Citat:
Ursprungligen postat av
OdCaBo
På hans facebook.
Tja, han har ju en poäng.
Man lär ju framställa detta kemiskt genom någon metod. Är den ens känd? Finns någon insyn i produktionen?
Det finns ju tydliga likheter med de olika varianterna av spice som många gånger visat sig vara dåligt.
Är det här ens en naturlig cannabinoid som finns i växten? Jag kan vara utdaterad och man kan ju ha hittat någon ny, men det lär isåfall bara finnas extremt små mängder av den naturligt. Vad händer om man intar bara den i extremt mycket större mängder?
Den kanske är harmlös men som jag förstod texren du länkade så menar han att vi inte vet det ännu. Det är i stort sett ett oprövat kort och man bör inte börja suga i sig det i dagsläget.
Sedan förstår jag inte riktigt poängen med vare sig detta eller alla syntetiska varianter. Varför inte bara använda vanlig hederlig cannabis istället som vi kollektivt prövat i tusentals år? Jo visst, det är olagligt men om man är så desperat efter röka att man letar sånt här så verkar det vettigare att diskret bryta mot lagen istället, eller åka på semester.