redan.
Citera
2023-01-30, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin
Skolan, politiker, myndigheter och polis måste börja samarbeta för ordentlig utbildning och en attitydförändring hos de unga innan det är för sent. Mördar under 18 år och den dödade under 15 år säger allt. Enligt vad som framkommit är det inte falska uppgifter.
Vad menar du att dessa institutioner ska göra åt de första sex förlorade åren - innan skolåldern - när föräldrarna skiter i sina barn?
De är redan körda när de börjar skolan. De saknar grundläggande värderingar om rätt och fel, de är empatistörda, de saknar uppfostran, de saknar ett språk, de är analfabeter. De är som en Kaspar Hauser på speed.
Citera
2023-01-30, 08:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin
Till ex Captagon.

Då jag har noll koll på droger så kan jag inte säga ja eller nej men du kan säkert ha rätt.
Citera
2023-01-30, 08:05
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad menar du att dessa institutioner ska göra åt de första sex förlorade åren - innan skolåldern - när föräldrarna skiter i sina barn?
De är redan körda när de börjar skolan. De saknar grundläggande värderingar om rätt och fel, de är empatistörda, de saknar uppfostran, de saknar ett språk, de är analfabeter. De är som en Kaspar Hauser på speed.
En verklig varning måste utfärdas. Visst hjälper det.
En annan sak är att jag inte kan se att det har tagits på tillräckligt stort allvar.
Om en 13-åring har ett automatvapen är det ett säkerhetsproblem för landet. Inte tillräckligt med razzior, inte tillräckligt seriöst på alla nivåer.
Citera
2023-01-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Enligt SVT misstänks den 15-årige pojken ha kopplingar till de dåd som ”indirekt har riktats” mot just den ”Kurdiske räven”, och enligt polisen har man en ”klar bild” av vem pojken var. Samtidigt befarar polisen att det kan komma fler dåd ”i närtid”, enligt SVT
https://www.expressen.se/nyheter/pojken-koppling-till-stockholms-valdsvag/

Jo jag vet, det sa Allchronix69 tidigt i tråden. Var intresserad av att veta vilket specifikt nätverk han var springis till. Vet att Dalen & 23st kör ihop, men det är säkert fler som är kopplade till den sidan.
Citera
2023-01-30, 08:11
Medlem
SwedenIsSafes avatar
Rent krasst, hur mycket lidande, vandalism, bortkastade insatser och pengar besparar denna sanering samhället i längden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in