2023-01-25, 23:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Jag har följt fallet lite till och från, jag har inte läst fup.

Är det helt omöjligt att något av de äldre barnen orsakat skadorna?

Skador orsakade av hund och rättsmedicin.....det var ju en tant som blev ihjälsparkad av en älg, hennes man satt väl häktad för mord i ca 8 månader innan rättsmedicin fattade vad som hänt......
Citera
2023-01-25, 23:28
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
Då tycker jag du ska läsa Fupen igen. Sidan 100 står det att tiden ska adderas med två timmar, och sidan 101 med en timme. Oklart varför det är olika.

För på vissa är det svensk tid och vissa london alltså där man utgår från klockan är 00 och adderar timmar utifrån det.

Men som jag förstått det så är det meddelandet skickat när de satt i ambulansen. Det har diskuterats långt bak i tråden.
Citera
2023-01-25, 23:30
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Att om han skadat barnet så riskerar hon att förlora inte bara dottern utan dom andra två också.
Det är väl inte så svårt att lista ut ändå.

Varför då?
Varför riskerar hon förlorat båda barnen om HAN skadat dottern.

Är för mig väldigt svårt att lista ut.
Har ju ingenting med varann att göra.
Inte så att man blir av med barn hur som helst. Ska ganska mycket till nivåer samhälle.
Det är en väldigt märklig sanndröm hennes sida att skriva.
Citera
2023-01-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
Då tycker jag du ska läsa Fupen igen. Sidan 100 står det att tiden ska adderas med två timmar, och sidan 101 med en timme. Oklart varför det är olika.

Snurrigt värre på sidan 99 står det att man skall lägga till 2 timmar, på sidan 100 också 2 timmar , finns ingen tidsangivelse om några tilläggstimmar på sidan 101, däremot på sidan 107 står det att 2 timmar skall adderas p g a sommartid.
Citera
2023-01-25, 23:31
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Men ändå ! vem har sex 2 dagar efter en förlossning, och dessutom på en sjukhussal. jaja alla är vi olika som tur är .

Ja det kan jag hålla med om. Men jag ville bara klargöra att det försigkom vad vi vet inget sex på sjukhuset när J avled.
Citera
2023-01-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
För på vissa är det svensk tid och vissa london alltså där man utgår från klockan är 00 och adderar timmar utifrån det.

Men som jag förstått det så är det meddelandet skickat när de satt i ambulansen. Det har diskuterats långt bak i tråden.

Precis, vilket betyder att även den anledningen I anger till smset är tvivelaktigt.
Stärker ju bara att ingenting hon uppger går att lita på.
Citera
2023-01-25, 23:34
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Är det hon eller hennes syster som håller Junie?

Var ligger bilderna nu igen. Hittar dem inte.
Citera
2023-01-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Var ligger bilderna nu igen. Hittar dem inte.

Inlägg 3599
Citera
2023-01-25, 23:35
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Att om han skadat barnet så riskerar hon att förlora inte bara dottern utan dom andra två också.
Det är väl inte så svårt att lista ut ändå.

Nu förstår jag inte riktigt ditt resonemang. Om nu L skadat flickan varför skulle då I, som du med stor frenesi försöker framhäva som jordens finaste mor, förlora pojkarna?
Citera
2023-01-25, 23:36
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har följt fallet lite till och från, jag har inte läst fup.

Är det helt omöjligt att något av de äldre barnen orsakat skadorna?

Skador orsakade av hund och rättsmedicin.....det var ju en tant som blev ihjälsparkad av en älg, hennes man satt väl häktad för mord i ca 8 månader innan rättsmedicin fattade vad som hänt......
Hunden kan inte ha gjort det.
Det finns inga sådana skador på barnet.
Barnen är inte ens misstänkta men nej dom kan inte heller ha skakat henne så kraftigt utan att orsaka andra skador än dom i hjärnan.
Citera
2023-01-25, 23:40
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Barnen är inte ens misstänkta men nej dom kan inte heller ha skakat henne så kraftigt utan att orsaka andra skador än dom i hjärnan.

Men nu får du ändå ge dig! Jag säger inte på något sätt pojkarna gjort detta men barn på 7 och 9 år kan absolut skaka en bebis på några kilo. Det krävs för övrigt inte mycket våld om man läst andra fupar men även denna står det ganska mycket fakta om skakvåld och det som behövs för bla bottenblödningar i ögonen är att huvudet slänga fram och tillbaks. Det är väldigt lite kraft som krävs för att det ska ske på en 5 månaders som är två månader för tidigt född.

Fan ge dig nån gång.
Citera
2023-01-25, 23:41
Medlem
Citat:

Hunden kan visst ha gjort det...
Räcker med att hunden sprungit runt som en galning tidigare under dagen så kan blödningarna uppstå.
Står ju till och med i FUP att hunden har sprungit in i J någon/några dagar innan.
Har läst en hel del om skakvåld då deras slutsatser och undersökningsmetoder är ifrågasatta och föräldrar tidigare varit oskyldigt dömda för skakvåld.

Googla lite på shaking baby vettja.

Utefter det jag läst mig till så finns det mycket som tyder på skakvåld/trauma men kan även finnas naturliga förklaringar som jag tolkar det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in