2023-01-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du bjuder in dem genom din hållning. De kommer inte att ge dig någonting. Det är ditt problem och det är du som är lösningen, inte demonerna.

Sparkat ut de snarare.
Tål inte den som skickar ut energier till folk.
Jävla as säger jag.
De markerar revir hela tiden såfort de där förrädarna inte får som de vill eller man vill vara ifred.
De tycker att de äger dig gör vad de vill sen ska du bara hålla käften och sägs ja tack till vad som helst.
Och ni ska inte tro att de inte är villiga att offra era barn för 50 öre.
Citera
2023-01-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag förstår inte din poäng.

Ni ska tjata att få kasta hem alla parasiter och demonerna.
De manipulerar saker i era familjer tom små rutiner i vardagen.
Stackars sover inte en minut per dygn ens.

De kommer tvinga ihop er med en som sitter och tafsar och slemmar, hoppar i nerverna, använder strålningar mot huvudet.
De sliter i huvudet utåt.
Många i USA har fått problem med såna här nu.
Lita ej på Herren han är en livsfarlig backstabber.
Citera
2023-01-28, 03:07
Medlem
Ni ska inye förlita er på hur alla har der utåt sett eller enligt hur deras familjer ser ut.
De är mkt aktiva på små barn speciellt såna med adhd autism m.m
Citera
2023-01-28, 23:55
Medlem
Lasbond3000s avatar
Vilken gud eller gudar ska man välja då?
Utbudet är ju ändå rätt stort på religionsmarknaden.
Senast redigerad av Lasbond3000 2023-01-29 kl. 00:05.
Citera
2023-01-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det innebär inte att Gud går fri från ansvaret för att mörda alla bara för att du menar att han låter några få ytterligare ett par dagar.

Hör du inte hur du låter?
Mörda alla?
Ska du säga det till dina barn?
Snart kommer Gud och mördar dig.
Om han kommer 10 år innan du blir mördad då?
Citera
2023-01-29, 00:09
Avslutad
Det är ganska enkelt.
Gud har aldrig någonsin presenterat sig för mig.
Allt vi har är en Bok skriven av människor. Människor som genom historien har besuttit enorm makt.
Och jag tror makt är den grundläggande orsaken till varför religion skapades.

2.
Hade det funnits en gud en religion.
Då hade varit mer överbevisande. Ja jag vet att Judar, Muslimer, och kristna har samma gud.
Men sen har vi alla andra stora religioner. Dom tror lika mycket på sin gud. Fast annan story.
Jag kan tycka att om vi hade haft en gud så hade han guidat folk till att se den rätta vägen.

Åtminstone gjort något jävla försök för 5000+ år sedan iaf.
Men nejdå det orkar han inte göra. .Eller snarare det blir inte gjort eftersom han inte existerar.
Jag kan tycka att det är rätt uppenbart
Citera
2023-01-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det är ganska enkelt.
Gud har aldrig någonsin presenterat sig för mig.
Allt vi har är en Bok skriven av människor.

Har du gett den boken en chans?

Gud presenterar sig själv genom den boken och genom hans arbetare som går till alla människor på jorden:

"Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma." (Matt 24:14 Bibel2000)

Citat:
Människor som genom historien har besuttit enorm makt.
Och jag tror makt är den grundläggande orsaken till varför religion skapades.

Jag håller med, det har ofta handlat om makt över andra människor, Jesus avslöjade dom skriftlärda och fariseerna som falska eftersom dom bara var ute efter makten:

"Sedan talade Jesus till folket och sina lärjungar och sade: »De skriftlärda och fariseerna har satt sig på Moses stol... De binder ihop tunga bördor och lägger dem på människornas axlar, men själva rör de inte ett finger för att rätta till dem.
Allt vad de företar sig gör de för att människorna skall lägga märke till dem. De skaffar sig breda böneremsor och stora manteltofsar.
De tycker om att ha hedersplatsen på gästabuden och sitta främst i synagogan, och de vill bli hälsade på torgen och kallas rabbi av alla människor.

Men ni skall inte låta er kallas rabbi, ty en är er läromästare och ni är alla bröder.
Ni skall inte kalla någon här på jorden för er fader, ty en är er fader, han som är i himlen.
Inte heller skall ni låta er kallas lärare, ty en är er lärare, Kristus.

Den som är störst bland er skall vara de andras tjänare.
Den som upphöjer sig skall bli förödmjukad, och den som ödmjukar sig skall bli upphöjd.
" (Matt 23:1-12 Bibel2000)

Sanna kristna är inte ute efter makt, sanna kristna ska följa Jesus i fotspåren, och han drog sig undan när folket ville ge honom makt genom att göra honom till en kung:

"Då människorna såg vilket tecken han hade gjort sade de: »Detta måste vara Profeten som skall komma hit till världen.«
Men Jesus, som förstod att de tänkte tvinga honom med sig för att göra honom till kung, drog sig undan till berget igen, i ensamhet.
" (Joh 6:14-15 Bibel2000)

Citat:
2.
Hade det funnits en gud en religion.
Då hade varit mer överbevisande. Ja jag vet att Judar, Muslimer, och kristna har samma gud.
Men sen har vi alla andra stora religioner. Dom tror lika mycket på sin gud. Fast annan story.
Jag kan tycka att om vi hade haft en gud så hade han guidat folk till att se den rätta vägen.

Åtminstone gjort något jävla försök för 5000+ år sedan iaf.
Men nejdå det orkar han inte göra. .Eller snarare det blir inte gjort eftersom han inte existerar.
Jag kan tycka att det är rätt uppenbart

Gud har agerat i historien, t.ex. när världen blev ond på Noas tid. Och han kommer snart att agera på jorden igen, och ta bort all ondska och all mänsklig makt:

"Och jag såg himlen öppen, och se: en vit häst, och han som satt på den kallas »Trovärdig och sann«, och han dömer och strider rättfärdigt.
Hans ögon var som eldslågor, på huvudet hade han många kronor, och på honom var ett namn skrivet som ingen känner utom han själv.
Han var klädd i en mantel som doppats i blod, och hans namn är »Guds ord«.
De himmelska härarna följde honom på vita hästar, och de var klädda i skinande vitt linne.

Och ut ur hans mun kom ett skarpt svärd som han skall slå folken med, och han skall valla dem med en stav av järn, och han skall trampa vinpressen för Guds, allhärskarens, stränga vredes vin.
Och han har ett namn skrivet på manteln och på låret: »Konungarnas konung och herrarnas herre.«

Och jag såg en ängel stå inne i solen, och han ropade med hög röst till alla fåglarna som flög över himlens mitt: »Kom hit och samlas till Guds stora måltid,
så skall ni få äta kött av kungar och härförare och mäktiga män och kött av hästar och deras ryttare och kött av alla människor, fria och slavar, höga och låga.«

Och jag såg odjuret och jordens kungar och deras härar, som samlats för att strida mot honom som satt på hästen och mot hans här.

Och odjuret togs till fånga och likaså den falske profeten, som gjort tecken inför odjuret och förfört dem som tagit emot dess märke och tillbett dess bild. De kastades båda levande i eldsjön som brinner av svavel. Och de andra dödades med svärdet ur ryttarens mun, och alla fåglarna åt sig mätta på deras kött.
" (Upp 19:11-21 Bibel2000)
Citera
2023-01-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om Gud finns är det ju av uppenbara skäl fördelaktigt att man har trott på Gud under ens livstid så varför riskera följderna genom att inte tro på Gud överhuvudtaget? Går det att motivera sin avsaknad av tro på ett eftersträvansvärt sätt i så fall?
Den största anledningen för mig är brist på bevis. En annan anledning är att de gudar folk ”presentera” för mig har varit omoraliska. Det sistnämnda är mer en anledning att inte följa Gud.
Citera
2023-01-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanley74
Den största anledningen för mig är brist på bevis.

Tror du på evolutionsteorin? Du inser väl att det inte finns direkta bevis på att en art har förvandlats till en annan art?

Citat:
En annan anledning är att de gudar folk ”presentera” för mig har varit omoraliska. Det sistnämnda är mer en anledning att inte följa Gud.

Anser du att det var omoraliskt av domstolen i Nürnberg att massmörda nazister?
Citera
2023-01-29, 13:48
Medlem
Citat:
Tror du på evolutionsteorin? Du inser väl att det inte finns direkta bevis på att en art har förvandlats till en annan art?

Anser du att det var omoraliskt av domstolen i Nürnberg att massmörda nazister?
Kan inte så mycket om evolutionsteorin, men jag ”tror” på den. Men kommer det en ny teori så är jag lika öppen för den.

Att massmörda nazister är omoraliskt, men moral har ju även med situation att göra, så det kan alltid diskuteras.
Citera
2023-01-29, 13:53
Medlem
Citat:
Kan inte så mycket om evolutionsteorin, men jag ”tror” på den. Men kommer det en ny teori så är jag lika öppen för den.

Du kan undersöka skapelseteorin, men jag tror inte att du i verkligheten är "öppen".
Och du tror på vad andra människor säger, du har inte undersökt det själv.

Citat:
Att massmörda nazister är omoraliskt, men moral har ju även med situation att göra, så det kan alltid diskuteras.

Det människor gör kan diskuteras, men att Gud tar bort onda människor från jordens yta är alltid omoraliskt?
Citera
2023-01-29, 13:57
Medlem
Citat:
Du kan undersöka skapelseteorin, men jag tror inte att du i verkligheten är "öppen".

Det människor gör kan diskuteras, men att Gud tar bort onda människor från jordens yta är alltid omoraliskt?
Jag har undersökt skapelseteorin, men den är väldigt svår att undersöka. Finns inte så många studier att läsa. Inga experiment. O.s.v.

Finns det någon Gud som tagit bort någon ond människa från jordens yta? Ge direkta bevis, du som gillar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in