Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-27, 16:50
  #11953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skulleviljavilja
Kan Martin ha permissioner utanför fängelset nu? Jag såg för någon månad sedan en man som såg ut som honom utanför ett gym på byn där jag bor (inom ett par mil fr Sthlm) och trodde jag inbillade mig eftersom såna anabolagymmare tenderar att se likadana ut (inga fördomar alls haha)
Men för en vecka sedan hände det igen och om jag inte åkt bil och de kommit tre på övergångsstället utanför gymmet, så hade jag dragit fram mobilkameran. Är det inte han är det jävligt synd om den här karln jag sett nu, de ser ut som tvillingar och han är stor som ett helvete han med.
Men jag hoppas att det inte är han för jag unnar honom inte en sekund utanför murarna.
Var sitter han?

Nej han sitter fortfarande på klass 1. Han har lufthålspermission en gång om året. Då åker man ut med personal och typ käkar, går en promenad och handlar nånting.
2023-01-27, 19:38
  #11954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men om Lotta ville rädda och förbättra honom, skulle hon väl inte supit sig skitfull på fester med Martin, snortat kokain och bett honom om anabola för att deffa sin egen kropp…..?
Hon skulle väl istället försökt få honom att sluta med det.

Nej, jag tror att hon istället blev impad och upphetsad att vara med denne store, starke farlige man som skulle göra mos av den som angrep Lotta om de var ute tillsammans. Det ”pirrade” nog betydligt mer än med de mer slätstrukna schyssta karlar som hon varit med tidigare.

Dessutom hade Lotta och Martin en del gemensamma nämnare.
De var båda yngst av tre syskon, hade en alkolmissbrukande förälder som dött, båda hade bott på barnhem en tid som barn, båda hade stora tatueringar, båda var närmast fixerade vid träning och kroppsbyggnad och båda ville ha barn. Ingen av dem hade tidigare barn, inget fast heltidsjobb eller ett eget lägenhetskontrakt.
Det där tåls att tänka på i ockför sig.
Det där med drogerna.
Min syrra råkade ut för en idiot och jag ska nog inte blanda ihop det. Är inte säker på att jag gör det men när jag läser det du skriver så är det en bra fråga, om drogerna.
Mitt hjärta grät för denna tjej när det hände. Kanske är det hennes skönhet som får en att känna ännu mer. Jag tycker att hon var vacker.
Man blir väl blödig med åldern och jag saknar min syrra. Hon fick oförtjänt skit för sina val men det var inte alls som i detta fall
Jag blandar nog ihop det.
2023-01-28, 00:08
  #11955
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JJLuzifer
Märkligt att han inte sitter på rättspsyk.

Läkare avgör. Tro mig fick SAMTLIGA i fängelsepersonalen, även kocken tamigfan eller sjuksyrror, prällen, varenda jävel var rädd för Martin. Martin är en av få kvinnomördare som jag aldrig sett åka på pisk. Har sett "stora" namn vika av, gå ur rummet då Martin spände blicken i dom. Martin utstrålar en enormt farlig aura kan man säga. En av få jag aldrig kunnat slappna av omkring.
2023-01-28, 00:19
  #11956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen
Läkare avgör. Tro mig fick SAMTLIGA i fängelsepersonalen, även kocken tamigfan eller sjuksyrror, prällen, varenda jävel var rädd för Martin. Martin är en av få kvinnomördare som jag aldrig sett åka på pisk. Har sett "stora" namn vika av, gå ur rummet då Martin spände blicken i dom. Martin utstrålar en enormt farlig aura kan man säga. En av få jag aldrig kunnat slappna av omkring.

Tack för svar.

Av din beskrivning är det ju ännu konstigare att en eller flera läkare gör den bedömningen.
Hade rätt bedömning gjorts tidigare hade kanske LR levt idag.

Hoppet står väl då till att någon "eliminerer" honom för all framtid.
2023-01-28, 00:19
  #11957
Avstängd
Marabouoreos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
Nej han sitter fortfarande på klass 1. Han har lufthålspermission en gång om året. Då åker man ut med personal och typ käkar, går en promenad och handlar nånting.
Helt sjukt att han inte ens sitter på Fenix
2023-01-28, 00:53
  #11958
Medlem
För övrigt väldigt märkliga diskussioner här inne om det här nästan 7 år gamla mordet..
2023-02-04, 10:13
  #11959
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur kåt du än är på att diagnosticera offret från ditt soffhörn om och om igen - så är det ett faktum att hon gått hos psykiatriker IRL och inte hade diagnosen Borderline.

Men öven en hobbypsykolog som du må väl begripa att hennes depressionsdiagnos inte utesluter att det finns något annat i botten?

Hon hade gått hos psykiatriker, antagligt ditskickad via företagshälsovården dit hon blivit skickad från sitt arbete med någon mer eller mindre uttalad beställning på diagnos. Eftersom hon var kvinna och symptomen passar så får hon diagnosen depression.
Och du vet mycket väl att man typiskt sett inom vården absolut inte lägger ner tid på att utröna om det finns andra underliggande orsaker. En personlighetsstörning har god kapacitet att kvadda möjlighet till sunda relationer, fungerande arbetsliv, att ställa upp personliga mål och nå dem, och när misslyckanden radas på varandra kan nog även en personlighetsstörd drabbas av depression.

Och det är fördjävligt. Speciellt som de som har just den störningen, i avsevärt högre grad än andra störningar, har rätt goda förutsättningar att kunna förstå sin problematik om de blir varse den, och de är också motiverade till behandling för att bryta ett självdestruktivt beteendemönster då de kan se nyttan av den.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-02-04 kl. 10:17.
2023-02-05, 04:53
  #11960
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon hade gått hos psykiatriker, antagligt ditskickad via företagshälsovården dit hon blivit skickad från sitt arbete med någon mer eller mindre uttalad beställning på diagnos. Eftersom hon var kvinna och symptomen passar så får hon diagnosen depression.
Hon har inte borderline som diagnos oavsett om du upplever dig förmer att ställa diagnoser på distans.

Hon har akut stressreaktion.
Livskris och sorgreaktion dvs anpassningstörning initialt.
Vidare har hon ångest och depression.

Med andra ord är hon ett ypperligt offer för en psykopatisk predator att fokusera på.
Citat:
En personlighetsstörning har god kapacitet att kvadda möjlighet till sunda relationer, fungerande arbetsliv, att ställa upp personliga mål och nå dem(..)
Sen är det ju iofs intressant att du vill betona att hon har borderline och att förstöra relationer - med tanke på att den som mördade henne har grav ADHD och Antisocial personlighetsstörning med psykopatiska drag, dvs är psykopat.

Men det är väl ett mönster, du och ett par nick går ju på repeat ang att förtala, beskylla och kränka Lotta snarare än den som brutalt slog ihjäl henne.

Det vill säga victim blaming varav du visat dig lägre än låg i den här tråden.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-02-05 kl. 04:56.
2023-02-15, 00:13
  #11961
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Men det är väl ett mönster, du och ett par nick går ju på repeat ang att förtala, beskylla och kränka Lotta snarare än den som brutalt slog ihjäl henne.

Det vill säga victim blaming varav du visat dig lägre än låg i den här tråden.


Vet du - till din förvåning kan meddelas att alla som mördas inte alltid är värdens mest perfekta, förnuftiga och laglydiga individer!
Bara för att någon blev ett mordoffer, var denne inte per automatik ett helgon. Det är bara i sagorna det är så. Ditt ständiga anklagande ”victim blaiming” tjafs på repeet är tröttsamt.

Man måste kunna se, diskutera och beklaga ett mordoffers dumma farliga beslut och också dåliga sidor, utan att det innebär att man därmed förringar det faktum att mordoffret är ett offer för det orättvisa våld mordet innebar. Där mördaren självklart alltid bär hela skulden för att mordoffret dog.

Om vi som samhälle tar på oss skygglappar och vägrar se verkligheten för vad den är - inkluderat ett mordoffers fel, brister och felaktiga val - kommer vi aldrig kunna dra några lärdomar av de misstag och felbeslut som gjorde att offret hamnade där.

Ibland har ett offer verkligen inte utsatt sig för fara eller onödiga risker - som exempelvis flickebarnet på MoröBacke.
Men ibland är offret en vuxen 40-plussare med såväl livserfarenhet, skinn på näsan, stor envishet och beslutsamhet att gå sin egen väg mot omgivningens goda råd. Som Lotta.
Då är det närmast idiotiskt att försöka låtsas att hon inte var ansvarig för sina val, mått och steg som utsatte henne för onödigt stora risker. Risker som de flesta vuxna kvinnor i hennes ålder aldrig skulle tagit.

Det är inte ”victim blaiming”. Det är att öppna ögonen för obestridliga fakta som det vore falskt och hänsynslöst mot framtida presumtiva offer att förtränga. Vi kan inte rädda Lotta längre, men vi kan kanske påverka och förhindra framtida möjliga offer.

Precis som vid alla händelser med sorgligt ovälkommet resultat i form av skador och död, måste man konstatera vad som kan göras för att undvika upprepning.
Martin-typer finns det fler av både innanför och utanför murarna - det kan vi juridiskt och praktiskt inte göra så mycket åt.
Vi kan dock genom information och varnande exempel försöka förhindra att nästa Lotta-offer gör samma misstag och lierar sig med en ny Martin-typ. Men bara om vi erkänner att Lotta och alla andra i hennes sits gjorde fel som mot bättre vetande valde en farlig Martin-typ.

Så tänk verkligen efter innan du upprepar ditt idiotiska snack om ”att Lotta inte hade eget ansvar” eller ”var helt styrd av manipulationens okrönte konung Martin”.
Kvinnor som Lotta HAR eget ansvar för vad de väljer och KAN säga nej. Allra helst som hon varken hade gemensamma barn, bostad eller andra gemensamma investeringar tillsammans med Martin.
Låtsas inget annat!

__________________
Senast redigerad av Solglittret 2023-02-15 kl. 00:35.
2023-02-15, 00:53
  #11962
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vet du - till din förvåning kan meddelas att alla som mördas inte alltid är värdens mest perfekta, förnuftiga och laglydiga individer!
Vilket jag aldrig påstått.
Men att ägna sig åt att i sju års tid fokusera på lösnaglar, löshår och hur hon såg ut (dvs vacker) visar mer än övertydligt att du är lika arrogant och sugen på att kränka i klass med en narcissist.
Hätskt, kränkande och hatiskt.
Trycka ner för att inbilla dig du blir stor själv och det är ingenting nytt för den här tråden.
Du fejkar till och med att vara läkare!
Hahaha!

Att MJ är ett manipulativt svin till psykopat är centralt och likaså att Lotta var oerhört sårbar då de möttes är ett faktum.
Sen rullar den nedåtgående spiralen väldigt snabbt ang hur en psykopat får övertag psykologiskt.
Omväxlande hot, smicker, djupare indragen i smörjan. Löften om bot och bättring.
Mer likt en sektledare som hjärntvättar.
2023-02-15, 07:02
  #11963
Medlem
David_Ss avatar
Lotta förtjänade verkligen inte att bli dödad, MEN hon var kåt på biffiga gaddade ”farliga” män och då tycker jag man har ett eget ansvar. Det är FÖR MÅNGA kvinnor som attraheras av denna typ av män, sluta tänk med fittan!
2023-02-15, 08:50
  #11964
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Lotta förtjänade verkligen inte att bli dödad, MEN hon var kåt på biffiga gaddade ”farliga” män och då tycker jag man har ett eget ansvar. Det är FÖR MÅNGA kvinnor som attraheras av denna typ av män, sluta tänk med fittan!
Patetiskt försök att göra en kvinna ansvarig vid ett brutalt mord och diskutera "eget ansvar".

Lika mossig är kärringen Elisabet Höglund i sitt resonemang kring våldtäkter.
Vilket är victim blaming.

Finns inget rättssystem som ens skulle resonera i termer som tatueringar, lösnaglar likt solglittret och bihang.
Än mindre ha rekommendationer att kvinnor ska sluta tänka med fittan.

Ett facit på att ni är helt ute och cyklar hela högen.

Mördaren har fulla ansvaret för att ha slagit henne till oigenkännlighet och död.

Förutom detta ett jävligt dåligt rättssystem som lät honom driva i stort sett vind för våg på villkorligt med insikt om den historiken i bagaget.

Vidare otroligt dåligt samspel mellan myndigheter pga sekretesslagar och en ruggigt kass hantering när en kvinna väl anmäler en så våldsbenägen, drogmissbrukande psykopat.
Noll kunskap om den rädsla som finns relaterat till hotbild och som hon tyvärr försöker hantera själv. Rädd för att han skulle döda hennes familj.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-02-15 kl. 08:59.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback