Själv är jag andra generation av kareler. Även hur mina landsmän krigade tappert mot Soviet under andra världskriget, så förlorade Finland. Tack av mängden av de sovjetiska soldater bara matas. Ryssland var alltid dåligt utrustad genom historien, så ha dom alltid vunnit genom bara pumpa på soldater.
Desamma taktik under de 30 åriga kriget, när Sverige förlorade mot Ryssland, tog över Finland och då började de stora ofreden.
Sen kommer Zelenskyy rådgivare Oleksij Arestovytj, som informerade den hus bombningen vid Dnipro var Ukrainska S300 missiler. Han sa att Zelensky ville ha ett stor krig mot Ryssland, så dom kan joina NATO.
Ukraina är nu ett test fält med olika vapen, bland annat vrf Archer systemet kommer att skickas, så dom kan få ett "krigsstandard" och där med lättare att sälja.
Glöm ej att Zelenskyy var med i Pandora dokumenten:
Citat:
The leaked documents suggest he had – or has – a previously undisclosed stake in an offshore company, which he appears to have secretly transferred to a friend weeks before winning the presidential vote.
Källa: Revealed: ‘anti-oligarch’ Ukrainian president’s offshore connections
De enda sättet är oss väst kan möta detta är tyvärr bryta av helt med både beroende både av Ryssland och USA. Glöm ej den skandalen där USA tillät att spionerar på EU ledamöter. Tro inte mkt både av väst och öst propaganda. Läs mellan raderna och kom på ditt eget förklaring. Min motto ha alltid varit att de mest enklaste förklaringen är de mest sannenliga.
Jag vill att Ukraina skall vinna, men med tanken de stora korruptions kulturen, missinformation av deras sida och Ryssland börja vinna mark, så ser jag bara två lösningarna:
- Att Ukraina accepterar förlust och vara ett neutralt land.
- Förklara tredje världskrig mot Ryssland.