Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Da holder jeg en knapp på noen fra politiet.
Vel, om UC ikke trenger formell eller rettslig godkjenning, så er det vel likevel et krevende
prosjekt som også må vurderes i forhold til ressurser og budsjett. Jeg tipper at en helerisiktelse
burde være ganske omfattende for at politiet skulle sette igang UC. Da er det kanskje mer tenkelig
at dette var gjort på bakgrunn av forsvinningssaken?
Hva politiet ellers har på PSS i den forbindelse, altså utover OHG-passet, vet jeg ingenting om.
Men som tidligere omtalt i tråden er det kanhende noe i retning av flere digitale spor som leder til
kryptorigget, tenker jeg.
Kan det tenkes at han er en "go to"-person for folk med kriminelle prosjekter?
Altså en "provider" som lager oppsett på bestilling uten å befatte seg direkte med
de ulike forbrytelsene? Litt som f.eks. de som formidlet kjeledresser til NOKAS-ranet.
De visste at mottakeren var kriminell, men ikke hva konkret dressene skulle brukes til.
Om han så skulle være en "go to"- person for folk, er han garantert en informant.PSS er mest sannsynlig ute av fengsel.Både facebook og instagram er endret.Ser bildene og innlegg slettet. Skulle aldri vært lov, holder en knapp på at han er ute men vet ikke 100%.
Ingen normal person som er siktet for medvirkning til drap, drapsforsøk(skyteepisode østkanten) og i tillegg ha en 3 års dom ventende skulle være ute i friheten. Altså tre meget alvorlige saker. Helt sykt. Kan jo dog tenktes han har telefon inne på cella?