2023-01-28, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej jag är inte ett dugg osammanhängande.
Samtliga vittnar om vad Lukas sagt och inte vad dom själva sett eller vet.

Två saker:

Din text i framförande är totalt o sammanhängande. Mestadels hela tiden. Du kommer med påståenden som du inte backar upp med fakta.
Texten framförs delvis i nedskrivet form men jag antar att du inte skriver ner tankegångarna som rör sig i ditt huvud? Därav den osammanhängande texten.

Nr 2: antagligen så blir det en del "Lukas sa" och det lär ju vara pga omfattande undersökningen.

Tidigare kom du med anklagelser om att "Lukas ljuger hela tiden". Min fråga hur du kan veta det är obesvarad och du får gärna backa upp ditt påstående med fakta.
Senast redigerad av MinStad 2023-01-28 kl. 07:02.
Citera
2023-01-28, 08:38
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Två saker:

Din text i framförande är totalt o sammanhängande. Mestadels hela tiden. Du kommer med påståenden som du inte backar upp med fakta.
Texten framförs delvis i nedskrivet form men jag antar att du inte skriver ner tankegångarna som rör sig i ditt huvud? Därav den osammanhängande texten.

Nr 2: antagligen så blir det en del "Lukas sa" och det lär ju vara pga omfattande undersökningen.

Tidigare kom du med anklagelser om att "Lukas ljuger hela tiden". Min fråga hur du kan veta det är obesvarad och du får gärna backa upp ditt påstående med fakta.
Två saker.

Din text är helt osammanhängande. O sammanhängande. Dra en filt över dig och dö när du skall förklara för andra hur man stavar, och sedan gör allt fel.
Citera
2023-01-28, 09:34
Medlem
Citat:
Det är alltså Robin som är den usla förälderns som lät Lukas döda barnet.
Är det vad du säger?
Nej du känner inte Robin det blir tydligt när du kommer med sådant skit.

Men om du låtsas känna Robin så kan ju redogöra varför han har kontakt med Anna som är Linus halvsyster borde ju vara Lukas också.
Och hur den kontakten ser ut.

Du snackar skit helt enkelt.

Haha tillåt mig skratta.

R och Anna är barndomskompisar, R känner dock inte L.
Citera
2023-01-28, 09:38
Medlem
Citat:
Nej dom var med sin bonuspappa Johan när första förhöret gjordes.
Johan är pojkarnas tryggaste punkt så det var så klart rätt av Robin att fortsätta jobba och låta Johan ta det.
Det kan man inte kritisera.

Tållåt mig skratta ännu mer.

Barnen träffade poliser första gången när dom var med sin far. Nu vet jag inte varför dom var med J på förmiddagen men ena sonen har autismspektra och kan finnas logiska förklaringar bakom det hela då polisen uttryckte att man ville träffa J och barnen.
Sedan så kan jag meddela dig att R var på jobbet på morgonen men åkte ganska snart hem och satt hemma själv i väntan på sina barn skulle kunna komma.
MEN polis träffade aldrig barnen.

J är långt ifrån barnens tryggaste punkt kan jag meddela. J är dock en väldigt trygg och stabil person kring barnen.
Senast redigerad av H3jh0pp 2023-01-28 kl. 09:43.
Citera
2023-01-28, 10:24
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Skummade FUP och läste följande från mamman på s.395:
"Jag har en bindvävssjukdom sim heter Ehlers Danlos syndrom. Min bindväv håller inte riktigt
ihop. Jag är överrörlig. Lederna håller inte ihop. När jag ramlade och bröt foten gick den av
på tre ställen istället för ett ställe."

Det framgår även av FUP att barnet är prematurt så förhoppningsvis att de gjorts analyser om även barnet har detta syndrom?
(presenteras resultat för icke strukturell hjärtsjukdom i tilläggsprotokollet men annars hittar jag inget)

Av skadorna verkar de flesta ytliga kunna förklaras av HLR.

Framgår även att pappan lämnat barnet själv ett tag då han pratat med en av hennes andra barn så frågan är om det kunde ha hänt en olycka när hon var obevakad?

Subdural blödning och ögenbottenskador diagnosticeras och det kan vara trauma (fall eller annat våld) eller något syndrom som nämnt ovan.

Baserat på yttre skador och hjärnskador konstaterar rättsläkaren följande:
"Fynden och omständigheterna talar starkt för att döden har orsakats av annan
person."

Detta baseras helt på följande luddiga uttalanden:
"Skadorna företer ett utseende starkt talande för att de uppkommit till följd av
trubbigt våld såsom slag, grepp eller liknande.
Blåmärkena och hudavskrapningen under hakan kan ha uppkommit i samband
återupplivningsförsök men utseendet av blåmärkena kan tala för att de
möjligen uppkommit innan den uppgivna tidpunkten.
Blåmärkena på buken, i pannan och på högra kinden företer ett utseende
talande för att de uppkommit innan målsägande blev dålig. Placeringen och
utseendet talar starkt, på grund av målsägandes ålder, för annan persons
handaverkan genom grepp och/eller slag."

Utom rimligt tvivel...nja

Ja finns ju föräldrar runt om i världen som fått upprättelse efter att först ha anklagats för skakvåld. Denna diagnos är ju väldigt ifrågasatt.

Jag tänker om han hittat henne med andnöd och skakar henne för att få igång henne.
Citera
2023-01-28, 10:29
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Nej det kan det inte.
Läs vad jag citerade och länkade och sluta fantisera fritt kring plötslig spädbarnsdöd.

Fast det går inte att ha koll på allt subskribera för du kommer också med påståenden som inte finns i fupen och när du blir ifrågasatt för det ignorerar du bara dessa inlägg.
Det är otroligt svårt att föra en diskussion med dig då alla här har en objektiv syn på det hela utan känslor. Det har uppenbart inte du. Du har bara ett syfte med dina inlägg, kasta så mycket skit på L som möjligt.
Det kan inte ge någon som helst till kritik ang mamman.

Hennes egna söner ifrågasätter hennes föräldraskap. Barn gör inte det baserat på vad de blivit tillsagda. Barn gör det utifrån sin egen känsla.

Samt hennes egna kommentarer att förlorar barnen.

Hon vet att hon suger på att vara mamma därav att hon är orolig. Hon är rädd att sanningen ska komma fram och det var precis vad det gjorde när fupen kom ut.

Men verkar som hon förlorat allt och jag tycker inte synd om henne.
Citera
2023-01-28, 10:44
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweeeden
Spelar ingen roll vad slipislop säger, Bella kan ha skakat sitt barn när hon var hemma, så kan mycket väl vara hon som är skyldig. Dock tror varken polis eller åklagare det. Men de utesluter inte henne för det, finns inget att säga om den saken!

Efter vad jag försökt utläsa i fup så tar det lika lång tid för henne att köra hem efter L ringer på morgonen när detta händer, som det gjorde dagen innan när hon körde hem en snabbis. Tycker det är anmärkningsvärt att det inte går fortare hem i en situation som denna.

Dessutom så ser man loggarna på hennes telefon att 20 min efter hon skickar till Lukas " Tänk förhelvete vad på va du säger" så skickar hon detta till V
"Ja å mark är i ambulansen upp,
hon flyge3 me sin pappa. Hon har
puls men andas inte. De finns
chans att hon klarar sig men dom
är små å ev inte utan skador".
Så hon ljuger om att hon säger till polisen att hon skrev de på sjukhuset till L.

Den här Bella är fan en jävligt obehaglig människa. Man tappar de helt när man läser fupen. Hennes beteende under händelsen är allt annat än normalt.
Är L den skyldiga så får han leva med det.
Men moraliskt sätt är Bella den som är skyldig. Under så lång tid som hon beter sig som ett kräk mot L och sina barn så är hon mer skyldig till detta än om det brustit för L i 10 sekunder då han skakade henne.

I har ju ljugit att L och barnen är och tältar så hon måste ljuga att L åker i helikoptern till sjukhus och inte med henne i ambulansen. Eftersom hon sagt de är i Jönköping eller var det var.
Hon kan inte säga som det är då hon baserat hela sin nya relation på en lögn.
Citera
2023-01-28, 10:50
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Men snälla du nu får du väl ändå ge dig, läs nu lugnt och metodiskt så får vi se om du förstår detta inlägget .

I förhör nr 3 28/7-22 stora FUP;n akt.bil 81 akt .bil 78 sidan 502 tar förhörsledare Carina Ericsson upp dessa uppgifter som de har fått från VITTNEN.

Eller menar du att Lukas är vittne till sig själv ?

Vittnens iakttagelser av Lukas :
Vittnen uppger: att du känns frustrerad, att du har haft Junie i famnen och skrikigt över situationen,
Vittnen uppfattar även att du har stampat i golvet då du hållit i Junie och blivit upprörd,
osv

Självklart blir det ju Lukas SVAR på dessa frågor som står i förhöret, han måste ju bemöta det påstående som Fhl säger att vittnen har sagt -

Det jag tog upp i mitt inlägg 3876 är direkt avscannat från det förhöret.

Men jag förstår att du läser det du vill läsa, självklart tror du på när vittnet har sagt att han är frustrerad, att han har stampat i golvet,
Men självklart tror du inte på när Lukas säger att I har sagt att hon skall "sula barnet i väggen "

Vittnet är sonen men han benämns som vittnet till L. Så läser man barnens förhör förstår man varför polisen ställer frågorna.
Citera
2023-01-28, 10:54
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Vilken 23 årig förälder klarar inte det?
Mer än Lukas menar jag som dödade sitt barn.
Hur många yngre mammor har inte slitit långt längre med en långt tyngre börda utan att få sympatier och utan att döda sina barn.
Det här äckelkletandet med sympati och förståelse för att han är "pojke" får mig att spy faktiskt.
Bella har gjort ett stort jävla misstag och det var när hon blev tillsammans med Lukas babykiller

Men för i helvetet, ”vilken 23åring klarar inte det”
Alla som har barn vet att sömnbrist osv är påfrestande, att då ha en partner som bara försvinner klart att det gör en trött.
T.o.m. 7 och 9 åringen förstår det.

Sen ber Lukas om hjälp. Han tar upp med BVC. Han försöker på sitt sätt ta hjälp.
Vad gör hon?
Tänker på vilken lögn hon ska dra för Lukas. Polsk fest osv.
Han är bara snäll som inte vill göra henne arg och går bara med på att hon aldrig är närvarande.
Citera
2023-01-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Vittnet är sonen men han benämns som vittnet till L. Så läser man barnens förhör förstår man varför polisen ställer frågorna.

Aha, var det så det hängde ihop det var ett utav barnen som har bevittnat detta,
men det fråntar ju ändå inte saken att L ger de svar han gör.

Självklart måste han bemöta Fhl. påstående med hur han anser sig ha uppträtt.
Citera
2023-01-28, 11:08
Medlem
cidertiders avatar
Visst är det väl så att I kan yrka på skadestånd om L blir dömd ? Om han blir friad så blir det ingenting.
Citera
2023-01-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Visst är det väl så att I kan yrka på skadestånd om L blir dömd ? Om han blir friad så blir det ingenting.

https://lagen.nu/1998:714
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in