Citat:
Ursprungligen postat av
leeloufiive
Tveksamt. Det jag har läst i FUP tror jag inte håller för en fällande dom, dvs att det skulle vara ställt utom rimligt tvivel att det är pappan som tillfogat flickan de skador som gjorde att hon avled. Finns inga vittnen och inga bevis som är så starka att det talar för en fällande dom med FUP som utgångspunkt i mina ögon. Men vi får väl se inom kort.
Experten i FUP påtalar dessutom att det torde vara inom det senaste dygnet flickan ska ha skakats, vilket i så fall innebär att även mamman skulle kunna utfört skakvåldet. Samma expert påtalar att det även finns fall där det förekommit skakvåld inom en tidsrymd av flera dagar innan man upptäcker skadorna, ovanligt ja, men förekommer. Utifrån det perspektivet i kombination med mammans oerhört märkliga beteende och barnens vittnesmål om deras mammas ord och handlingar lämnar ju en hel del obesvarade frågor som åklagaren i nuläget inte valt att gå vidare med.
Ska bli väldigt intressant att se hur försvaret lägger upp det, vilka expertvittnen som uttalar sig och vad de säger.
Tror ni Bella törs visa sig i rättssalen?
Delar din tanke.
Jag tillhör dem skara som de flesta här, som objektivt läst fup och kommit fram till att dem finns stor möjlighet till att pappan kan vara oskyldig.
Han KAN vara skyldig men det finns dom jag skrivit tidigare mycket som är märkligt här.
Teorin att han säger det är hunden för att han Tror det så han själv
Inte gjort något är inte konstig.
Om jag hade haft ett barn som plötsligt blev så sjuk att det senare avlider och jag inte gjort något hade jag också försökt komma på alla möjliga orsaker till att det hänt. Att han inte pekar på Isabella som skyldig stärker den tanken. För i hans värld fina det inte att någon har gjort detta.
Isabella börjar direkt anklaga. Och det finner jag märkligt för hade jag varit en mamma och fått reda på att mitt barn fått andnöd i den åldern med den historiken att vara för tidigt född hade min första tanke varit plötslig spädbarnsdöd. Hon tänker DIREKT att någon skadat barnet.
Och som många med mig påpekat gör hon såna enormt märkliga grejer som skickar anan meddelande via sociala medier. Börjar direkt måla upp scenarion vad som kan hända och vad folk ska tycka.
Ens fokus hade ju bara varot em sak, ta reda på vad som hänt, hon frågar ju inte ens L när hon kommer hem VAD SOM HÄRNT!! Jag hade frågat en miljon gånger fast jag hade fått svar första gången, vad hände, berätta igen. Osv,
Hon är så frånkopplat känslomässigt till sina egna barn så det är läskigt.
Intressant är också den som här skrivit om skador på ena sonen som försvann när han blev äldre. Jag tror hon skakat sina barn förut, av frustration.
De har dock haft turen att klara sig.
Jag har svårt att se L dömas. Om han gör det måste rätten antingen vara slapp och gå på det känslomässiga att ett spädbarn dött eller ska rejäla bevis läggas fram i rätten. För bortom rimliga tvivel att L är skyldig ser inte jag utifrån FUP.
Finns inget direkt vittnesmål som påpekar på det mer än att han uppträder märkligt när han larmar, konstigt? Nej mänskligt. Precis som våldtäktsoffer reagerar olika. Precis som som alla människor som hamnar i ett trauma. Vissa skrattar när de får besked de är sjuka med dödlig utgång. Eller får ett dödsbesked.
Det finns ingen fakta som säger L gjort detta. Bara indicier som tyder på det pga av att han var hemma den natten med barnet. Men likväl vet man utifrån experter att skakvåld kan ge skador på sikt.
Finns ingen självklarhet här för mig,
Tänker på fallet 2016 med barnet vars mamma åtalades tillsammans med pappan med friades. Där tyckte jag det var uppenbart i fupen att pappan var skyldig. Dock hade mamman ett garantansvar som hon inte tog men hon gjorts aldrig illa sitt barn.
Tycker det är konstigt att I är avförd OM. Hon nu påstår L var så dålig pappa varför lämna honom med J. Och under så lång tid.
nä fy fanken vilken människa att sätta barn till världen som man sen skiter i. Blir förbannad varje gång jag går in i denna tråd för jag tycker hon är så otroligt hemsk i sitt beteende.
Hur hon är som person kan jag inte svara på men utifrån den bilden hennes egna barn ger gör det ont i hjärtat.
Att oroa sig för mat och omhändertagande om ens bonuspappa försvinner. Så ska inga barn känns. Någonsin.