2023-01-22, 23:34
Medlem
Vad är det för fel på er i tråden som menar att han ljuger? Herregud..
Citera
2023-01-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Varför skulle det INTE kunna stämma? Jag var mobbad hela skoltiden själv, så jag vet hur jävliga barn kan vara. Finns liksom inga gränser där alls.

För att några av dessa är de som utsatt han för skiten
Citera
2023-01-22, 23:49
Medlem
Den där skolan har en historia där det förekommit mobbning och de har inte gjort ett skit.
Man undrar vad det är för föräldrar som låter sina ouppfostrade ungar härja runt helt fritt.
Men, karma brukar ta hand om sådana efter ett tag
Citera
2023-01-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Du är ungefär som de där anti-rasisterna som tvunget ska flytta in i en by med bara nazister.

Jag skyller i detta fall på föräldrarna eftersom det var en liten homogen by och de hämtade in barn från andra sidan jordklotet. Så gör man bara inte. Den adopterade fick lida för det.

Det är välkänt att självmordsfrekvensen är högre bland adopterade. Kan mycket väl tro att det är värre i homogena byar än i storstäder.
Så offret och offrets familj är skyldiga till att de mobbas, inte mobbarna?
Fin människosyn du har min vän...
Citera
2023-01-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Varför skulle det INTE kunna stämma? Jag var mobbad hela skoltiden själv, så jag vet hur jävliga barn kan vara. Finns liksom inga gränser där alls.

Bry dig inte om vad alla luffare här inne skriver. Alla som förnekar det är själva mobbare. De leker tuffa bakom skärmen nu.
Citera
2023-01-23, 09:35
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nope, han berättade nästan uteslutande om andra, beskrev allt hemskt som andra gjort emot honom genom uppväxten.
När han pratade om sig själv så var det mer hans unika talanger som han beskrev.

I början blev jag som tittare riktigt tagen av det vidriga beteende hans skolkamrater höll på med, men efter en stund började jag tänka att det var helt osannolika berättelser. Det påstods att barn i LÅGSTADIET grävt en stor grop med spetsiga pinnar i som han skulle kastas ned i för att sedan begravas i, på fritids.
Alltså vi snackar barn i 7, 8 och 9 års ålder med tappade mjölktänder. De har fortfarande skor med kardborreknäppning för att skosnören är för avancerat, men just dessa små barn var både ingenjörer och byggarbetare tydligen.
De hade tillgång till hammare och spik så att de kunde spika upp hans kläder på väggen i gympan och rita hakkors på dem.
Näpp, det måste helt klart varit kryddat. Som förälder själv, samt att jag arbetat på skola med barn i samma ålder så kan jag säga att det är för svårt för dem att genomföra sådana saker.

Att han varit mobbad tänker jag är sant dock och det räcker egentligen. Mobbing är VIDRIGT. Berättelsernas tillförlitlighet däremot, njaaa…
Det var inte 7-åringar som spikat upp hans tröja det var ju på högstadiet.
Citera
2023-01-23, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Så offret och offrets familj är skyldiga till att de mobbas, inte mobbarna?
Fin människosyn du har min vän...
Mobbarna har störst skuld men föräldrarna gjorde det möjligt och har därmed ansvar.

Min människosyn är ganska misantropisk. Nuvarande Sveriges syn på mobbade personer gör sitt till. I detta land är det inte mobbaren som ska flytta - utan den mobbade personen. Det är lagen och ni älskar dessa lagar och slöddret som har skrivit dem.
Citera
2023-01-23, 10:51
Medlem
densistasovjets avatar
Stark berättelse han hade i stjärnorna på slottet. Vilken skola gick han i? Han har växt upp i Härjedalen men de har flera grundskolor.

Hans hund blev skjuten och det måste ha varit en vuxen person som gjort det. Troligtvis en annan same. Någon som har en ide om vem?
Citera
2023-01-23, 12:33
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Jag blev illa berörd av hans berättelser och tror definitivt att han varit ordentligt mobbad. Har under en period jobbat på skola med barn i ålder 6-10 år och de kan ställa till med en jävla massa skit. Tror visst på hans historier om vad han upplevt i skolan. Måste erkänna att innan kände jag att vad fan har han och Gynning i det programmet att göra men blev verkligen illa berörd av att höra han berätta. Kommer att lyssna på hans musik och hoppas han inte behöver tänka för mkt på det som hänt. Tror han är en bra människa...

Nu är det väl rätt vanligt att i princip varje kändis har varit mobbad eller känt sig mobbad och det är därför de jobbat så hårt med bekräftelse. Sen kanske man förstärker vissa av sina känslor eller berättelser för att de ska bli mer intressanta. Annars så skulle sommarpraten på p1 varit ganska tråkiga
Citera
2023-01-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nope, han berättade nästan uteslutande om andra, beskrev allt hemskt som andra gjort emot honom genom uppväxten.
När han pratade om sig själv så var det mer hans unika talanger som han beskrev.

I början blev jag som tittare riktigt tagen av det vidriga beteende hans skolkamrater höll på med, men efter en stund började jag tänka att det var helt osannolika berättelser. Det påstods att barn i LÅGSTADIET grävt en stor grop med spetsiga pinnar i som han skulle kastas ned i för att sedan begravas i, på fritids.
Alltså vi snackar barn i 7, 8 och 9 års ålder med tappade mjölktänder. De har fortfarande skor med kardborreknäppning för att skosnören är för avancerat, men just dessa små barn var både ingenjörer och byggarbetare tydligen.
De hade tillgång till hammare och spik så att de kunde spika upp hans kläder på väggen i gympan och rita hakkors på dem.
Näpp, det måste helt klart varit kryddat. Som förälder själv, samt att jag arbetat på skola med barn i samma ålder så kan jag säga att det är för svårt för dem att genomföra sådana saker.

Att han varit mobbad tänker jag är sant dock och det räcker egentligen. Mobbing är VIDRIGT. Berättelsernas tillförlitlighet däremot, njaaa…

Tänker ungefär som du. Mobbning är vidrigt och jag betvivlar inte att han varit svårt utsatt.

Berättelserna känns lite för otroliga. Kan vara att han blandat fantasi med verklighet för att stå ut och sedan levt kvar i denna parallellvärld där det goda står mot det onda. Ett annat scenario kan vara att han känt sig tvingad att leverera och att producenter och andra bakom kameran hetsat honom, han är fortfarande ganska ung och i brist på karriär måste man fylla ut tiden med annat som fångar och håller tittarna kvar.

Får lite vibbar av Jan Guillou och Ondskan som marknadsfördes som en självbiografisk berättelse, senare framkom att sanningen kanske inte riktigt var exakt så den beskrevs i boken men att Jan Guillous starka upplevelse var äkta. Jon Henrik är en bra och effektfull berättare, kanske skulle han skriva en bok om sitt liv. Ondskan och Jon Henrik Fjällgren biografi i rakt nedstigande led.
Citera
2023-01-23, 16:50
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Den där skolan har en historia där det förekommit mobbning och de har inte gjort ett skit.
Man undrar vad det är för föräldrar som låter sina ouppfostrade ungar härja runt helt fritt.
Men, karma brukar ta hand om sådana efter ett tag

Vill du dela med dig av namnet på skolan? Du är anonym här.

Många föräldrar är antagligen själv gamla mobbare.
Citera
2023-01-23, 17:21
Medlem
Sossesvins avatar
Jag ska inte säga att han ljuger, men rent generellt där jag bor finns det närmare noll friktion mellan svenskar och lappar. Känner en hel del och har genom åren belägrat en heldel. Misstänker det är lite offerkofta som han tar på sig för att försöka dra på sig mer lajks.
Har förövrigt fått återberättat att han betett sig lite högmodigt och överlägsen på lokala affärer och köpt playstations via sitt företag bland annat 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in