Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Det skenade iväg för AB i Hovrätten till utfrågarens förvåning onekligen. I första förhören sa han något i stil med att han såg mannen vända sig ett halvt varv och lugnt stega in på Tunnelgatan efter skotten. Varefter han själv hoppade in i porten. Iakttagelsen av mannen skedde under några sekunder enligt honom. Det råder stor konsensus kring ett snabbt händelseförlopp således. Vilket är rimligt.
Frågar du mig så var inte CP och SE lika varandra i ansiktet i alla fall, vad andra tycker kan jag inte svara på, men jag tror dom flesta håller med. Hur lika de vore bakifrån kan jag inte svara på. Hur lika deras löpstil vore en halkig natt med en revolver innanför ytterplagget, kan jag inte heller ha en aning om. Jag kan inte utifrån allt ovan nämnt ge någon fördel eller nackdel till någon oavsett presumtiv gm.
Nej, jag tycker inte att några sett en mörkhårig person trumfar ut det jag skrivit och LL är jag minst sagt skeptisk till, även om jag tror att han försökt göra sitt bästa.
Det fall jag hänvisade till gäller Jennifer Thompson och Ronald Cotton.
Ja, jag är enig med dig om ett rätt snabbt händelseförlopp. Men för mig innebär det ett utrymme där GM också dröjde sig kvar någon sekund för att, om inte, se utfallet av det han precis gjort så handlar det att börja stoppa undan vapnet, vilket ex. IM talar om.
(Skall man se på vad TP ville mena här så är det väl en del saker som ska ha iakttagits. Bl.a. att SE ska se att Palme blöder ur mun (och näsa?). Alternativet är annars att SE som GM ska gissa och chansa om detta?)
Och jag håller ju självfallet med att SE och CP inte på något sätt liknar varandra. Möjligen i längd.
Det var precis det som var min poäng tidigare.
Här
(FB) Skandiamannen
och här
(FB) Skandiamannen
Är SE GM, så måste de flesta av Lisbeths uppgifter vara fel.
Just ja, Ronald Cotton, tack! Hittade mina anteckningar nu. Den skyldige där hette Bobby Poole och inte helt olik Cotton.
Angående utpekandet från Lisbeth som är osäkert så är det så klart ändå intressant hur lik CP och GM är/var.
Därför blir det såklart intressant att titta på uppgiften om en mörkhårig GM vilket flera vittnen också uppfattat. Vad du menar med "trumfar ut" här vet jag inte riktigt annat än att du inte ser uppgifterna som av vikt? Förstår inte riktigt om det ens har med din kommentar om vittnespsykologi att göra, eller annat?
Oavsett vad man tycker så ger det ju inget stöd för SE som GM.
Lisbeth och övriga måste ha uppfattat fel.