2022-12-10, 12:58
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horungen.Muhammed
Instabox och budbee är bäst hos mig, och nu går de ihop 🤥

instabox app är kalas, budbees är den sämsta app jag sett hos ett budbolag. Spräng med reklam. Hoppas det är Instabox design som kommer regera.

Själv tycker jag Postnord funkat hyffsat bra. Varför pratar ingen om Bring istället? De är ju mycket värre.
Citera
2022-12-16, 15:08
Medlem
Fram till årsskiftet 21/22 fungerade Postnord klockrent för mig. Därefter gick något snett och de fixade inte en enda leverans i tid. Då la jag ner att försöka använda dem och har använt andra transportörer. Det har fungerat bra men såhär i julruschen har jag konstaterat att Instabox/budbee inte fixar att leverera inom rimlig tid och är omöjliga att kontakta. Då har Postnord åtminstone en välfungerande chatt. Så min bedömning av året är att Postnord är generellt värdelösa men har åtminstone en fungerande kundtjänst. Instagram/budbee klarar inte skarpt läge som julruscher men levererar som förväntat annars, dock har de ingen kundtjänst värd namnet.
Citera
2022-12-21, 21:51
Medlem
Har märkt det där som en postanställd sa om söderort, stockholm på nyheterna i dag.

Det här med varannan-dagsutdelning gör att småpaket som ska till ombud osv men som går via brevbärare och via mindre brevterminaler, alltid försenas med 4-5 vardagar nu. Före december var det samma sak också.
Senast redigerad av fonzen 2022-12-21 kl. 21:54.
Citera
2022-12-24, 19:43
Medlem
Lillarapunzels avatar
Nu bor jag visserligen i en håla som haft kroniska, och även medialt uppmärksammade, problem med snigelposten enda sedan 2014, men man slutar ju aldrig bli irriterad för det. Viktig post och räkningar stämplade 2-3e december kom igår, den 23e! Småpaket och liknande som ändå ska vara skickade med någorlunda snabb frakt tar också närmare en månad på sig.
Citera
2022-12-24, 19:52
Avstängd
Postnord i all ära men mästare i sämst är utan tvekan DBSchencker!!
De har en djävla chatt som de döpt till "Betty"
Det är så otroligt värdelöst!!
Du får aldrig svar på det du frågar efter.
Går du bakåt för att kolla uppgifter blir du aut. utloggad och får börja om igen..

De kan heller inte hitta mitt paket trots att de mailat mej numret jag ska uppge..

Tänk att det ska vara så svårt att leverera något i tid från A till B år 2022 med all teknik som finns tillgänglig..
Ren skandal!!
Senast redigerad av flashbackstasi 2022-12-24 kl. 19:54. Anledning: felstavat
Citera
2022-12-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Går du bakåt för att kolla uppgifter blir du aut. utloggad och får börja om igen..

De kan heller inte hitta mitt paket trots att de mailat mej numret jag ska uppge..

Tänk att det ska vara så svårt att leverera något i tid från A till B år 2022 med all teknik som finns tillgänglig..
Ren skandal!!
Haha sämst I hela världen är brittiska royal mail , med undantag för fotfolket som för det mesta kämpar på.Skyltar med femhundraårig historia på hemsidan (fem hindrar år av idiotism) men det tar för brevet Eller paketet 4-7 dagar att anlända med utdelning varje dag inkl. lördag.Tyska DHL Eller Hermes klarar det på två dagar , högst tre I samma land alltså.
Citera
2022-12-25, 01:23
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Vilken tomte som skulle leverera ett paket till mig. Han körde in på tomten och sedan vände bilen. Jag fick ett meddelande att försändelsen inte kunde levereras. Jag hoppade in i bilen och följde efter PostNords bil. Föraren gick ut från bilen och gick in på Systembolaget.

LoL! Det var alltså viktigare att köpa brännvin än göra sitt jobb.

En kompis råkade ut för samma sak efter en beställning av en datorbyggsats från komplett.
Citera
2022-12-25, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Har inte haft några problem med Post Nord.

Då har du haft mycket tur, om du använt dig av deras tjänster frekvent.
Citera
2022-12-25, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Vilken tomte som skulle leverera ett paket till mig. Han körde in på tomten och sedan vände bilen. Jag fick ett meddelande att försändelsen inte kunde levereras. Jag hoppade in i bilen och följde efter PostNords bil. Föraren gick ut från bilen och gick in på Systembolaget.

LoL! Det var alltså viktigare att köpa brännvin än göra sitt jobb.

En kompis råkade ut för samma sak efter en beställning av en datorbyggsats från komplett.
Den filmen skulle du ha sålt till Aftonbladet. Det borde ha blivit mer än lägsta ersättning för tips. Att de är såna törstläppar är det nog få som vet. Skulle även varit intressant att veta vad han köpte. Chateau Latour, kanske?
Gick du inte fram och konfronterade?
Citera
2022-12-25, 05:17
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:

Ren skandal!!
Hittar dom inte paketet med numret du fått av dom så måste ju numret vara fel.
Citera
2022-12-25, 11:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Hittar dom inte paketet med numret du fått av dom så måste ju numret vara fel.
Jag kopierade numret först till deras "Betty". Då fick jag till svar att de inte kan hitta något med det kollinumret.

Fick till slut en mailadress.
Vidarebef. då mailet schenker sänt.
De har inte svarat på detta ännu, antagligen för att det är helg.
Men man "tackar" för att min fru inte fick sin julklapp på julafton..
Citera
2022-12-25, 11:39
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Jag kopierade numret först till deras "Betty". Då fick jag till svar att de inte kan hitta något med det kollinumret.

Fick till slut en mailadress.
Vidarebef. då mailet schenker sänt.
De har inte svarat på detta ännu, antagligen för att det är helg.
Men man "tackar" för att min fru inte fick sin julklapp på julafton..
Kan det vara så att det är från utlandet? GLS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in