2022-12-25, 11:54
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Den filmen skulle du ha sålt till Aftonbladet. Det borde ha blivit mer än lägsta ersättning för tips. Att de är såna törstläppar är det nog få som vet. Skulle även varit intressant att veta vad han köpte. Chateau Latour, kanske?
Gick du inte fram och konfronterade?

Verkligen, synd att jag inte var förberedd att filma händelsen. Det kommer säkert fler tillfällen i framtiden, för det är sällan som PostNords förare orkar åka in i på gården på grund av den låsta bommen. Haha, Château Latour? Knappast att en chaffis dricker något sådant.

Lågprisöl och brännvin skulle jag tippa på att han köpte. Efter bolaget så åkte chauffören runt till postombuden och lämnade paket.
Citera
2022-12-25, 14:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Kan det vara så att det är från utlandet? GLS?
Ja det är det, men fick mailet från DB Schenker.
Citera
2022-12-25, 19:25
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ja det är det, men fick mailet från DB Schenker.
Ja, Schenker är GLS transportör i Sverige, det förklarar saken, det finns nog inget transportbolag i världen som är sämre än GLS, paketet kan bli liggandes flera veckor innan Schenker vet var dom ska köra det.
Citera
2023-01-26, 11:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cowboy99
Tråkiga erfarenheter men jag känner inte igen mig. Har aldrig haft problem med postnord. Dock så väljer jag alltid leverans till ombud, oavsett Postnord, Ups eller Schenker.

Väljer alltid utlämningsställe om det går då alla utom postnord verkar köra ut mitt på dagen. Postnord har jag i vissa fall lyckats få utkört kvällstid vilket är väldigt bra om man har ett 8-5 jobb.

men era jävla offer
om ni har bestält hemleverans håll er hemma då för i helvete
eller är ni så kåta på jobb?
Citera
2023-01-26, 12:10
Medlem
Förstår inte allt gnäll över PostNord. Till mig kommer dom punktligt med post varannan dag. Vad är det mer man kan kräva?
Citera
2023-01-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Förstår inte allt gnäll över PostNord. Till mig kommer dom punktligt med post varannan dag. Vad är det mer man kan kräva?

Hmm. Jo lite märkligt Dom har nog skärpt till sig.. På sista tiden kommer det en brevbärare runt 12:00 och delar ut posten.. Brukade tidigare komma väldigt sent på dagen plus att breven va postade minst 1 vecka-10 dagar tidigare om man kollar på utskriftsdatum
Citera
2023-01-26, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Hmm. Jo lite märkligt Dom har nog skärpt till sig.. På sista tiden kommer det en brevbärare runt 12:00 och delar ut posten.. Brukade tidigare komma väldigt sent på dagen plus att breven va postade minst 1 vecka-10 dagar tidigare om man kollar på utskriftsdatum

Utskriftdatum på ett dokument behöver inte nödvändigtvis överensstämma med det datum det postades.
Citera
2023-01-26, 12:50
Medlem
Citat:
Utskriftdatum på ett dokument behöver inte nödvändigtvis överensstämma med det datum det postades.

Nej såklart Men..Om jag väntar på ett regbevis på nån bil så sa nån på Transportstyrelsen att hon kunde se att de va postat dagen efter" Utfärdandedatum" = Nu får jag det på 2-3 dagar Tidigare kunde det ta 10-12 i värsta fall..
Citera
2023-01-26, 12:51
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Låt mig få gissa att du bor på landet?
Citera
2023-01-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Låt mig få gissa att du bor på landet?

Menar du att det fungerar sämre i städerna? I så fall varför?
Citera
2023-01-26, 13:15
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Menar du att det fungerar sämre i städerna? I så fall varför?
Ja, det menar jag. För alla känner sin brevbärare och de på postkontoret ute på landet och de har en heder.

Gigantisk skillnad även i Stockholm. Hade jag vetat vem som hade hanterat en del av mina paket hade jag åkt hem till dem och frågat vad fan de håller på med.
Citera
2023-01-26, 15:23
Medlem
Citat:

Förstår inte heller, haft väldigt mycket att göra med Postnord men aldrig stött på några problem. Tycker att de tillhör en av de bättre ombuden där ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in