2023-01-23, 23:49
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Ja, han trodde det skulle krylla av amerikanska negrer från NATO, där vid fronten. Istället fanns det bara Ukrainare där, i Ukraina. Så kan det gå när lögnen blir sanning...

"Vi krigar mot hela NATO".

Avslutningen är episk. Ukrainarna frågar: Men vadå, om det var negrer här, måste man döda dem då??? Skratt.
Skillnaden på civiliserade UAF-kämpar och det vidriga ryZZavkomman...eller snarare åkomman. 140 millioner av onödigt bioskräp på Jordens yta....
Citera
2023-01-23, 23:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"Min" version som jag har fått med mig, är att det var en "röd linje" för Kina med att leverera flyg till Ukraina. Då skulle Kina börja stöda Ryssland med vapen.

När det är sagt, så låter det lite svårsmält (men vad vet man egentligen om det diplomatiska "finliret" ?). För jag har svårt att se att väst/Nato konsulterade Kina om detta. Samtidigt.., så gick ju Polen ut offentligt med detta i pressen, att man ville göra det.., vilket kanske fick Peking att gå i taket ?

Sist dock. Det var förra året.., nu verkar man göra ett nytt försök.., börjar Kina tröttna på Putins "äventyr" i.o.m att det är på tapeten igen ?
Ja, exakt, en röd linje. Hade visst fel: det här var en nyhet den 25/11, och det var i the Spectator jag läste om det, och inte the Guardian. Kolla rubriken:

The red line: Biden and Xi’s secret Ukraine talks revealed (2022-11-26)
Beijing’s aim was to ensure that even if there were a political decision to use nukes, the Russian army would insist on sticking to its long-standing nuclear military doctrine to use them solely if provoked by attacks on Russian soil. Through these unofficial ‘track two’ contacts, Washington and the PLA agreed – unusually, given a deterioration in relations during the Donald Trump presidency – that if the US stopped the MiG deal, Beijing’s generals would do their best to defuse Putin’s nuclear threat on an operational level. ‘It worked,’ said the Chinese source. ‘The [US] decided that supplying aircraft was a step too far.’
Det var tydligen kärnvapenhotet som skrämde skiten ur kineserna. De tog kontakt först med ryssarna och därefter amerikanerna. Hela affären med de polska Mig-29 är f.ö. en soppa. Först kom förslaget från USA, och då vägrade Polen, och när Polen sedan gick med på upplägget tvärvände Washington och sa blankt nej.

Vet inte hur Kina ställer sig till detta nu i år, men det var alltså samtal "under bordet" som hindrade förra gången.
Det är väl bara för Ryssland att hota med kärnvapen igen, eller, rättare sagt — kineserna var oroade för att rysk kärnvapendoktrin skulle tvinga fram ett oproportionerligt svar på "provokationerna" från Nato.
Citera
2023-01-24, 00:00
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, exakt, en röd linje. Hade visst fel: det här var en nyhet den 25/11, och det var i the Spectator jag läste om det, och inte the Guardian. Kolla rubriken:

The red line: Biden and Xi’s secret Ukraine talks revealed (2022-11-26)
Beijing’s aim was to ensure that even if there were a political decision to use nukes, the Russian army would insist on sticking to its long-standing nuclear military doctrine to use them solely if provoked by attacks on Russian soil. Through these unofficial ‘track two’ contacts, Washington and the PLA agreed – unusually, given a deterioration in relations during the Donald Trump presidency – that if the US stopped the MiG deal, Beijing’s generals would do their best to defuse Putin’s nuclear threat on an operational level. ‘It worked,’ said the Chinese source. ‘The [US] decided that supplying aircraft was a step too far.’
Det var tydligen kärnvapenhotet som skrämde skiten ur kineserna. De tog kontakt först med ryssarna och därefter amerikanerna. Hela affären med de polska Mig-29 är f.ö. en soppa. Först kom förslaget från USA, och då vägrade Polen, och när Polen sedan gick med på upplägget tvärvände Washington och sa blankt nej.

Vet inte hur Kina ställer sig till detta nu i år, men det var alltså samtal "under bordet" som hindrade förra gången.
Det är väl bara för Ryssland att hota med kärnvapen igen, eller, rättare sagt — kineserna var oroade för att rysk kärnvapendoktrin skulle tvinga fram ett oproportionerligt svar på "provokationerna" från Nato.

Den kontakten var innan dess, men visst är det som du säger Sven. Ingen vill ha det resultatet och därför har alla agerat. Tyvärr har inte Ryssland förstått detta ännu, och nej, inte ens deras UT
Citera
2023-01-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Har USA drabbats negativt?
På vilket vis menar du då?? Ekonomiskt, eftersom att du har full koll på internationell handel och ekonomi???

Finns där någon möjlighet för dig att posta eller åtminstone visa på något som styrker detta INNAN jag kontrar?
Varför svamlar du om saker som är uppenbara lögner? Vad är syftet förutom att få dig själv idiotförklarad?

Och, framförallt, vad har USAs, nu störtsänkta, inflation med Ukraina eller ditt förlorade pensionssparande att göra???
Ärligt talat vet jag inte om jag ska fortsätta diskutera med någon som tramsar.
Men du kan behöva läsa på lite och komma ut ur din filterbubbla. Saudiarabien räddade USAs ekonomi för över 40 år sedan genom att skapa petrodollarn som globalt betalningsmedel på den globala energimarknaden.
"If at all BRICS decides to expand its membership with Saudi Arabia, the first thing that will take place is that, it will stop Petro Dollar recycling. Saudi selling oil offers the U.S a 7 trillion dollars advantage which may form a bilateral currency exchange deal under which the BRICS countries would not have to buy oil in dollars especially India and China the two largest users of oil, leading in the collapse of The American Economy, bank interest in the United States will skyrocket, resulting in a tragedy. The U.S will experience a significant blow since China alone owns one trillion dollars in U.S Treasuries. Without buying oil in dollars, the Chinese may sell those bonds, putting a dent in the American economy, so even if China merely withdraws its treasury bonds, the U.S will have one trillion dollars Less in bonds."
https://timesofindia.indiatimes.com/readersblog/blogthoughts/saudi-arabia-the-foundation-of-brics-currency-47508/

Det verkliga proxykriget utspelas inte i Ukraina utan det sker på den globala världsmarknaden här och nu.
Ukraina är mest av allt en "distraction ".för att pöbeln inte ska se vad som egentligen pågår.
Senast redigerad av Mary99 2023-01-24 kl. 00:07.
Citera
2023-01-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Polen reagerar på Ukrainsk minister
https://rmx.news/poland/polish-officials-slam-ukraines-choice-of-deputy-foreign-minister/
Vem var Bandera och hur påverkar han än idag
https://jacobin.com/2015/09/stepan-bandera-nationalist-euromaidan-right-sector/
SVT dokumentär https://www.bitchute.com/video/36s9eVr5el3f/?fs=e
För ett år sedan publicerade ETC en artikel där de grävt fram att det finns Banderaanhängare på
Kyiv independent tidningen som ofta citeras utomlands.
En liten extrem politisk rörelse som har infiltrerat maktens korridorer. Men det ska vi tala tyst om.
Detta får stanna mellan dig och mig.

Läs om Katyn och deporteringar också, om du är inne på Bandera
Citera
2023-01-24, 00:06
Avstängd
Citat:
Varför vill länder bli medlemmar i EU?
För handel och ekonomisk utveckling och det är precis det som även BRICS och liknande sammanslutningar som Mercosur syftar till.
Även Saudiarabien är på väg att bli medlem där.
Flera olika länder står på tur.
De vill skapa en motvikt till IMF och dylika organ som styrs av USA.
Det är bara positivt när länder vill samarbeta.
Tror knappast att Ryssland bara blir "utfyllnad" lika lite som Belgien bara blev "utfyllnad" i EU när fler länder gick med
Ryssland är dessutom ordförande i OPEC,+ som är en viktig kartell för oljeproducerande länder.
Vilka BRICS länder krigar med varandra nu?
Du pratar om saker utan fakta. Googla på BRICS och ta reda på mer istället. Jag tänker inte utbilda dig.

Ja, frivilligt samarbete är bra. Detta i stark kontrast till anfallskrig, t.ex. det den psykotiske dvärgen i kreml inlett, och för, mot ett fredligt grannland med strävan att slakta landets befolkning. Allt för hens "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av. Varför vill inga länder (förutom vitryssland, nord korea, eritrea och syrien) bli "medlemmar" i ryssland (i.e den psykotiske dvärgen i kremls rike)?
Citera
2023-01-24, 00:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Den kontakten var innan dess, men visst är det som du säger Sven. Ingen vill ha det resultatet och därför har alla agerat. Tyvärr har inte Ryssland förstått detta ännu, och nej, inte ens deras UT
Ja, det ska alltså ha skett i mars 2022. Det var först senare det blev en nyhet av det.

Ryssarna tycks ju ha gått med på det då, att bara använda kärnvapen vid attacker på rysk mark, mot att det inte blev några polska Mig-29 till Ukraina. Sedan har det visserligen ändå inte blivit några kärnvapen trots attacker både inne i Ryssland och på annekterat område.
Citera
2023-01-24, 00:16
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det ska alltså ha skett i mars 2022. Det var först senare det blev en nyhet av det.

Ryssarna tycks ju ha gått med på det då, att bara använda kärnvapen vid attacker på rysk mark, mot att det inte blev några polska Mig-29 till Ukraina. Sedan har det visserligen ändå inte blivit några kärnvapen trots attacker både inne i Ryssland och på annekterat område.

Såklart inte nej. "Överenskommelsen" handlade inte om ändrande utav doktriner eller fastställanden utan desperata åtgärder. Det var en diskussion som berörde det faktiska av att ingen, INGEN skall använda dem oavsett I Ukraina. Detta är utanför de gamla NSO's och sådant. Ryssland vet mycket väl vad som gäller, och det är också lite utav det barnsliga spelet just nu.
Officiellt är sådant där nyheter och stoff för folket, men bekom det och i förståelse har det redan diskuterats ja.
Den oro'n kan alla stoppa åt sidan
Citera
2023-01-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Denna här filmen var ju lite kul. UAF har tagit en fånge som påstår att han kom till Ukraina för att kriga mot negrer haha. UAF kan inte hålla sig för skratt heller.

https://t.me/Donbas_Operativniy/24314

Mot nazister och negrer
Citera
2023-01-24, 01:08
Medlem
Citat:
Käringtjafs.
USA krigade och ockuperade Irak samtidigt bedrev vi ändå handel och andra samarbeten med denna stat.
Varför kan vi inte göra samma med Ryssland?
Det är ju ända bara ett krig i ett "shit-hole country" som Trump sade.
Är du frireligiös? Pacifist?

Världen är inte rättvis eller fyrkantig... USA kommer säkerligen vara inblandade i fler krig och det kommer inte ske sanktioner, varför? Jo för det är den viktigaste handelspartnern för den civiliserade världen. De hade helt enkelt skjutit sig själva i foten, Ryssland är inte en sådan aktör i världsscenen och är lättare att göra sig av med och isolera, vilket funkat väldigt bra hittills. Så på sätt och vis har ryssen själv skjutit sig själv i foten den här gången
Citera
2023-01-24, 01:22
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Världen är inte rättvis eller fyrkantig... USA kommer säkerligen vara inblandade i fler krig och det kommer inte ske sanktioner, varför? Jo för det är den viktigaste handelspartnern för den civiliserade världen. De hade helt enkelt skjutit sig själva i foten, Ryssland är inte en sådan aktör i världsscenen och är lättare att göra sig av med och isolera, vilket funkat väldigt bra hittills. Så på sätt och vis har ryssen själv skjutit sig själv i foten den här gången

Precis! och eftersom att ryssland aldrig var och aldrig kommer vara någon aktör vad det gäller sådant allvar, så misstog de sig i sin falska egoism denna gången......också
Citera
2023-01-24, 01:27
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Mot nazister och negrer
Alla dessa ja....samt hbtq hundar, judiska fascister, natofierade katter, satanistiska ovänliga stater och allt annat som inte passar in på de fulländade vännerna, Nord korea och venezuela.
Ibland är det helt enkelt förbannat svårt att vara ryss, även utanför Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in