2023-01-23, 19:11
Medlem
Ett ständigt mobboffer, alltid andras fel.
Citera
2023-01-23, 19:28
Medlem
Tanterna han lindat runt lillfingret tröstar honom säkert.
Ju mer han lidit av mobbarna ju mer tröst från damerna. Klart han drar på lite, vem skulle inte göra det?
Citera
2023-01-23, 20:21
Medlem
En typisk hatbluffare. Fantastiska utsvävningar som det inte finns några vittnen till. Dagisbarn som grävt en grop med spetsiga pålar? Ge mig en rast!
Citera
2023-01-23, 22:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Tänker ungefär som du. Mobbning är vidrigt och jag betvivlar inte att han varit svårt utsatt.

Berättelserna känns lite för otroliga. Kan vara att han blandat fantasi med verklighet för att stå ut och sedan levt kvar i denna parallellvärld där det goda står mot det onda. Ett annat scenario kan vara att han känt sig tvingad att leverera och att producenter och andra bakom kameran hetsat honom, han är fortfarande ganska ung och i brist på karriär måste man fylla ut tiden med annat som fångar och håller tittarna kvar.

Får lite vibbar av Jan Guillou och Ondskan som marknadsfördes som en självbiografisk berättelse, senare framkom att sanningen kanske inte riktigt var exakt så den beskrevs i boken men att Jan Guillous starka upplevelse var äkta. Jon Henrik är en bra och effektfull berättare, kanske skulle han skriva en bok om sitt liv. Ondskan och Jon Henrik Fjällgren biografi i rakt nedstigande led.

Bok finns redan, Månbarn heter den.
https://www.adlibris.com/se/sok?q=m%C3%A5nbarn
Citera
2023-01-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sossesvin
Jag ska inte säga att han ljuger, men rent generellt där jag bor finns det närmare noll friktion mellan svenskar och lappar. Känner en hel del och har genom åren belägrat en heldel. Misstänker det är lite offerkofta som han tar på sig för att försöka dra på sig mer lajks.
Har förövrigt fått återberättat att han betett sig lite högmodigt och överlägsen på lokala affärer och köpt playstations via sitt företag bland annat 😁

Ursäkta men vad snackar du i?? Ur nattmössan eller? PlayStation sälj inte ens i Härjedalen, för litet by samhälle för såna butiker.* Du snackar massa skit och provar lägga skulden på jon henrik, dina källor låter orimliga och skulle dem under nån förmodan vara rimlig så har du ju antagligen snackat med folk som ogillar och är avundsjuka på honom. Sen visste inte jag man som barn kunde driva ett företag och köpa grejer ? Eftersom han bara var barnet när han bodde där!* Va jag vet så bor han inte ens i den där byn du snackar om och knappast träffar dessa människor.* detta handlade om hans barndom och ungdomstid och du snackar om det som en eventuellt nutid att han ska blivit mobbad för ett PlayStation, är de på riktigt?! Sluta skriv massa skit och prata med rätt folk om du ska börja skriva här om andra människor.

Och snackar om offerkofta?! Killen berättar ju tragiska upplevelser som ärrat honom hela livet.* Kallar du alla människor som har en tragiskt bakgrund offerkofta när dom vågar öppna sig?..

Jag vet att att han har varit med om mycket värre saker än de där han berättar om men håller mycket tillbaka pågrund av människor som du, som dömmer ut utan minsta lilla aning om vad ni egentligen pratar om..*
Citera
2023-01-23, 22:39
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Ett ständigt mobboffer, alltid andras fel.

De flesta personer som anser sig ha blivit mobbade bär med sig det här:
det är någon/ något annans fel och därför har den som ser sig som offer aldrig något eget ansvar för hur man mår eller hur man är mot andra människor.

Offerkoftan är varm och mjuk och får inte ifrågasättas.
Citera
2023-01-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
En typisk hatbluffare. Fantastiska utsvävningar som det inte finns några vittnen till. Dagisbarn som grävt en grop med spetsiga pålar? Ge mig en rast!

De finns två vittnen å de är jon henrik själv plus pojken som varnade honom, så vad snackar du i? Och problemet är ju att när man berättar vad man är utsatt för å är ensam i de mot flera stycken så är de typiskt att den som blir utsatt inte blir trodd och man lyssnar till dom andra istället. De är Därför de finns mobbning för att ingen ser oftast och individen blir inte trodd?!.
Citera
2023-01-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zodiac00
De finns två vittnen å de är jon henrik själv plus pojken som varnade honom, så vad snackar du i? Och problemet är ju att när man berättar vad man är utsatt för å är ensam i de mot flera stycken så är de typiskt att den som blir utsatt inte blir trodd och man lyssnar till dom andra istället. De är Därför de finns mobbning för att ingen ser oftast och individen blir inte trodd?!.
Vilken pojk? Den som Henrik påstår har varnat honom. Den pojken kan vara lika uppdiktat som händelsen med gropen och dom spetsade pålarna.
Citera
2023-01-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godnattrunkaren
Vilken pojk? Den som Henrik påstår har varnat honom. Den pojken kan vara lika uppdiktat som händelsen med gropen och dom spetsade pålarna.

Jag kan se i din text vilken ställning du tar. oavsett vad jag säger så kommer du se de som osannolikt.
Man får inte ptsd av att ha haft ett bra liv,utan de kan vara många traumatiska upplevelser som ligger bakom. Den inställningen du har är redan bestämd för dig och de är att du tror inte på honom överhuvudtaget och man kan inte vrida tillbaka tiden och visa händelse förloppet på film så då blir de svårt så man får berätta istället vad som hände. De finns många hemska händelser med barn å ungdomar som blivit utsatta på olika sätt och hade alla samma synsätt som du så hade många många barn å ungdomar tagit sitt liv, precis som han tänkte göra . Så sorgligt
Citera
2023-01-24, 07:57
Medlem
Tror hela historien är på riktigt.... Tror allt eskalerade och.blev värre och värre.. Ungarna eggande upp varandra.... Barn kan va jäkligt elaka...
Citera
2023-01-24, 12:25
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Tror hela historien är på riktigt.... Tror allt eskalerade och.blev värre och värre.. Ungarna eggande upp varandra.... Barn kan va jäkligt elaka...

tro fan att det har hänt, ge mej en enda trovärdig förklaring till varför det skulle vara lögn
Detta handlar om en helyllekille vilket det fan är glest mellan på FB
Citera
2023-01-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
tro fan att det har hänt, ge mej en enda trovärdig förklaring till varför det skulle vara lögn
Detta handlar om en helyllekille vilket det fan är glest mellan på FB
Någon som inte träffat sitt eget barn förrän barnet är över ett år har jag svårt att se som helylle. Oavsett bortförklaringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in