Citat:
Ursprungligen postat av
TheAnswerIs42
Har USA drabbats negativt?
På vilket vis menar du då?? Ekonomiskt, eftersom att du har full koll på internationell handel och ekonomi???
Finns där någon möjlighet för dig att posta eller åtminstone visa på något som styrker detta INNAN jag kontrar?
Varför svamlar du om saker som är uppenbara lögner? Vad är syftet förutom att få dig själv idiotförklarad?
Och, framförallt, vad har USAs, nu störtsänkta, inflation med Ukraina eller ditt förlorade pensionssparande att göra???
Ärligt talat vet jag inte om jag ska fortsätta diskutera med någon som tramsar.
Men du kan behöva läsa på lite och komma ut ur din filterbubbla. Saudiarabien räddade USAs ekonomi för över 40 år sedan genom att skapa petrodollarn som globalt betalningsmedel på den globala energimarknaden.
"If at all BRICS decides to expand its membership with Saudi Arabia, the first thing that will take place is that,
it will stop Petro Dollar recycling. Saudi selling oil offers the U.S a 7 trillion dollars advantage which may form a bilateral currency exchange deal under which the BRICS countries would not have to buy oil in dollars especially India and China the two largest users of oil,
leading in the collapse of The American Economy, bank interest in the United States will skyrocket, resulting in a tragedy. The U.S will experience a significant blow since China alone owns one trillion dollars in U.S Treasuries. Without buying oil in dollars, the Chinese may sell those bonds, putting a dent in the American economy, so even if China merely withdraws its treasury bonds, the U.S will have one trillion dollars Less in bonds."
https://timesofindia.indiatimes.com/readersblog/blogthoughts/saudi-arabia-the-foundation-of-brics-currency-47508/
Det verkliga proxykriget utspelas inte i Ukraina utan det sker på den globala världsmarknaden här och nu.
Ukraina är mest av allt en "distraction ".för att pöbeln inte ska se vad som egentligen pågår.