2023-01-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej dom säger att Lukas har sagt.
Dom säger att dom inte sett utan pratat med Lukas.
Så Lukas säger.

Du verkar inte fatta så tar det igen, R pratar definitivt ur egna upplevelser när han beskriver I som person.

Vad barnen sagt och vad L sagt är ju självklart att han återberättar vad han hört från dom.
Men hur I är som person är ingenting han återberättar från L.
Citera
2023-01-30, 12:55
Medlem
Citat:
Hur skulle det uppstå en whiplasheffekt på ett liggande barn?
Det handlar inte om EN skakning
Det handlar om skakningar vid ETT tillfälle eller flera tillfällen nära i tid.
Det är jävla skillnad på det.

Beroende på hur hunden träffar så säger det väl sig själv att det uppstår en sådan effekt?
Skakning är inte uteslutet i min värld men jag är tvivelaktig efter att ha läst mer fastställande av sådan diagnos.
Dessa blödningar som det pratas om kan även uppstå vid syrebrist.

Vi lär ju få svar på rättegången vad som även kan orsaka dessa skador för rimligtvis så lär L advokat försöka visa på vad mer, utom skakning, som kan orsaka dessa skador.
Citera
2023-01-30, 14:17
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Beroende på hur hunden träffar så säger det väl sig själv att det uppstår en sådan effekt?
Skakning är inte uteslutet i min värld men jag är tvivelaktig efter att ha läst mer fastställande av sådan diagnos.
Dessa blödningar som det pratas om kan även uppstå vid syrebrist.

Vi lär ju få svar på rättegången vad som även kan orsaka dessa skador för rimligtvis så lär L advokat försöka visa på vad mer, utom skakning, som kan orsaka dessa skador.
Nej verkligen inte.
Ett barn som ligger på backen och leker i ett babygym får inte en whiplash skada av att en hund springer över det.
Inte ens Lukas försöker ljuga ihop något sådant.
Citera
2023-01-30, 15:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Det står i FUP att det kan vara dunkande i mjukt underlag, tex skötbord eller säng. Om hunden hoppar upp i sängen när J ligger där och hunden hoppar, snurrar och bökar runt som en understimulerad busig hund gör, hade det då inte kunnat bli för J på samma sätt som om någon dunkat henne i underlaget?
Hon lär ju fart runt ordentligt om denna stora hunden fick ett spel i sängen.

Vi har en ganska stor boxer på snart 1 år. När han får sina ryck så kan jag mkt väl tänka mig att en bebis skulle kunna skadas ordentligt om denne låg i sängen samtidigt. Men eftersom det är en mjuk säng är det inte säkert att det skulle bli några märken på barnet.
Men nu har de ju redan uteslutit att hunden kan ha gjort detta. Står i FUP.
Citera
2023-01-30, 15:35
Medlem
Yrpannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Det står i FUP att det kan vara dunkande i mjukt underlag, tex skötbord eller säng. Om hunden hoppar upp i sängen när J ligger där och hunden hoppar, snurrar och bökar runt som en understimulerad busig hund gör, hade det då inte kunnat bli för J på samma sätt som om någon dunkat henne i underlaget?
Hon lär ju fart runt ordentligt om denna stora hunden fick ett spel i sängen.

Vi har en ganska stor boxer på snart 1 år. När han får sina ryck så kan jag mkt väl tänka mig att en bebis skulle kunna skadas ordentligt om denne låg i sängen samtidigt. Men eftersom det är en mjuk säng är det inte säkert att det skulle bli några märken på barnet.

Har precis samma tankar, blir samma effekt som när fler än en tex hoppar studsmatta, den ena flyger okontrollerat. Kan mycket väl bli samma utgång i en säng med ett mkt litet barn och en stor tung hund som kanske fått tossingaryck eller pockar på uppmärksamhet för lek eller kanske hör ett ljud eller ser något rör sig. Dessutom unghund och ev understimulerad.
Känns inte alls som att allt står bortom rimligt tvivel i detta fallet. Långt ifrån. Vem det än är som har gjort det, så är inte alla luckor täckta.
Citera
2023-01-30, 21:18
Medlem
Citat:
Hur skulle det uppstå en whiplasheffekt på ett liggande barn?
Det handlar inte om EN skakning
Det handlar om skakningar vid ETT tillfälle eller flera tillfällen nära i tid.
Det är jävla skillnad på det.
Var nån som hade teorin att skakning kunde skett när han upptäckte flickan livlös efter hundens knuffar (eller vad det var) typ som desperat upplivning..
Citera
2023-01-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrpannan
Har precis samma tankar, blir samma effekt som när fler än en tex hoppar studsmatta, den ena flyger okontrollerat. Kan mycket väl bli samma utgång i en säng med ett mkt litet barn och en stor tung hund som kanske fått tossingaryck eller pockar på uppmärksamhet för lek eller kanske hör ett ljud eller ser något rör sig. Dessutom unghund och ev understimulerad.
Känns inte alls som att allt står bortom rimligt tvivel i detta fallet. Långt ifrån. Vem det än är som har gjort det, så är inte alla luckor täckta.

Jag är oxå inne på samma teori som ni är.
Vad jag läst så har det uteslutits att hunden inte kan orsakat dessa skador genom att hoppa eller lägga sig på barnet. Men hoppar en 40kilos klump runt i en säng där en bebis ligger måste den tumlat runt rätt rejält och då tänker jag att dessa skador definitivt kan uppstått.

Det jag inte förstår är om och varför L stängde in hunden ensam i sovrummet med J? För är rätt säker på att jag läste det i hans förhör någonstans.

Däremot hoppas jag att denna I inte får komma i närheten av sina levande barn igen. Om nu hon har något intresse i det ens. Hon är uppenbart en person som inte besitter något som helst "mamma material".
Citera
2023-01-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Mycket som inte stämmer här. när I skall förklara
,
Lögner, lögner och åter lögner.

En kvinna som skall göra abort i smyg utan att nämna det för pappan till det väntande barnet,
jodå jag är fullt medveten om att kvinnor bestämmer över sina kroppar, men ändå gå och göra en abort utan att talat med Lukas. se ur förhöret längre ner på detta stycke .

Utdrag ur förhör 2 sid. med början på sid 393 i stora FUP:en akt.bil 81 med I

Vad gör familjen då du kommer hem på söndagen?
Killarna sitter vid skrivbordet och spelar och Junie sover. Jag packar lite grejor, duschar och
säger hejdå till killarna.

Hur är relationen mellan dig och Lukas då du kommer hem?
Vi pratade som vanligt och kramades hejdå.

Visste Lukas vart du skulle åka?
Han visste att jag skulle iväg men kanske inte hela sanningen om vart jag åkte.

Vart säger du att du ska åka?
Till en kvinnlig kollega.

Varför säger du det?
Det vart så, det var enklare.

Fhl Och om vi ska... Vad som händer från helgen då fram till då polisen blev larmad, vad
hände... vad hände då i helgen?
I Ja, i fredags så vaknade jag upp och åkte och jobbade och sen så åkte jag hem vid
12-tiden och hämtade Elliot. Så åkte vi till våffelbruket i Gnesta och lekte med Victor
och hans son och åt våfflor. Så var vi där någon timme. Så åkte vi hem. Sen... ja, var
hemma med killarna och Junie och Lukas. Och sen på lördagen så...
Fhl Då när ni var på våffelbruket, var Lukas... vart var Lukas och de andra då?
I Han var hemma med Vincent och Junie.
Fhl Okej. Ja.
I Och sen på lördagen gjorde vi väl inte så mycket. Så åkte jag vid halv fyra-tiden
kanske, tre-fyra någon gång, framme 17... Ja, det måste ha varit halv fyra ungefär.
Fhl Vart åkte du då?
I Till Flen.
Fhl Till Flen. Med bil eller?
I Ja.
Fhl Ja.
I Eeh, och sen så var jag där hela kvällen och hela natten och morgonen och sen så åkte
jag hem på söndagen vid tre-tiden och hämtade lite grejer och duschade och sen åkte
jag tillbaka.
Fhl Mm. Och vem var du hos då i Flen?
I Victor.

I vilken utsträckning har du varit hemma de sista 2-3 veckorna innan händelsen?
Jag skulle inte påstå att jag har varit hemma jätte mycket utan jag har nog varit mer borta än
hemma.
Vart har du varit då?
Jag har sovit ett par nätter hos Viktor. Det har även varit i mitt veckan. En kväll var jag hos
min bästa kompis. Lukas körde dit mig och han hämtade mig. Jag har varit mycket på jobbet
också. Vi hade afterwork.
Hur många nätter uppskattar du att du har sovit borta under dessa 2-3 veckor?
8-9 nätter ungefär
Fhl Ja. Eeh, sade du... Vad sade du till Victor då när du skulle åka hem, anledningen till att
du skulle åka hem?
I Nej, jag sade att jag var tvungen att åka hem och mata djuren.
Fhl Och mata djuren.
I Ja.
Fhl Ja. Du sade inget annat?
I Nej.
Fhl Nej. Hur tog han det då?
I Ja, han sade bara "okej, vi ses imorgon" först och sen så sade jag att jag kunde komma
tillbaka och då sade han "det får du jättegärna göra".
Fhl Ja. Visste inte han att de andra var hemma?
I Nej.
Fhl Nej. Vad... Gjorde de något särskilt då den dagen, vet du det? På söndagen? Lukas och
barnen?
I Nej, ingen aning.
Fhl Nej. Nej, vi hörde att det var tal... att du har nämnt någonting om att de skulle ha
campat i Jönköping.
I Ja, alltså de skulle egentligen åka... eller jag ringde och frågade om han ville åka till
min mormor...
Fhl Ja.
I ... och då skulle de egentligen ha åkt ner och sen så blev det... Ja, som sagt, det blev lite
enklare och säga att de hade åkt iväg än och säga att de var hemma för att det kändes
lite... Jag fick dåligt samvete för att det kändes som att jag valde bort barnen...

Fhl Nej. Hur kändes det när ni fick beskedet att det var något på gång eller vad man ska
säga... att du var gravid?
I Ja, alltså jag kände väl ganska fort och tog ett test. Från början så tänkte jag väl att det
inte är läge och... Vi hade inte känt varandra så länge och hela den biten, att... Då var
jag väl mest inne på att... ja, jag skulle genomgå en abort och inte nämna det för
honom. Eeh, men... ja, så tog det en liten stund och jag hade liksom landat i allting och
då ringde jag honom och sade att jag hade någonting och berätta. Jag kunde inte vänta
tills han var hemma. Och hans reaktion var så... alltså han var liksom bara lycklig från
första sekunden. Det var liksom... Det var så här... Ja, redan där övertalade det mig i att
det var inte den här reaktionen som jag hade tänkt att jag skulle få, mer så här "vad fan
är det här" och... utan... Han var bara så glad och var så här... Han var så lycklig och typ
skrek ut att vi skulle ha barn. Och då kändes det bara rätt istället.

Okej tack för detta då jag inte läst fupen och inte är så insatt. Men kan du ta det kort. Hade mamman dumpat nye killen med bebisen och sina två äldre barn och hittat en ny kille?.

Ps. Har nu läst ikapp..ja Gode vilken historia. Äkta manipulator och kanske psyko mamma. Hoppas inga barn blir till där mer!
Varför fick han inte hjälp av Bvc eller socialen? De har skuld i detta
Senast redigerad av popll 2023-01-30 kl. 21:51.
Citera
2023-01-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Ja bara detta : när L nattar en av killarna var är mamman , varför nattar inte hon sina killar ? Är hon på jobb ? Nej , hon är hon sin nya kille och hans son

Jag gillar inte att dra förhastade slutsatser, men efter att ha läst fupen och lyssnat på podden (Kusligt, rysligt mysigt) så kan jag tyvärr bara känna en enorm sorg pga mamman och hur hon betett/beter sig, det gör så ont att läsa pojkarnas förhör, hur det är "standard" att mamma sitter med mobilen eller skyndar sig därifrån.
Bara att veta att det existerar såna föräldrar får ens hjärta att gå itu.
Citera
2023-01-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Jag har också läst den FUP som är på 604 sidor, känner också att mamman mycket väl ha kunnat skaka om J så där lite lagom, hon är förmodligen redan irriterad över sin situation när hon kommer hem.
Dessutom ber ju L henne om egen tid för att kunna gå på muggen samt att kunna duscha.

Han kan ju omöjligt höra vad som händer i sovrummet när han är i duschen och på muggen som ligger flera meter bort från deras sovrum.

I vet ju inte ens om hon har duschat när hon är hemma, det var ju hennes syfte med att åka hem, hon skulle duscha, inte någonstans säger hon att hon skulle hem från V för att kolla hur barnen eller L hade det.

Jag har väldigt svårt att både tro och förstå varför L skulle ta livet av sitt eget barn.

Nej jag anser att han har blivit hänsynslöst utnyttjad utav denna I, I har inte haft varken sina större barn eller den nyfödda dottern som prio ett.

En mycket märklig kvinna som vill skriva över faderskapet på sin ex man, man kan undra varför .

Även om hunden vid veterinärbesiktning och den övriga kontrollen inte visade några tendenser på aggressivitet så kan det ju ha varit en lek för hunden att rumla runt i sängen med J.

15 minuter som L uppger i senaste förhöret att han var borta från J , kan ju mycket väl ha varit det avgörande i tid som gjorde att J hamnade både på mage och att täcket snoddes runt henne.

Oavsett vad som har framgått vid förhören med både L och I, mitt spontana intryck är att L inte är den skyldige .

Håller med dig, han tycks ha blivit manipulerad och utnyttjad på ett sätt som är rent vidrigt. Desto mer jag läser desto lägre tankar får jag om den såkallade "MAMMAN" I$@b3ll@ 😒
Citera
2023-01-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Var det första gången I sov borta och var borta flera nätter/dagar i sträck? Att hon var borta mycket det har jag förstått men just såhär nattetid. Två nätter i rad…
Tänker om hon kan ha skakat flickan och sedan medvetet vill hålla sig undan för att hon vet vad som kan hända? Bara spekulerar
Symtomen kunde ju komma senare enligt läkaren. ”Vi pratar inte om många dagar” säger hon.

Givetvis kan det vara Lukas som flippade också.
De två senaste besöken hos BVC uttryckte han att han var lämnad med allt jobb kring alla barn och allt hushållsarbete och att I hade checkat ut från familjen.
Varför fick han inte hjälp? Av kommunen, föräldrastöd etc
Citera
2023-01-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför fick han inte hjälp? Av kommunen, föräldrastöd etc

Jag kan ha fel, men det är väl nånting en själv måste ta tag i?
+ att hon hittat en ny och han planerat att flytta med lilla barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in