Citat:
Herre Jesus, "tuffa viktor" men till viss del håller jag med, förklara krig mot Ryssland och smyg inte omkring som hyenor och ynkryggar som utnyttjar det Ukrianska folket för något som egentligen är NATO och USA:s krig mot Ryssland där dom inte vill eller vågar offra sin egen befolkning. Ryssland kommer att genomföra vad man vill i Ukraina och frågar inte längre väst om lov. Sådan är ryssen, man kan tålmodigt vänta i åratal på en lösning men väl startad så ger dom sig aldrig. Vårt misstag att få igång dom och det gäller inte längre bara Ukraina utan nu också en multipolär värld för de 75% av världens befolkning som också fått nog av Europas och USA:s översitteri. Ryssland och Kina är militärt starka, BRICS är numera ekonomiskt mycket starka och det är en ny värld som du och andra måste lära er att förstå och navigera i (om ni nu bryr er om välstånd och välfärd).Jo, jag tillhör en av dem, denna pöbel, som anser att det får vara nog nu och att väst ska ställa ett ultimatum till Ryssland: "Backa ut ur Ukraina, återställ gränserna till hur de såg ut 2013, eller möt ett samlat västs militär på marken, till sjöss och i luften."
Jag har svårt att tro att Ryssland inte skulle backa, de skulle annars vara utplånade på ett par veckor, utan att en enda överträdelse av ryskt territorium har skett. Nu inser jag förstås att det inte kommer att ske och att det borde ha skett redan 2014, men det är vad jag tycker vore en rimlig åtgärd.
Jag har svårt att tro att Ryssland inte skulle backa, de skulle annars vara utplånade på ett par veckor, utan att en enda överträdelse av ryskt territorium har skett. Nu inser jag förstås att det inte kommer att ske och att det borde ha skett redan 2014, men det är vad jag tycker vore en rimlig åtgärd.
Det verkar finnas en längtan till ett världskrig med en kärnvapenavslutning. Ni måste vara olyckliga med självmordstankar eller rent av dumma som politikerna i EU.
Så vi ska spöa upp Ryssland på ett par veckor tror du. Med vad undrar jag? Ryssland har redan slagit ut två ukrainska arméer, är inne på den tredje och en fjärde kommer med nu enbart NATO-vapen som Abrams och Leopard 2. Lägg till kostnaden för alla dödade ukrainska soldater som snart är upp i 200 000. Rysslands krigsindustri är sedan länge aktiverad och spottar ut vapen dygnet runt och var är NATO:s krigsindustri och vem är villig att betala? Ryssland är självförsörjande på allt inom sin krigsindustri men det är inte vi och folk där är villig att slåss för sitt land. Återigen, är vi i Europa villiga som fått sett våra kulturer förstöras av köpta politiker? Har genderpolitik och feminist gjort våra män starka nog att slåss mot Ryssland? Det är kanske mycket därför vi använder oförstörda ukrainska unga män istället.
Sen har vi ju Ryssland luftförsvar och lycka till med alla pojkdrömmar att bara flyga in och bomba och skulle det trots allt lyckas så haglar kärnvapnen för det är inskrivet i rysk kärnvapendoktrin, "ingen värld utan Ryssland". Europa är då helt förlorade för vi har inga större naturtillgångar att återuppbygga med. Det har både Ryssland och USA och dom har även fortsättningsplaner, något dumskallarna i EU garanterat inte har (och den egoismen såg vi under pandemin). Skulle det bara bli ett konventionellt krig så kan vi fortfarande se fram emot förstörd viktig infrastuktur där hypersoniska missiler tar sig egenom allt luftförsvar väst har. Se sedan fram emot att slåss och dö på annan mark än vår då NATO tvingar oss och våra barn dit. Det blir inget försiktigt krig från ryssarnas sida som i Ukraina där dom försöker skona civila så mycket det bara går för det är i princip samma folk.
Tragiskt nog har våra landsförädare inom politik och militär passat på under hatet och rädslan att koppla oss till NATO och konflikten mellan de slaviska folken. Man har tiggt till sig några atombomber över våra storstäder vid ett kärnvapenkrig.
Se nu till att dumskallarna förklarar krig mot Ryssland och sen slår sig för bröstet som apor, eftersom man inget lärt sig om teknik, industri, ekonomi och historia så kommer en brutal överaskning.