2023-01-30, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Å andra sidan, vad ska du med en bild till, på någon som är skjuten i huvudet?

Det ser väl ungefär lika ut så det är väl bara att googla fram en random bild på det...

I detta fallet njuter jag mer när det e pack som kommit hit… o kom inte o dra han e 15 …
Citera
2023-01-30, 09:18
Medlem
jimmythegents avatar
Någon som vet om även detta brottsoffer egentligen ville bli advokat eller läkare? Brukar ju låta så när någon kriminell blivit mördad. Visst är det för jävligt att en 15 åring blir mördad så här. Men samtidigt är det ett pris som man riskerar att få betala om man rör sig med grovt kriminella.
Citera
2023-01-30, 09:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Världens goaste lilla kille som älskade fotboll som skjutits ihjäl igen?
Ja, tyvärr. Aftonbladet rapporterar att "många gråter" på platsen och folk lämnar blommor. En fin kille helt enkelt och ingen kan förstå det som har hänt.

Jag fattar inte vad det är för fel på folk? Varför i hela friden ska man, förutom den närmaste familjen, sörja gängkriminella? Fattar inte folk att det är de gängkriminella som gör livet surt för de boende i området? Kriminella som distribuerar knark, skjuter besinningslöst, bränner bilar och hotar människor och näringsidkare i området. Och så ska folk nödvändigtvis springa och lämna blommor på dödsplatsen. Helt obegripligt!

https://tv.aftonbladet.se/video/351890/dagen-efter-dodsskjutningen-i-skogaas-maanga-som-graater
Citera
2023-01-30, 09:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Det som ändå är väldigt sanslöst bakom denna utvecklingen är att det är så många som är beredda att ta den skjutnes plats. Det känns som att de gängkriminella förökar sig exponentiellt. För varje skjuten poppar det upp 10 nya. Det väcker frågor om vilket samhälle de lever i? En sund tonåring ska ha framtidsdrömmar, vilja plugga och se ljust på framtiden. Dessa mördarmaskiner är inställda på självförstörelse när de utfört sin uppgift. Vad är det för mindset där man så hängivet i så unga år går all in och följer sin ledares minsta vink?

Det som också är märkligt är att de är så unga. Vad gjorde man själv när man var i moppeåldern? Man måste kliva över ett antal trösklar innan man skjuter en annan människa i huvudet. Hur har dessa fjortisar hunnit kliva över dessa trösklar redan? Eller är det så att de praktiskt taget föds in i grov kriminalitet? De är kanske kriminella redan i fosterstadiet?
Senast redigerad av bulletproofsoul 2023-01-30 kl. 09:36.
Citera
2023-01-30, 09:37
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, tyvärr. Aftonbladet rapporterar att "många gråter" på platsen och folk lämnar blommor. En fin kille helt enkelt och ingen kan förstå det som har hänt.

Jag fattar inte vad det är för fel på folk? Varför i hela friden ska man, förutom den närmaste familjen, sörja gängkriminella? Fattar inte folk att det är de gängkriminella som gör livet surt för de boende i området? Kriminella som distribuerar knark, skjuter besinningslöst, bränner bilar och hotar människor och näringsidkare i området. Och så ska folk nödvändigtvis springa och lämna blommor på dödsplatsen. Helt obegripligt!

https://tv.aftonbladet.se/video/351890/dagen-efter-dodsskjutningen-i-skogaas-maanga-som-graater

Det är därför man inte ska läsa Aftonhoran eller liknande blaskor. En fin kille verkar vara någon sorts standardfras. Likaså att den fina killen gillade fotboll och drömde om att bli läkare elelr advokat. Någonting stinker väldigt mycket i den beskrivningen.

Sanningen är den att den här "fina killen" hade mördat en annan "fin kille" inom en snar framtid om han själv inte hade blivit mördad. Den "fina killen" hade också hunnit med att sälja knark och bidra till att förstöra livet för mängder av unga människor.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2023-01-30 kl. 09:40.
Citera
2023-01-30, 11:22
Medlem
Vad jag kan se hette han Ali och var född 2007. Men vad heter denne blivande läkare, advokat eller till och med fotbollsproffs i efternamn? Fb??
Citera
2023-01-30, 11:59
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toppfud
Sen är det också resten av samhället som förväntar sig det av dom här individerna...
Ser jag en 15 åring på en el-scooter och luva över huvudet så kommer jag och dom flesta att se på honom som en knarklangare eller mördare och behandla honom så.
Då blir det en mer naturlig väg att välja än att bli tex polis.

Då får man sluta klä sig som en kriminell.
Citera
2023-01-30, 12:08
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Inget i nyheterna om att det är ett invandringsproblem...

Laver du sjov? Havde du regnet med, at det ville blive nævnt? Journalister er (foruden manges politiske holdning, der ikke er pro-SD) så konfliktsky, når det kommer til netop spørgsmålet om indvandring, og det gælder både for journalister i Sverige og Danmark.
Citera
2023-01-30, 12:14
Medlem
VanGoogles avatar
Verkar ha varit en fin kille. Ska ofta ha hjälpt sin mamma och kompisarna gillade ibland hans humor. Om man får tro nätet. Förmodligen kan mordet helt hänföras till bristande integration i kombination med få fritidsgårdar. Och en smula fattigdom. Inget kulturellt alltså.
Citera
2023-01-30, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Då får man sluta klä sig som en kriminell.
Ja precis.
Det är föräldrars ansvar tänker jag mig.
Och man kanske inte behöver köpa dessa uniformer till sina svenska tonåringar heller? En anledningen till att det skjuts och sprängs så mycket nu är för att det är populärt att vara kriminell.
Citera
2023-01-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmythegent
Någon som vet om även detta brottsoffer egentligen ville bli advokat eller läkare? Brukar ju låta så när någon kriminell blivit mördad. Visst är det för jävligt att en 15 åring blir mördad så här. Men samtidigt är det ett pris som man riskerar att få betala om man rör sig med grovt kriminella.

Som att det spelar roll om han ville bli det.
Nu blev han kriminell istället. Ett val han gjort sj.
Citera
2023-01-30, 12:37
Medlem
Jag har ALLTID varit emot tanken på att sätta minderåriga i fängelse under hela mitt liv. Det är jag fortfarande. Men sådana här fall gör ändå att jag börjar undra om vi inte ska börja jobba med elektroniska fotbojor mer. De här kriminella ungdomarna/unga männen som begår dessa våldsdåd skulle behöva i någon form övervakas. Jag tror det tyvärr är enda sättet att minska ner brottslighetsfrekvensen. Det förhindrar inte brott, men om någon vet om att denne på en gång kan kopplas till en gärningsplats via den elektroniska fotbojan så kommer förmodligen vissa brott att minska ner. Och det vore en stor vinst för samhället. Att den här unga pojken nu avlidit må ha möjligen anledningar, men det är ändå en tragedi och misslyckande för samhället. Vi behöver hitta lösningar som fungerar på dessa problem med individer som rör sig i vissa kretsar och som också till synes ofta är på platser där det händer något. Hade vi gjort det för 10 år sedan kanske den här grabben hade levt idag. Må han vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in