2023-01-27, 16:45
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Vad som publiceras på sidan Amo Palyaço granskar och framför allt vilka som gör det, är utanför den här trådens ämne och bör således diskuteras i separat tråd. Den här tråden handlar om Tommy Dahlman, vilket tydligt framgår av trådens rubrik, och om man refererar till nämnda sida och diskuterar det som publicerats så är det en annan sak.
De senaste dagarna har det låtit mer som några treåringar som sitter i sandlådan och gnabbas om vems hink som är störst, eller vad som är rätt och fel färg på nämnda tingest. Det låter lite som Lotta på Bråkmakargatan: "Hemma på MIN gata i STAN...", och tillför inte diskussionen något som helst värde. Men om syftet är att få uppmärksamhet så är det kanske lyckat, men om syftet är att "nöta ner" oss som kritiserar Den ödmjuke, vilket jag misstänker, så kommer det inte att lyckas. Det kan däremot tänkas att det får moderatorerna att lacka ur, men det lär visa sig i sinom tid.

Nu "vänder vi blad" och återgår till att diskutera terror-Tommy och vad han säger och gör, övrigt får eventuella "treåringar" i tråden ta hand om.

Bra. Nu står det i Dagen om Tommy....
Citera
2023-01-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Vad står det?
Citera
2023-01-27, 17:52
Medlem
Stina-Linas avatar
Att han lämnar sitt ledarskap i Uppdrag Världen. ”Uppdrag Världen” är fd DFM
Senast redigerad av Stina-Lina 2023-01-27 kl. 17:56.
Citera
2023-01-27, 18:26
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Vad står det?

Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Att han lämnar sitt ledarskap i Uppdrag Världen. ”Uppdrag Världen” är fd DFM
Det som står i artikeln är inget som är nytt för de som följt tråden, men det når en helt ny läsekrets och det är alldeles utmärkt!

I korthet sägs det som ovan att han lämnar som ledare för "Uppdrag Världen", samt att han är dömd för rattfylleri och "annan brottslighet" (man vågar inte skriva ut att han är dömd för sexköp, trots att det är 3½ år sedan nu) samt att han är en fd pingstpastor. Det sistnämnda är kanske det mest intressanta, just för att man anser att han behöver presenteras närmare för att läsekretsen ska veta vem han är - och då presenteras som en föredetting!
Citera
2023-01-27, 20:16
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Det som står i artikeln är inget som är nytt för de som följt tråden, men det når en helt ny läsekrets och det är alldeles utmärkt!

I korthet sägs det som ovan att han lämnar som ledare för "Uppdrag Världen", samt att han är dömd för rattfylleri och "annan brottslighet" (man vågar inte skriva ut att han är dömd för sexköp, trots att det är 3½ år sedan nu) samt att han är en fd pingstpastor. Det sistnämnda är kanske det mest intressanta, just för att man anser att han behöver presenteras närmare för att läsekretsen ska veta vem han är - och då presenteras som en föredetting!

Ja när det står i Dagen så är det en dödsdom för hans karriär.... Tror han får pröva inom hemtjänsten kanske? Tror knappt någon vill lösa ännu en bok som gråtmilt ursäktar hans svinerier.

Vi vann Tommy haha
Citera
2023-01-28, 09:59
Medlem
mesefils avatar
Jag delar Amo Palyaço granskars referat av tidningen Dagens artikel:

Citat:

Referat av tidningen Dagens senaste artikel:
Tidningen Dagen skriver att Tommy Dahlman lämnar sitt uppdrag som tillförordnad ledare för missionsorganisationen Uppdrag Världen, som tidigare gick under namnet Divine Favour Mission. Han överlämnar till Malin Andersson i Strömstad, men Dagen nämner också att Anderson i ett separat inlägg på Uppdrag Världens sida säger att Dahlman kommer finnas med i bakgrunden.

Dagen beskriver det senaste året som ”turbulent” med återkommande avhopp från styrelsen.

Dagen berättar att organisationen tidigare drevs i samarbete med Mattias Lekardal. Mattias Lekardal blev dock tvungen att lämna efter anklagelser av människor som ”upplevt sig manipulerade kring investeringar, gåvor och lån av pengar, ibland i samband med själavård, och i samband med konstaffärer.”

Tommy Dahlman presenteras som en ”tidigare pingstpredikant” av tidningen Dagen, och de berättar för läsarna att han är dömd för grovt rattfylleri men även varit indragen i rättsapparaten vid andra tillfällen. Särskilt nämner tidningen Dagen att Tommy Dahlman haft kontaktförbud mot en kvinna under en period, beslutat av åklagare.

Citera
2023-01-28, 10:58
Medlem
Citat:
Ja när det står i Dagen så är det en dödsdom för hans karriär.... Tror han får pröva inom hemtjänsten kanske? Tror knappt någon vill lösa ännu en bok som gråtmilt ursäktar hans svinerier.

Vi vann Tommy haha
Vis av erfarenheten reserverar jag mig aningen mot det, men en delseger är det utan tvekan.
Citera
2023-01-28, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Jag delar Amo Palyaço granskars referat av tidningen Dagens artikel:
Lysande. Samtidigt publicerar UV länk till artikeln och påpekar att "ledarbytet skedde utan turbulens", trots att man bara två dagar tidigare beskrivit det år som gått sedan DFM ombildades till UV som just turbulent! Turbulent är rätt ord, eller kanske snarast lite väl diplomatiskt, för det har varit en enda lång katastrof som nu Malin ska försöka räta upp med Tommy bakom ryggen. Blir nog bra det här.
Citera
2023-01-28, 11:19
Medlem
HomoHitlers avatar
Nu drar Malin ut till försvar för Tommy på uv ...
Citera
2023-01-28, 11:38
Medlem
Citat:
Nu drar Malin ut till försvar för Tommy på uv ...
Det där har Pastor Klänning formulerat och hon har skrivit under, eller är du beredd att sätta en hundring på motsatsen?
Citera
2023-01-28, 11:53
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Det där har Pastor Klänning formulerat och hon har skrivit under, eller är du beredd att sätta en hundring på motsatsen?

Det vadet förlorar nog jag iaf .mm
Citera
2023-01-28, 12:21
Medlem
Citat:

Nä jag tror nog att hon knåpat ihop det själv, mycket cherrypicking bland bibelställen och principer.
Den ödmjuke har för vana att knappt nämna bibeln eller Jesus.

Men när det gäller UV så behöver man ej ta hänsyn varken till bibel eller principer!

Fritt fram med att stjäla, ljuga och baktala!

Personligen så tror jag inte att hon mår bra och att denna kristlighet är en nyfunnen snuttefilt för henne, kollar man bara ett par år tillbaka så höll hon på med new age och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in