2023-01-20, 20:10
Medlem
OdCaBos avatar
Tillägg: Men man sover jäkligt bra på det, dagen efter känns det sådär skönt i kroppen som om man kvällen innan rökt riktigt bra grejer. Jag kommer köpa igen, men en svagare sort blandad med andra cannabinoider nästa gång.

Gillar inte hatkampanjen General Knas mfl dragit igång. Herregud, märket Ypsilos är ju från Ice-O-Lator/Pollinator som den helt legendariska Mila Jensen startade - hon som uppfann bubbelhasch. Tvivlar starkt på att hon/dom skulle sätta sitt namn på något som är som Knas beskriver.
Citera
2023-01-21, 07:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Tillägg: Men man sover jäkligt bra på det, dagen efter känns det sådär skönt i kroppen som om man kvällen innan rökt riktigt bra grejer. Jag kommer köpa igen, men en svagare sort blandad med andra cannabinoider nästa gång.

Gillar inte hatkampanjen General Knas mfl dragit igång. Herregud, märket Ypsilos är ju från Ice-O-Lator/Pollinator som den helt legendariska Mila Jensen startade - hon som uppfann bubbelhasch. Tvivlar starkt på att hon/dom skulle sätta sitt namn på något som är som Knas beskriver.
vad har general knas sagt?

Jag har hash från UN och vapes från en sida. Ypsilos. Gillade vapen mycket så skönt.
Men köpte rätt mkt hash från början så ska väl röka upp det först innan jag köper vape igen
Citera
2023-01-21, 19:11
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
vad har general knas sagt?

Jag har hash från UN och vapes från en sida. Ypsilos. Gillade vapen mycket så skönt.
Men köpte rätt mkt hash från början så ska väl röka upp det först innan jag köper vape igen

Citat:
HHC

Just say no.

Den europeiska marknaden svämmas över av kemiskt altererade cannabinoider.

HHC har vunnit inträde i Danmark och Sverige, främst genom hemsidor som i övrigt säljer hampa-relaterade produkter.

Generalens Hampa ställer sig starkt kritisk till dessa nya cannabinoider.

HHC och de övriga semi-syntetiska cannabinoiderna framställs genom kemiska processer som lämnar kvar rester, kontaminanter och ”okända” cannabinoider.

Produktionen av dessa cannabinoider är utom insyn och kontroll och risken är extremt stor att det finns cancerogena ämnen i produkterna.

Speciellt om produkterna röks är de extra farliga.

Kommer ni ihåg spice?

Bara för att det finns lätta pengar att tjäna betyder inte det att man ska göra det.

Sälj inte skiten.

Köp inte skiten.

Den enda anledningen till att potentiellt dödliga produkter som dessa når konsumenter är det rådande förbudet mot cannabis.

Legalisera och rädda liv.

Generalen.

På hans facebook.
Citera
2023-01-23, 11:10
Medlem
Ni som hävdar att HHC ger utslag på THC stickan, har ni rökt vape olja som är certifierad THC fri eller har ni rökt buds/hasch som oftast innehåller väldigt lite, men fortfarande innehåller thc?

Exakt vilka metaboliter söks på THC stickor nu? Antar de är aktiva 11-oh-thc eller vad den nu heter och sen själva syran som 11-oh metaboliseras till?

Vilka metaboliter ger HHC? 11-oh-HHC? Vad ger det för rest metabolit? Vad för metaboliter skapas vid intag oralt?

Känns konstigt att det garanterat skulle visas på THC då det ändå är en annan molekyl, lik men skillnad är det.

Kommer själv testa mig fram när jag får tillfälle men skulle helst se att vid lab analys så visar det att det inte är THC, vilket det inte borde visa då metaboliten som syns borde vara 11-oh-HHC, precis som med D8 THC som tillochmed ger en annan metabolit än vanlig THC, däremot så syns ju denna då D9 omvandlas till D8 efter ett tag.
Citera
2023-01-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Ni som hävdar att HHC ger utslag på THC stickan, har ni rökt vape olja som är certifierad THC fri eller har ni rökt buds/hasch som oftast innehåller väldigt lite, men fortfarande innehåller thc?

Exakt vilka metaboliter söks på THC stickor nu? Antar de är aktiva 11-oh-thc eller vad den nu heter och sen själva syran som 11-oh metaboliseras till?

Vilka metaboliter ger HHC? 11-oh-HHC? Vad ger det för rest metabolit? Vad för metaboliter skapas vid intag oralt?

Känns konstigt att det garanterat skulle visas på THC då det ändå är en annan molekyl, lik men skillnad är det.

Kommer själv testa mig fram när jag får tillfälle men skulle helst se att vid lab analys så visar det att det inte är THC, vilket det inte borde visa då metaboliten som syns borde vara 11-oh-HHC, precis som med D8 THC som tillochmed ger en annan metabolit än vanlig THC, däremot så syns ju denna då D9 omvandlas till D8 efter ett tag.

Kolla på molekylens struktur dem är väldigt liknande THC så de kan ge falska utslag även om det bryts ner i kroppen till 7-OH-HHC. Tror om man skickar på analys då kommer det med högst sanolikhet inte vara posetivt. Vanliga stick test letar efter 11-Nor-9-carboxy-THC HHC är 7-OH-HHC. TLDR molekylerna är så pass lika så det är möjligt på stick men borde inte på labbanalys men oklart.
Citera
2023-01-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yasinthadon
Kolla på molekylens struktur dem är väldigt liknande THC så de kan ge falska utslag även om det bryts ner i kroppen till 7-OH-HHC. Tror om man skickar på analys då kommer det med högst sanolikhet inte vara posetivt. Vanliga stick test letar efter 11-Nor-9-carboxy-THC HHC är 7-OH-HHC. TLDR molekylerna är så pass lika så det är möjligt på stick men borde inte på labbanalys men oklart.
Ja molekylerna är väldigt lika, det stämmer så som du säger så kan det förmodligen ge korsreaktion på sticka, däremot vid analys borde det vara grönt.

Sen skiljer det nog från sticka till sticka också, en bekant till mig trodde han fått tag i något HHC hasch, han var ren på sticka när han lämnade en måndag efter han rökt fredag och lördag.

Så det beror nog på från sticka till sticka hur det ser ut med korsreaktion, den vanligaste metaboliten som man letar när man kollar THC på sticka är THC-COOH (nor-delta-9-tetrahydrocannabinol), HHC metaboliseras till en liknande inaktiv metabolit fast med HHC istället så inte exakt samma, precis som med 11-oh-HHC.

Så vi får hoppas att det inte syns för allas skull, men vi får väl se framöver, jag kommer uppdatera tråden när jag har experimenterat själv!
Senast redigerad av RetardedHaT 2023-01-23 kl. 21:57.
Citera
2023-01-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
På hans facebook.

Tja, han har ju en poäng.

Man lär ju framställa detta kemiskt genom någon metod. Är den ens känd? Finns någon insyn i produktionen?

Det finns ju tydliga likheter med de olika varianterna av spice som många gånger visat sig vara dåligt.

Är det här ens en naturlig cannabinoid som finns i växten? Jag kan vara utdaterad och man kan ju ha hittat någon ny, men det lär isåfall bara finnas extremt små mängder av den naturligt. Vad händer om man intar bara den i extremt mycket större mängder?

Den kanske är harmlös men som jag förstod texren du länkade så menar han att vi inte vet det ännu. Det är i stort sett ett oprövat kort och man bör inte börja suga i sig det i dagsläget.

Sedan förstår jag inte riktigt poängen med vare sig detta eller alla syntetiska varianter. Varför inte bara använda vanlig hederlig cannabis istället som vi kollektivt prövat i tusentals år? Jo visst, det är olagligt men om man är så desperat efter röka att man letar sånt här så verkar det vettigare att diskret bryta mot lagen istället, eller åka på semester.
Citera
2023-01-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan

Man lär ju framställa detta kemiskt genom någon metod. Är den ens känd? Finns någon insyn i produktionen?

Det finns ju tydliga likheter med de olika varianterna av spice som många gånger visat sig vara dåligt.

Är det här ens en naturlig cannabinoid som finns i växten? Jag kan vara utdaterad och man kan ju ha hittat någon ny, men det lär isåfall bara finnas extremt små mängder av den naturligt. Vad händer om man intar bara den i extremt mycket större mängder?

Den kanske är harmlös men som jag förstod texren du länkade så menar han att vi inte vet det ännu. Det är i stort sett ett oprövat kort och man bör inte börja suga i sig det i dagsläget.

Sedan förstår jag inte riktigt poängen med vare sig detta eller alla syntetiska varianter. Varför inte bara använda vanlig hederlig cannabis istället som vi kollektivt prövat i tusentals år? Jo visst, det är olagligt men om man är så desperat efter röka att man letar sånt här så verkar det vettigare att diskret bryta mot lagen istället, eller åka på semester.
Det framställs av cbd, man konverterar det, det sker väldigt mycket forskning i det nu men just HHC, D8 THC osv är nog ofarligt, däremot THC-A osv diskuteras om man verkligen ska inhalera det eller om det är skadligt.

Men vi lär ju märka i framtiden.

Sen varför folk vill använda sig av lagliga saker är t.ex. för att dom har random up på jobbet vilket medför att dom förlorar det ifall det visar positivt på vanlig THC, så ja hela problemet är såklart att just THC är olagligt, men om man kollar på kompetensen inom våran regering så lär det ta måååånga år till innan det blir en lag ändring där.
Citera
2023-01-23, 23:51
Medlem
någon som testat dessa? Engångsvape HHC med smak av haze
75% hhc och sativa rus... Sett massor med reklam på detta på instagram
Citera
2023-01-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YodieLand

Fick precis hem en sådan beställde i söndags kväll och kom fram idag.

Tagit några bloss och med tanke på att jag inte rökt på några, så känns det väldigt skönt. Påminner och ett vanligt hashrus. Känns som om något litet saknas men kan inte sätta ord på vad exakt.
Citera
2023-01-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YodieLand

Jag köpte igår från en svensk sida där de säljer 90% HHC vape.
Har aldrig testat HHC tidigare, men tänkte att jag drar på med 90% på en gång eftersom de mildare varianterna kostade lika mycket.

Ska bli intressant att se när det när det kommer fram. Har tidigare köpt CBD från samma sida.
Citera
2023-01-24, 18:33
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan

Det som får mig att tvivla att det är nåt fuffens med det är helt enkelt att https://www.iceolator.com/sv/produkt...artpaket-weed/ existerar.
Aldrig att bubblehash-Mila skulle äventyra sitt rykte genom nåt sånt som Generalen beskriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in