Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
I Spiegel-artikkelen er det gjengitt slik:
"In early January 2019, the Norwegian police went public with the kidnapping, with the case landing on front pages around the country and in special televised reports. Like most people in Norway, Golf was fascinated by the crime. "I read everything I could about it," he says today, four years later, during a meeting in his office in Mandal. And at some point, he stumbled across his own name in an article about the case: Ole Henrik Golf."
Vi må tro at han husker dette korrekt selv. Så det stemmer sikkert.
Journalisten har tatt turen til Mandal og snakket med OHG selv.
Og vært innom Oslo, og snakket med kolleger i VG, og gått rusletur utenfor S4. Møtt JLH og snakket med ham. Møtene er dokumenterte med nye fotografier.
Holden har ikke svart på Spiegels henvendelse.
Hagen is a free man who continues going to work and still lives in the house at Sloraveien 4. According to media reports, he continues to insist that he had nothing to do with his wife’s disappearance. His lawyer did not respond to a query from DER SPIEGEL.
Synes artikkelen er god og informativ.
Det er jo en spektakulær sak. Jeg tror de aller fleste som har hørt om Anne-Elisabeths skjebne blir følelsesmessig berørt.
Det er en bunnløs urett vi har fått brettet ut foran oss. Ektepaktene, maktmisbruket, ulovlige våpen, nærmere 50 år med undertrykkende og ødeleggende ekteskap, så brutal død, drept. Levningene forsvunnet. Ikke engang en grav finnes etter henne.
En urett Anne-Elisabeth kjempet mot hele livet men aldri greide å komme seg vekk fra. Heller ikke etter døden.