Mycket som inte stämmer här. när I skall förklara
,
Lögner, lögner och åter lögner.
En kvinna som skall göra abort i smyg utan att nämna det för pappan till det väntande barnet,
jodå jag är fullt medveten om att kvinnor bestämmer över sina kroppar, men ändå gå och göra en abort utan att talat med Lukas. se ur förhöret längre ner på detta stycke .
Utdrag ur förhör 2 sid. med början på sid 393 i stora FUP:en akt.bil 81 med I
Vad gör familjen då du kommer hem på söndagen?
Killarna sitter vid skrivbordet och spelar och Junie sover. Jag packar lite grejor, duschar och
säger hejdå till killarna.
Hur är relationen mellan dig och Lukas då du kommer hem?
Vi pratade som vanligt och kramades hejdå.
Visste Lukas vart du skulle åka?
Han visste att jag skulle iväg men kanske inte hela sanningen om vart jag åkte.
Vart säger du att du ska åka?
Till en kvinnlig kollega.
Varför säger du det?
Det vart så, det var enklare.
Fhl Och om vi ska... Vad som händer från helgen då fram till då polisen blev larmad, vad
hände... vad hände då i helgen?
I Ja, i fredags så vaknade jag upp och åkte och jobbade och sen så åkte jag hem vid
12-tiden och hämtade Elliot. Så åkte vi till våffelbruket i Gnesta och lekte med Victor
och hans son och åt våfflor. Så var vi där någon timme. Så åkte vi hem. Sen... ja, var
hemma med killarna och Junie och Lukas. Och sen på lördagen så...
Fhl Då när ni var på våffelbruket, var Lukas... vart var Lukas och de andra då?
I Han var hemma med Vincent och Junie.
Fhl Okej. Ja.
I Och sen på lördagen gjorde vi väl inte så mycket. Så åkte jag vid halv fyra-tiden
kanske, tre-fyra någon gång, framme 17... Ja, det måste ha varit halv fyra ungefär.
Fhl Vart åkte du då?
I Till Flen.
Fhl Till Flen. Med bil eller?
I Ja.
Fhl Ja.
I Eeh, och sen så var jag där hela kvällen och hela natten och morgonen och sen så åkte
jag hem på söndagen vid tre-tiden och hämtade lite grejer och duschade och sen åkte
jag tillbaka.
Fhl Mm. Och vem var du hos då i Flen?
I Victor.
I vilken utsträckning har du varit hemma de sista 2-3 veckorna innan händelsen?
Jag skulle inte påstå att jag har varit hemma jätte mycket utan jag har nog varit mer borta än
hemma.
Vart har du varit då?
Jag har sovit ett par nätter hos Viktor. Det har även varit i mitt veckan. En kväll var jag hos
min bästa kompis. Lukas körde dit mig och han hämtade mig. Jag har varit mycket på jobbet
också. Vi hade afterwork.
Hur många nätter uppskattar du att du har sovit borta under dessa 2-3 veckor?
8-9 nätter ungefär
Fhl Ja. Eeh, sade du... Vad sade du till Victor då när du skulle åka hem, anledningen till att
du skulle åka hem?
I Nej, jag sade att jag var tvungen att åka hem och mata djuren.
Fhl Och mata djuren.
I Ja.
Fhl Ja. Du sade inget annat?
I Nej.
Fhl Nej. Hur tog han det då?
I Ja, han sade bara "okej, vi ses imorgon" först och sen så sade jag att jag kunde komma
tillbaka och då sade han "det får du jättegärna göra".
Fhl Ja. Visste inte han att de andra var hemma?
I Nej.
Fhl Nej. Vad... Gjorde de något särskilt då den dagen, vet du det? På söndagen? Lukas och
barnen?
I Nej, ingen aning.
Fhl Nej. Nej, vi hörde att det var tal... att du har nämnt någonting om att de skulle ha
campat i Jönköping.
I Ja, alltså de skulle egentligen åka... eller jag ringde och frågade om han ville åka till
min mormor...
Fhl Ja.
I ... och då skulle de egentligen ha åkt ner och sen så blev det... Ja, som sagt, det blev lite
enklare och säga att de hade åkt iväg än och säga att de var hemma för att det kändes
lite... Jag fick dåligt samvete för att det kändes som att jag valde bort barnen...
Fhl Nej. Hur kändes det när ni fick beskedet att det var något på gång eller vad man ska
säga... att du var gravid?
I Ja, alltså jag kände väl ganska fort och tog ett test. Från början så tänkte jag väl att det
inte är läge och... Vi hade inte känt varandra så länge och hela den biten, att... Då var
jag väl mest inne på att... ja, jag skulle genomgå en abort och inte nämna det för
honom. Eeh, men... ja, så tog det en liten stund och jag hade liksom landat i allting och
då ringde jag honom och sade att jag hade någonting och berätta. Jag kunde inte vänta
tills han var hemma. Och hans reaktion var så... alltså han var liksom bara lycklig från
första sekunden. Det var liksom... Det var så här... Ja, redan där övertalade det mig i att
det var inte den här reaktionen som jag hade tänkt att jag skulle få, mer så här "vad fan
är det här" och... utan... Han var bara så glad och var så här... Han var så lycklig och typ
skrek ut att vi skulle ha barn. Och då kändes det bara rätt istället.