2023-01-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Var i den texten säger man att dom kan vara hemma samtidigt?

Ingenstans i den texten men här kan du läsa.

30 dubbeldagar (utöver de första 10 dagarna) kan tas ut. Så 6 veckor utöver de tio dagarna kan föräldrarna vara hemma samtidigt med föräldrapenning.

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/foralder/foraldrapenning
Citera
2023-01-11, 16:58
Medlem
Snitsigares avatar
Läst fup och är kluven. Vad sjutton har hänt? Och varför är I och L så märkliga?
Otroligt imponerad av pojkarna, särskilt den yngre E. Annars kan jag tycka att barn är så otroligt lojala mot sina föräldrar att de mörkar hemskheter föräldrar är skyldiga till. Dock uttryckte han saknad efter sin mamma, så förmodligen hade hon bättre perioder tidigare.

Saknade larmsamtalet. Eller missade jag? Blev nyfiken då L inte var nöjd med larmoperatören.
Citera
2023-01-11, 17:19
Medlem
Ju mer jag läser, desto mer frågor jag... Blir inte klok.
Varför ringer hon inte fadern till dom äldre pojkarna först av allt t.ex.
Citera
2023-01-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ang blåmärket under halkan bl annat så finns det flera olika utlåtande om det i FUP. Några av läkarna säger att det kom från HLR.
Det finns ang flera andra blåmärken olika utlåtande, inget samstämt.

Kan barnet ramlat ner från sängen någon några dagar innan? Tänkte att barnet inte vill äta dygnet dygnen innan hjärtstoppet.

Tror mer på att L fått raseriutbrott när han burit barnet och varit vårdslöst med det. Något de t.om noterade att han var på Neontalavd. En baby kan ju inte berätta utan missnöje visar sig genom skrik eller protestera mot att äta. Inte omöjligt att matsituationen blivit en ond cirkel. Babyn vägrar ta flaskan och L kanske tryckt mot tinningen för att hålla huvudet stilla och tvinga in nappflaskan.
Citera
2023-01-11, 18:15
Medlem
Tänker att L haft väldigt dåligt socialt nätverk. Hade min son hamnat i denna sits, så hade jag som mamma larmat socialtjänsten om extra stöd, kanske utredningshem osv. Hur gammal var L, 22? Då har man knappast koll på vilka insatser som finns ifall man hamnar i en sits där partnern bara drar iväg när barnet är nyfött.
Citera
2023-01-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tror mer på att L fått raseriutbrott när han burit barnet och varit vårdslöst med det. Något de t.om noterade att han var på Neontalavd. En baby kan ju inte berätta utan missnöje visar sig genom skrik eller protestera mot att äta. Inte omöjligt att matsituationen blivit en ond cirkel. Babyn vägrar ta flaskan och L kanske tryckt mot tinningen för att hålla huvudet stilla och tvinga in nappflaskan.
Jag tror detsamma som du,ingen vet hur han behandlat bebisen , han var ju ensam med den nästan hela tiden, kröp barnet ,hon var ju inte mer än 9 månader och förtidigt född så det är inte säkert. Om inte så fall borde hon inte haft några blåmärken alls.
Citera
2023-01-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är väl ingen som skrivit att EDS inte är en diagnos. Der vi skriver att denna I, mycket möjligt kan ljuga om att hon har denna diagnos, för vi har inte tillgång till hennes journaler.
Hur kan detta vara så svårt att förstå?
Varför jag väljer att kommentera de är att det står i barnets journaler om att I har EDS, vilket enbart får skrivas in om en faktisk diagnos är ställd. Cancern har man tex aldrig sätt att någon skrivit om i barnens journaler
Citera
2023-01-11, 18:31
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Hur kan du då veta vad som står där?
Till skillnad från dig som tycks veta, vet jag inte.
Du låtsas ju att du vet din jäva mytoman.

Citat:
Hi hi, vilken jävla smärtproblematik?
Menar du hennes hypokondri och mytoman diagnos?
Hur kan du vara så naiv att tro på denna kvinna?
Citera
2023-01-11, 18:32
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Ingenstans i den texten men här kan du läsa.

30 dubbeldagar (utöver de första 10 dagarna) kan tas ut. Så 6 veckor utöver de tio dagarna kan föräldrarna vara hemma samtidigt med föräldrapenning.

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/foralder/foraldrapenning
Ok
Började han jobba direkt efter pappadagarna då?
Annars kan ju dom dagarna redan vara förbrukade.
Citera
2023-01-11, 18:36
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Jag tror detsamma som du,ingen vet hur han behandlat bebisen , han var ju ensam med den nästan hela tiden, kröp barnet ,hon var ju inte mer än 9 månader och förtidigt född så det är inte säkert. Om inte så fall borde hon inte haft några blåmärken alls.
Hon var väl född i februari och dog i juli?
Det är inte nio månader.

Kollade upp journalen
Hon är född 22 februari och avlider väl 27 juli.
Hon var fem månader
Senast redigerad av silopsilop 2023-01-11 kl. 18:38.
Citera
2023-01-11, 18:43
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Ju mer jag läser, desto mer frågor jag... Blir inte klok.
Varför ringer hon inte fadern till dom äldre pojkarna först av allt t.ex.
Johan var extra förälder åt grabbarna.
Han har bott och tagit ansvar för dem i flera år och han hade nyligen flyttat ut från huset.
Både hon och barnens biologiska pappa var trygga barnen hos Johan och den biologiska pappan arbetade eller skulle arbeta. Johan hade semester.
Det var nog naturligt för både henne och R att vända sig till Johan och veta att barnen var trygga hos honom.
Citera
2023-01-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hon var väl född i februari och dog i juli?
Det är inte nio månader.

Kollade upp journalen
Hon är född 22 februari och avlider väl 27 juli.
Hon var fem månader
Ok, då hade jag fel för mig, då bör hon absolut inte ha några blåmärken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in