2023-01-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hon skrek en gång enligt Lukas.
Eller kanske två eller kanske tre eller nog.
Lukas får raseriutbrott skriker stampar bankar slår i lampor och sånt enligt barnet.
Det får han bär på barnet också.

Slår i lampor är väl för att han är lång?
Minns inte exakt vad det stod men för mig att jag uppfattade det så när jag läste.
Citera
2023-01-10, 23:04
Medlem
alingetexass avatar
Citat:
Lukas får raseriutbrott skriker stampar bankar slår i lampor och sånt enligt barnet.

Så L har lyckats pränta in i barnen att säga dåliga saker om mamma och bra saker om L men ändå berätta att han blir frustrerad ibland… skulle han inte berätta att de inte skallnämna det också? jävligt många lögner och sanningar att hålla reda på för två barn(!)…
Citera
2023-01-10, 23:09
Medlem
Citat:

Vi pratade inte om att skrika. Vi pratade om att slänga barn i väggen eller hota om det.
Du sa ju själv att det skett en gång. Hur vet du det btw?
Citera
2023-01-10, 23:09
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du har aldrig tagit hand om tre barn själv, va? Inklusive en prematurbebis (som gör den mer känslig och krävande) som dessutom inte ammas (bara en sådan sak!), utan måste beredas ersättning. Bara det barnet skulle vara ett jättearbete att ha hand om ensam. Och sedan kommer två barn till, som inte ens var hans. Andras barn är svårare att ta hand om, för man har inte den där naturliga närheten, och man känner sig iakttagen och ifrågasatt på ett annat sätt.
Mitt privata ska du skita i.
Det finns hur många människor där ute som tar hand om tre och fler barn på egen och arbetar
Utan att dom slår ihjäl dom.
Så försök inte sitta och gråta fram något medlidande för Lukas.
Citera
2023-01-10, 23:10
Medlem
alingetexass avatar
Citat:
En del vittnen går absolut på det han säger eftersom dom enbart har det.
Jag tycker inte Lukas är en rimlig och stabil individ.

Och du som verkar ha en ingående bild av I och förklaringar för det mesta: hur skall sjukvårdaren M:s vittnesmål förklaras. Att I är helt ointresserad av att fråga vad som pågår med hennes döende barn och istället småpratar med M? Även andra i ambulansen/på sjukhuset vittnar om detsamma.

Hade mitt barn råkat ut för något i närheten hade jag varit hysterisk och viljat veta varenda detalj!
Citera
2023-01-10, 23:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alingetexas
Så L har lyckats pränta in i barnen att säga dåliga saker om mamma och bra saker om L men ändå berätta att han blir frustrerad ibland… skulle han inte berätta att de inte skallnämna det också? jävligt många lögner och sanningar att hålla reda på för två barn(!)…
Läs förhören så ser du tydligt när dom pratar om sådant som är inmatat och sådant som dom har sett.
Lukas förträfflighet är inmatad information.
Citera
2023-01-10, 23:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Vi pratade inte om att skrika. Vi pratade om att slänga barn i väggen eller hota om det.
Du sa ju själv att det skett en gång. Hur vet du det btw?
Hon har inte slängt något barn i väggen.
Han kanske har gjort det men skadorna tyder väl inte på just det.
Han påstår att hon hotat med det med betoning på påstår
Citera
2023-01-10, 23:13
Medlem
alingetexass avatar
Citat:
Läs förhören så ser du tydligt när dom pratar om sådant som är inmatat och sådant som dom har sett.
Lukas förträfflighet är inmatad information.

Synd att inte du var med, du verkar ju ha bättre meriter än de specialutbildade poliserna…
Citera
Medlem
Citat:
Hon har inte slängt något barn i väggen.
Han kanske har gjort det men skadorna tyder väl inte på just det.
Han påstår att hon hotat med det med betoning på påstår

Varför är du så säker på din sak när så många har andra åsikter? Att du inte ens kan fundera på att nåt kanske inte stämmer?
Citera
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Och du som verkar ha en ingående bild av I och förklaringar för det mesta: hur skall sjukvårdaren M:s vittnesmål förklaras. Att I är helt ointresserad av att fråga vad som pågår med hennes döende barn och istället småpratar med M? Även andra i ambulansen/på sjukhuset vittnar om detsamma.

Hade mitt barn råkat ut för något i närheten hade jag varit hysterisk och viljat veta varenda detalj!
Hon ställer ett par frågor därför att hon känner igen honom.
Det kan vara reaktion i chock att söka kontakt med honom som är bekant.
Andra beskriver hennes oro och reaktioner på det som hänt.
Människor som känner henne bättre och som hon kanske har lättare att öppna upp inför.
Ingen beskriver det om Lukas.
Citera
2023-01-10, 23:14
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Synd att inte du var med, du verkar ju ha bättre meriter än de specialutbildade poliserna…
Nej det är väl tur för då hade jag inte kunnat skriva om det här.
Citera
2023-01-10, 23:14
Medlem
Citat:
Allvarligt talat måste man vara dum i huvudet om man tror att en singelmorsa ska leva resten av livet som nunna.
Lukas har ju berättat vitt och brett att enbart han klarade av barnen så dom var väl inget hon lämnade vind för våg.
Parasiten var där och fixade biffen.
(Parasiten är Lukas favoritord om andra)

Vem tror att man ska leva sitt liv som nunna bara för att man är singelmorsa? Men nog fasen sätter man väl barnet/barnen i första rummet oavsett om man har en ”barnvakt som klarar av det”?

Jag får snarare uppfattningen av att HAN var snäll och omtänksam som tog hand om HENNES barn, och att han genuint brydde sig om dem. Men oavsett så borde hon ha satt sina barns intressen för sina egna och det gjorde hon ju inte, inte ens enligt barnens egen utsago.

Mvh singelmorsan som inte heller är nunna🥰
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in