2023-01-28, 13:52
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
jag hörde inga känslor

Då är du totalt omusikalisk.

Jag skrev så just för att de inte såg ut att visa så mycket känslor och att vissa (typ du) därför tror att de var stela stofiler. Men i musiken hördes känslorna!
Citera
2023-01-28, 13:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Ah vad hon kvinnan i buren med lillpojken skämdes i början. Hon led och var så rädd för totalfiasko. Jag mådde dåligt av att se henne lida. Sen två jävla tior på rad! Otroligt.
Citera
2023-01-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Alla som kan följa noter/manus skapar samma resultat dvs kan du hantera en bastuba utan att spela fel, så kommer det låta sådär, dom där känslovillfarelserna existerar inom dig enbart
Ja, exakt.
Att vissa solister är berömda och andra okända har väl bara med mediahypen att göra då? Jussi Björling, till exempel? De följer ju samma noter.
Citera
2023-01-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ah vad hon kvinnan i buren med lillpojken skämdes i början. Hon led och var så rädd för totalfiasko. Jag mådde dåligt av att se henne lida. Sen två jävla tior på rad! Otroligt.
De måste ju chansa hej vilt för att hänga med. Allmänbildningen lämnar luckor som de inte kan ta igen annars. Chimichurri.
Citera
2023-01-28, 17:46
Medlem
Pitschkas avatar
Är det bara jag som kopplar "Super-Mario" till Mario Lemieux?
Och då är jag inte något större hockeyfan.
Citera
2023-01-28, 17:59
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Den enda idrottaren jag har hört talas om som kallats Super Mario var en hockeyspelare. Säkert den du nämner.
Citera
2023-01-28, 18:18
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Ja, exakt.
Att vissa solister är berömda och andra okända har väl bara med mediahypen att göra då? Jussi Björling, till exempel? De följer ju samma noter.
Visste du att Björling var sångare
Ett instrument/ett ting däremot låter likadant för örat om du gör rätt & är betydligt mer begränsat än vårat röst-instrument. Jannicke Björling hade ju en styrka i rösten som jag förstått det, dom här tvåäggstvillingarna på bläckblåset blåste inte på mer än andra kunde gjort pga av att instrumentet har inbyggda barnsäkra spärrar
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-01-28 kl. 18:30.
Citera
2023-01-28, 18:24
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Då är du totalt omusikalisk.

Jag skrev så just för att de inte såg ut att visa så mycket känslor och att vissa (typ du) därför tror att de var stela stofiler. Men i musiken hördes känslorna!
Ja musik oavsett vem som håller i spakarna brukar ha den effekten på lyssnaren om kompositionen lät tilltalande i grunden

Jag värderar inte huruvida dom är stela eller inte, det påverkar inte hur det låter, gubbjävlarna på bleckblåset ska inte gå att recensera, eftersom det ingick i ett samelsurium av läten från andra instrument som tillsammans bildar ett enda (be)läte

Jag såg att Kalle Moreaus stod och ångkokade kravmärkta morötter helt i skymundan på en piedestal i bakgrunden utan att du märkte av hans enskilda insats.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-01-28 kl. 18:38.
Citera
2023-01-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Finns många Super-Mario vilket gjorde att jag först hamnade i Vatikanstaten av en konstig anledning men jag förstod Kempes på 8 med Boca Juniors.
Jag gillar sportreferenser. Även om jag var sent ute så tog jag även Zürich på sexan tack vare Grasshoppers.
Tog Motala utan sport men det kan bero på att jag är där en gång i veckan samt såg polishuset i Norrköping.

En annan tia jag tog förra säsongen var även den på en diffus ledtråd om en Polsk Robert. Självklart München.
Min sambo anser att jag är en sportnörd.
Citera
2023-01-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Inget höjdarspel på trummorna heller, fast det var ju bara för att skriva ledtråden på näsan för de som var osäkra på om det var Collins.
Det var där jag tog den. Jag kan den engelska versionen i huvudet men på Svenska med en kvinna var jag helt lost. När hon satte sig vid trummorna sa jag att ytterst få kan sjunga och spela trummor och den mest känd är Phil… Just han ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Kempes kallades för El Toro och El Matador, aldrig Super Mario. Luuk sa i förklaringen "Super Mario kallades han för" så rent faktafel.

Sedan sa ju Luuk senare i programmet "målgester är nästan en egen sport skulle jag säga" vilket så klart bara är rent dravel.

Han tar inte sitt jobb på allvar vilket gör honom olämplig som programledare.
Du har fel oavsett vad Google säger. Ett av Kempes smaknamn var Super-Mario, ett namn som många Mario fått.
Citera
2023-01-28, 19:16
Medlem
Citat:
Han har ju suttit i många timmar och skrivit ledtrådarna. Klart han blir sur om han inte får läsa klart dem! Han är ju väldigt narcissistisk!
Lägg av. Han har inte skrivit några ledtrådar förutom några få på låga poäng
Citera
2023-01-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det var där jag tog den. Jag kan den engelska versionen i huvudet men på Svenska med en kvinna var jag helt lost. När hon satte sig vid trummorna sa jag att ytterst få kan sjunga och spela trummor och den mest känd är Phil… Just han ja.

Du har fel oavsett vad Google säger. Ett av Kempes smaknamn var Super-Mario, ett namn som många Mario fått.
Det har i så fall tillkommit i efterhand då tv-spelet inte fanns på hans tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in