2023-01-26, 15:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Va?
Läs mitt inlägg igen så ser du att jag skriver om långdistansrobotar också.
Jo men läs om ditt inlägg så förstår du varför jag svarade som jag gjorde.
Citera
2023-01-26, 15:47
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Väl talat!

Tyckte denna var väldigt passande till din kommentar:
https://ibb.co/0nB56V7
Ingen har väl ändå begärt av tyskarna att marschera in i Ukraina? Var får ni allt ifrån...? (Refererar till bilden som du tyckte passade bra...)

Citat:
Jag ser ingen direkt väg till deskalering, och krigsföring sker ju på många fler nivåer än bara det fysiska slagfältet idag, så i viss mening är det igång redan, beroende på vad som händer härnäst.
Allt är ju en tolkningsfråga, men visst är det enat väst, tillsammans med en del andra länder, mot Ryssland (och egentligen bara mot dessa då de som stöder Ryssland noga aktar sig för djupare inblandning än vapenleveranser, med undantag av Vitryssland som upplåtit sitt territorium till ryssarna).

Det kan eskalera när som om vi har otur, men tror inte det.
Citera
2023-01-26, 15:58
Medlem
BombaMoskvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
NSTURLIGTVIS kommer Ryssland använda kärnvapen om Moskva håller på att jämnas med marken. Vad är det du inte förstår?
De flesta kärnvapen de har kommer att tas ut i en koordinerad attack. Inget hinner avfyras.

Jag vill se filmer av brinnande ryska barn i ruinerna av moskva på tuben senast till sommarn.
Citera
2023-01-26, 16:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jo men läs om ditt inlägg så förstår du varför jag svarade som jag gjorde.

Förstår faktiskt inte vad du syftar på?
Citera
2023-01-26, 16:05
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ingen har väl ändå begärt av tyskarna att marschera in i Ukraina? Var får ni allt ifrån...? (Refererar till bilden som du tyckte passade bra...)

Det är ju lite av ett skämt, men det är en hel del som tycker att Tyskland (och andra) borde gå in.
Man hittar det i kommentarsfält på t.ex aftonbladets facebook där det verkligen svämmar över av kommentarer som vill ha ett tredje världskrig. Så det finn en hel del begär bland pöbeln eller vad man ska kalla dem.
Citera
2023-01-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Din dumma jävel. NATO har satsat 100% på att stoppa ryssen i Ukraina med hela den Ukrainska befolkningen på entreprenad som infanteri / kanonmat. NATO är en samordnande organisation. Dess offensiva / defensiv förmåga består av andra anslutna länders förband.

Vilket bekvämt, dekadent och hbtq certifierat land axlar rollen efter Ukrainarna som kanonmat menar du?

Situationen är allt annat än vad vi blivit matade med i media... Herregud, vad fan har våra "ledare" egentligen gjort? Varför plöjer Ryssland ner miljarder i 2 Nordstreamledningar om syftet ändå var en sådan expansiv utrikespolitik att man ändå tänkte invadera Europa och Tyskland? Detta kommer stå kommande generationer extremt dyrt och en tröst är att mina söner är så små att de troligtvis inte hinner bli inkallade som globalisternas kanonmat.

Det fanns en tid då jag rakryggat skulle ha mött Svea rikes fiender rakt på med vapen i hand för familj och fosterland. Nu sitter fienderna inom landets gränser och agerar nickedockor åt globalisthelveten och av mig eller min familj får de inte ett uns.

Det vill nu till att vi får slut på dessa stridigheter. Era jävla kräk. Svenskarna har systematiskt förvägrats sin kultur, sin nationalsång, sin heder, sitt arv och sin fosterlandskärlek i decennier.

Nu manar satan / kabalen och globalisterna till strid. De vill åt våra söner, de vill åt våra döttrar och barn och de skiter fullständigt i Sverige eller någon annan nation för den delen heller. De talar om "våra värderingar" och "demokrati"? Vilka värderingar? Det är fan inte mina och mina närmaste värderingar. De talar plötsligt om "nationers suveränitet" men har pissat på och förnedrat samma nations suveränitet under hela min uppväxt.

Svenskar likställs nu med Nazister i Ryssland. Om Ryssen kommer behöver vi nu möta honom, och jag drar då ut i strid för min familj. Med samma gevär ska vi sen göra rent hus inom landets gränser

Allmän loser i samhället och behöver bearbeta det med självdestruktivt hat mot Sverige och svenskarna much?

Måste vara ensamt där borta i hörnet?
Citera
2023-01-26, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intedinslakting
Vem ska kriga tänkte du,ryssen är ju kaputt ifall du inte uppfattat det..mera troligt att typ Pakistan anfaller sverige🥱

Ryssland ser alltid ”kaputt” ut första året. Sedan börjar de mobilisera mer och mer människor tills de segrar. Det har hänt över hälften av invasionerna de gjort. De drar sig inte för att mobilisera miljoner soldater, även om de vet att de flesta kommer stupa.

De bryr sig inte om människoliv och gör allt för att vinna. Det har historien visat gång efter annan. Risken att de kommer använda kärnvapen om de måste är definitivt inte obefintligt.
Citera
2023-01-26, 16:23
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Det är ju lite av ett skämt, men det är en hel del som tycker att Tyskland (och andra) borde gå in.
Man hittar det i kommentarsfält på t.ex aftonbladets facebook där det verkligen svämmar över av kommentarer som vill ha ett tredje världskrig. Så det finn en hel del begär bland pöbeln eller vad man ska kalla dem.
Jo, jag tillhör en av dem, denna pöbel, som anser att det får vara nog nu och att väst ska ställa ett ultimatum till Ryssland: "Backa ut ur Ukraina, återställ gränserna till hur de såg ut 2013, eller möt ett samlat västs militär på marken, till sjöss och i luften."

Jag har svårt att tro att Ryssland inte skulle backa, de skulle annars vara utplånade på ett par veckor, utan att en enda överträdelse av ryskt territorium har skett. Nu inser jag förstås att det inte kommer att ske och att det borde ha skett redan 2014, men det är vad jag tycker vore en rimlig åtgärd.
Citera
2023-01-26, 16:23
Medlem
BombaMoskvas avatar
Citat:
Självklart är ett tredje världskrig önskvärt.
Få ner populationen ordentligt och atomvintern löser den globala uppvärmningen. Greta och Schwab approves.
Citera
2023-01-26, 16:27
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jo, jag tillhör en av dem, denna pöbel, som anser att det får vara nog nu och att väst ska ställa ett ultimatum till Ryssland: "Backa ut ur Ukraina, återställ gränserna till hur de såg ut 2013, eller möt ett samlat västs militär på marken, till sjöss och i luften."

Jag har svårt att tro att Ryssland inte skulle backa, de skulle annars vara utplånade på ett par veckor, utan att en enda överträdelse av ryskt territorium har skett. Nu inser jag förstås att det inte kommer att ske och att det borde ha skett redan 2014, men det är vad jag tycker vore en rimlig åtgärd.

Skulle räcka långt att skicka in stridsflyg. Dom är inte lika mottagliga för kärnvapen heller.
Citera
2023-01-26, 16:33
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Sist så va de lite halva Europa mot halva europa.

Om vi tänker såhär. Om usa och frankrike va på tyskarnas sida, hade Moskva haft en chans?
Eller om ALLA gick ihop och försökte stoppa röda armen. Vad hade hänt?

Spola fram tiden och ge USA 3x den militära kapaciteten. Du kan räkna ut att alla mot Ryssland inte är ett världskrig.
Om kina joinar är de en annan grej, men även dom kan ju intr slåss mot precis alla. Inte ens afrika, även iaf afrika e kaoz. Imagine att hela Afrika e kaoz och kina ska ta över. Ja de skulle bli mycket intressant. Men kina har mkt att förlora dom med.
Citera
2023-01-26, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Allmän loser i samhället och behöver bearbeta det med självdestruktivt hat mot Sverige och svenskarna much?

Måste vara ensamt där borta i hörnet?

Nejdå.
Hen har sällskap av mig också som inte tänkerlyfta ett förbannat finger för Sverige. Ni NATO runkare får kriga stolt för svärjeee. Men jag och mina barn skall inte spela med i ert meningslösa spel.

Ni Nato runkar behöver bearbeta så mycket mer innan ni ens kan uttala er. Jag tippar på ni varken har familj, utbildning eller särskilt gamla.
Krig är mer än ett dataspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in