2023-01-26, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Det börjar hetta till lite grann och faktiskt bli intressant med pakter, det gillar en person likt som älskar drama.

I början av programmet så snackades det om VENS-pakten där Viktor, Eddie, Nebil och Sebastian ingick. Eddie var väl någon typ av "chef", möjligen delade han den uppgiften med Viktor.

I deras pakt fanns också skåningen som dock var lite i "perifin", han var inte riktigt med på riktigt. Samma kan sägas om Tova och även Julia.

Det jag gillar med Eddie och Victor är att de försöker ta smarta taktiska drag och är där för att vinna. Det skapar också bra TV.

Nu har dock en motpakt skapats mot dessa och där finns tydligen Andreas, Karin, Sebastian och skåningen.

Att Sebastian varit i båda pakterna är noterbart... han känns lurig och även Viktor verkar ha identifierat det. Frågan är vilka han känner mest lojalitet med. Tova har också snackat med båda pakter och hon verkar vara tight med Karin.

Tydligen så vill Cia gå med i deras pakt.

Denna pakten har haft som mål att splittra VENS och det gjorde man i och med torpet-kampen.

Det vekrar som om de kommer att skicka Eddie till torpet och skulle han lämna så försvagas pakten.

Det är dock svårt att säga för mycket om pakter för många deltagare är ute "mitt i ingenstans" och har inte bekänt färg.

Han nya killen, Chrille, vars pappa hade deltagit, kan nog bli en "profil" och skapa intresse.

De båda Sandrorna har inte valt sida... känns som de kan bli måltavlor eftersom de är potentiella hot.

En potentiellt intressant säsong väntar med mycket drama, hat och paktande. De viktiga är att det finns starka profiler, paktande och taktik. Detta har Eddie och Viktor visat upp och om båda dessa är kvar ett tag.. samt etablerar en stark grupp... så kan det bli en mot-reaktion med en motpakt.

Paktande gör de intressant för då blir det mer socialt spel... det leder till att... det blir poralisering mellan pakterna... att deltagare kan hamna i dilemma där man kan svika sin pakt för egen vinning... med deltagare som försöker gå mellan pakterna vilket kan skapa intresse....

Detta har potentiall att bli bra
Pakter är spännande och kul, om det inte urartar och slår över i elakhet som när Viktor utnyttjade Julia. Karin-paktens sätt att pakta, där hon spelar smart för att sära på VENS-pakten, är bara 100% kul.

Det var genialt att skicka Viktor till Torpet. Då kan hon sätta Eddie som förstekämpe, och förlorar han kan han inte sätta Viktor som storbonde . Genialt! Antagligen väljer Eddie Tova eller Sebastian som storbonde. Sebastian är på Karins sida och Tova har hon bondat med i storbondestugan. Genialt spelat!
2023-01-26, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Att vara rak i en kommunikation betyder inte att man ska anpassa sig efter mottagaren. Att vara rak är ett tecken på att man är stark i sina åsikter. Och åsikter är man berättigad att ha. Eller?
En åsikt kan framföras på olika sätt. Man pratar inte på samma sätt med sin kompis som man känt i åratal som med en främling.
2023-01-26, 00:43
Medlem
Att Viktor är äcklig är inget nytt, men jag förstår inte hur någon kan tycka att han är snygg. Jag tycker han är det mest osexiga jag sett.
Som nån sa.. han ser faktiskt ut att vara en kromosom från att ha downs syndrom.
Å om en tjej skulle bete sig som han hade hennes smeknamn varit ganska klart. H*ra..
2023-01-26, 01:15
Medlem
farlings avatar
Att sära på Victor och Eddie var ett mycket bra val av Karin. Inför morgondagens förstakämpeval hade det ju egentigen varit bra att försöka göra sig av med Eddie elller Nebil, men problemet är ju att om någon av dem åker ut kommer de ju sätta den andre till SB nästa vecka.
Tror därför att Karin (och Andreas) kommer att försöka få ut Cia eller Päivi, då detta torde generera att den av dem som förlorar väljer antingen den andre - alternativt Karin, Andreas eller kanske Sebastian till SB.
2023-01-26, 03:29
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Vad kör du med för tillägg som funkar då? Den jag kör med funkar inte med tv4play ( spelaren säger till att man måste stänga av det för att kunna se), minns inte vad den heter.

Det typ 99 % av alla andra kör. ublock origin. Vafan kör du för skit??
2023-01-26, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Det börjar hetta till lite grann och faktiskt bli intressant med pakter, det gillar en person likt som älskar drama.

I början av programmet så snackades det om VENS-pakten där Viktor, Eddie, Nebil och Sebastian ingick. Eddie var väl någon typ av "chef", möjligen delade han den uppgiften med Viktor.

I deras pakt fanns också skåningen som dock var lite i "perifin", han var inte riktigt med på riktigt. Samma kan sägas om Tova och även Julia.

Det jag gillar med Eddie och Victor är att de försöker ta smarta taktiska drag och är där för att vinna. Det skapar också bra TV.

Nu har dock en motpakt skapats mot dessa och där finns tydligen Andreas, Karin, Sebastian och skåningen.

Att Sebastian varit i båda pakterna är noterbart... han känns lurig och även Viktor verkar ha identifierat det. Frågan är vilka han känner mest lojalitet med. Tova har också snackat med båda pakter och hon verkar vara tight med Karin.

Tydligen så vill Cia gå med i deras pakt.

Denna pakten har haft som mål att splittra VENS och det gjorde man i och med torpet-kampen.

Det vekrar som om de kommer att skicka Eddie till torpet och skulle han lämna så försvagas pakten.

Det är dock svårt att säga för mycket om pakter för många deltagare är ute "mitt i ingenstans" och har inte bekänt färg.

Han nya killen, Chrille, vars pappa hade deltagit, kan nog bli en "profil" och skapa intresse.

De båda Sandrorna har inte valt sida... känns som de kan bli måltavlor eftersom de är potentiella hot.

En potentiellt intressant säsong väntar med mycket drama, hat och paktande. De viktiga är att det finns starka profiler, paktande och taktik. Detta har Eddie och Viktor visat upp och om båda dessa är kvar ett tag.. samt etablerar en stark grupp... så kan det bli en mot-reaktion med en motpakt.

Paktande gör de intressant för då blir det mer socialt spel... det leder till att... det blir poralisering mellan pakterna... att deltagare kan hamna i dilemma där man kan svika sin pakt för egen vinning... med deltagare som försöker gå mellan pakterna vilket kan skapa intresse....

Detta har potentiall att bli bra

Haha vad Viktor identifierat är ingenting. Han är enbart korkad
2023-01-26, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Det typ 99 % av alla andra kör. ublock origin. Vafan kör du för skit??

Det är precis den jag kör, i Chrome på Windows 10.
Så det är ju märkligt det funkar för dig men inte för andra.
Måste även berömma ditt vårdade spräk.....
2023-01-26, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Haha vad Viktor identifierat är ingenting. Han är enbart korkad

Eventuellt skulle den hjärncell Viktor har, f honom att inse att han gjort bort sig. Skulle inte förvåna mig om han hoppar av för att inte tappa facet
2023-01-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojkpojk12345
Eventuellt skulle den hjärncell Viktor har, f honom att inse att han gjort bort sig. Skulle inte förvåna mig om han hoppar av för att inte tappa facet

I så fall är det för sent för honom att hoppa av. 🤣 Århundradets bachelor sa han, berättat för tittarna upprepade gånger hur snygg han är, hur charmig han är, hur bra hans välpumpade kropp ser ut när han häller en hink vatten över sig. Mm mm. Ett genomgående tema när han sitter i synken är hur oemotståndlig han är. 😂🤣 Stolpskottet.
2023-01-26, 13:50
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Om dagens avsnitt:
2023-01-26, 13:56
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Vad som händer på tisdag (enligt TV4 själva):
2023-01-26, 14:10
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Om man tittar på tv.nu så kan man få vissa ledtrådar till hur det ser ut framåt i tiden på Farmen. Öppna inte denna spoiler om du inte vill veta lite om vissa personer och hur länge de finns kvar på Farmen:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in