2023-01-26, 11:06
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Du behöver inte oroa dig.

https://www.euractiv.com/section/politics/news/us-army-travels-through-netherlands-to-reach-eastern-europe/

Tja.
Enligt uppgift ska Abrahams-vagnarna nytillverkas för Ukraina då USA inte har några på lager.
Kan dröja något år innan dessa är färdiga.
Citera
2023-01-26, 11:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Putin har nog glömt att 27 miljoner ryssar dog under ww2.

Historien kan upprepa sig, men nu med en betydlig slagkraftig fiende.

Skall vi tippa på 35 miljoner döda ryssar?
Moskva ser sig som det "tredje Rom", arvtagare efter Rom och Konstantinopel. Och romarnas sätt att föra krig var alltid med målet total seger. De godtog inga förhandlingskompromisser, oavsett insatser och kostnader.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tredje_Rom_(Moskva)
Senast redigerad av Karman 2023-01-26 kl. 11:14.
Citera
2023-01-26, 11:10
Medlem
Putin väljer mellan ett vanligt krig där ham förlorar på 24 timmar ungefär, eller ett kärnvapenkrig där hela Ryssland förintas.
Naturligtvis fegar han ur oavsätt
Citera
2023-01-26, 11:15
Medlem
CassandraCs avatar
usa är anledningen, de preppade och myglade i ukraina och det bubblade för mycket kring nato medlemskap så putin gick in.. putin är ju en dåre men han hade nog inte attackerat ukraina om inte usa varit där och medlat och planterat sina egna politiker.

chansen är ju stor att kina går på taiwan inom kort också, då blir det garanterat världskrig. vi får se vem som överlever, allt jag vet är att jag sloss inte för något annan jävla politiker som sitter säkert i ett varmt hus och bestämmer över andras liv, om jag ska sloss för dem så vill jag att de också ska vara på frontlinjen och ligga i vallgraven med mig när drönarna hovrar ovanför och släpper granater på oss.
Citera
2023-01-26, 11:16
Avslutad
Världskriget kommer utspela sig i Ukraina, ”världen” mot Ryssland. Bli inte förvånade när ni blir inkallade för att skickas till Ukraina.
Citera
2023-01-26, 11:16
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
usa är anledningen, de preppade och myglade i ukraina och det bubblade för mycket kring nato medlemskap så putin gick in.. putin är ju en dåre men han hade nog inte attackerat ukraina om inte usa varit där och medlat och planterat sina egna politiker.

chansen är ju stor att kina går på taiwan inom kort också, då blir det garanterat världskrig. vi får se vem som överlever, allt jag vet är att jag sloss inte för något annan jävla politiker som sitter säkert i ett varmt hus och bestämmer över andras liv, om jag ska sloss för dem så vill jag att de också ska vara på frontlinjen och ligga i vallgraven med mig när drönarna hovrar ovanför och släpper granater på oss.

För ryssland har inte satt sina egna politiker i andra länder osv?
Citera
2023-01-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Igen. "Aldrig igen"..

Det är bara komiskt vid det här laget. Och nu blir det "all in". Med en nuke som körsbäret på toppen av allt om vi ber snällt.

Ryssland har GIVETVIS inte resurser att gå i krig med Europa om de redan är rätt streched thin pga Ukrainakriget. De har betett som sig som en mobbare mot sina grannländer i femtio år, bara att de äntligen får sig en skrapa.

Det är noll procents risk för att Ryssland går i krig mot väst.
Citera
2023-01-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
För ryssland har inte satt sina egna politiker i andra länder osv?

Nej, nej, nej... de är bara en ren slump att tyska politiker får styrelseplatser i ryska energibolag när de går i pension. Och att Tyskland har gjort sig beroende av rysk gas har givetvis inte heller någonting att göra med detta. Eller avslöjandet att USA hade avlyssnat Merkel, det är bara en olycklig slump.
Citera
2023-01-26, 11:37
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ryssland har GIVETVIS inte resurser att gå i krig med Europa om de redan är rätt streched thin pga Ukrainakriget. De har betett som sig som en mobbare mot sina grannländer i femtio år, bara att de äntligen får sig en skrapa.

Det är noll procents risk för att Ryssland går i krig mot väst.
Om risken verkligen vore noll vore det ju enkelt att stoppa Ukraina kriget.
Citera
2023-01-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Om risken verkligen vore noll vore det ju enkelt att stoppa Ukraina kriget.

Det är väl exakt det man gör genom att långsamt nöta ner ryssarna?

Hade NATO gått in full power hade det givetvis varit över på en eftermiddag, men med risken för att ryssarna skulle avfyra kärnvapen som sista steg. Det undviker man genom att nöta ner dem istället.
Citera
2023-01-26, 12:02
Bannlyst
Ett krig som väst, Nato och USA har uppviglat. I media kallar man det för peacekeeping forces.
War is peace eller.
Citera
2023-01-26, 12:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
tror inte det ändå många länder i nato vill gärna ha krig med ryssland nu. om ryssland ger sig på nato baser så skulle nato direkt gå in i kriget och ryssland skulle förlora direkt.
Så varför gör inte Nato det då!
Problem solved
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in