Citat:
ga
Problemet är att du gör precis som TP och blaskan Filter gjorde när de skapade en statsministermördare. De och Du hoppar över det viktigaste. Vad säger de personer som var där i korsningen och såg gärningen och hela eller delar av gärningsmannen. Säger de att gärningsmannen var 50+år gammal? Säger de att gärningsmannen hade en stort runt godmodigt ansikte? Säger de att gärningsmannen var ljushårig? Säger de att gärningsmannen var välklädd, långa byxor, vinterrock, halsduk och en stor gubbkeps på huvudet? Säger de att de såg en handledsväska?
Går man igenom vittnesmålen så hamnar man närmast helt tvärtom. Snittålder på 36-40år. Mörkhårig. Barhuvad eller mörk mössa. Omodern jacka. Korta byxor. Hårda raka anletsdrag.
Mer osannolik gärningsman än Engström går knappast att hitta.
Lägger man sen till personlighet, våldskapital, sjukjournaler, straffregister, vapenfrågan osv då hamnar den gode Engström så långt borta som mördare så att t.o.m. kvinnor går om honom.
Problemet är att du gör precis som TP och blaskan Filter gjorde när de skapade en statsministermördare. De och Du hoppar över det viktigaste. Vad säger de personer som var där i korsningen och såg gärningen och hela eller delar av gärningsmannen. Säger de att gärningsmannen var 50+år gammal? Säger de att gärningsmannen hade en stort runt godmodigt ansikte? Säger de att gärningsmannen var ljushårig? Säger de att gärningsmannen var välklädd, långa byxor, vinterrock, halsduk och en stor gubbkeps på huvudet? Säger de att de såg en handledsväska?
Går man igenom vittnesmålen så hamnar man närmast helt tvärtom. Snittålder på 36-40år. Mörkhårig. Barhuvad eller mörk mössa. Omodern jacka. Korta byxor. Hårda raka anletsdrag.
Mer osannolik gärningsman än Engström går knappast att hitta.
Lägger man sen till personlighet, våldskapital, sjukjournaler, straffregister, vapenfrågan osv då hamnar den gode Engström så långt borta som mördare så att t.o.m. kvinnor går om honom.
Jag är absolut den första att hålla med om att vittnena uppger väldigt olika bilder av GM. Och det är uppenbart att det går att argumentera för båda delar här. Tycker det är närmast komiskt dock hur de som är emot SE som GM så kategoriskt menar att det inte finns något som pekar åt hans håll. För det första är det ingen sannaning i vad SE hade på sig genom att titta på de bilder som finns från Polisen när han blir förhörd. Är han GM så har väl knappast på sig exakt samma kläder?
Sen har väl ingen sett hans ansikte? Möjligen Lisbeth, och ja, jag tycker hennes beskrivning med tunnaläppar, vit haka, bulliga kinder känns som det skulle passa in på SE. Stirrande ljus blick osv. Dessutom tycker jag att SEs överkropp känns som SE utifrån LJs beskrivning.
Om man även lägger till flera vittnen som just kommenterar hans konstiga gång eller löpsteg, både NF, som säger det är en äldre person, YN som tycker han har jobbigt. Och det finns fler vittnen som säger att det ser ut som att hans överkropp och ben inte riktigt hänger med. Kan det vara SEs höftproblem som gör sig påminda?
Det finns väl massor med mördare som inte har något register på våldsbrott tidigare? Man behöver inte vara en CP för att begå ett mord. Se åter igen på John Lennons mördare, ingen trodde väl att han hade det i sig? Blundade och tömde sitt magasin mot Lennons ryggtavla. Han tog hand om scout-ungdomar på Hawaii
Jag tror nog de flesta har det i sig att kunna trycka av en revolver på nära håll, så det där ger jag inte mycket för. Hur blev hela Tyskland en mördarmaskin under WWII osv...Och det där med att gissa ålder på någon person man inte ser ansiktet på, det kan nog vem som helst hålla med om att det är just en gissningslek. Man lägger sig nog mer i det åldersspann som man tror en mördare är åldersmässigt. Utifrån vinterkläder och hur man joggar kan man väl inte säga speciellt mycket. Jag är en bra bit över 40 år och har de senaste gångerna fått visa legitimation på systemet. Och då ser de ju mitt ansikte menar jag. (sen vet jag att de är övernitiska, absolut, men bara en kul parallell).
Det måste vara frustrerande för alla ni som argumenterat och letat i främmande länder efter mördaren eller inom polisen och försökt hitta rätt och sen kanske han ändå var där framför ögonen från första början, från dag ett.
Senast redigerad av WinstonO 2023-01-25 kl. 13:33.
Senast redigerad av WinstonO 2023-01-25 kl. 13:33.