Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-01-22, 20:35
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Han var väl en sån som fick högsta betyg på proven, även om han började läsa på inför dom på bussen till skolan!?

Det räcker inte med att ha bra minne, man måste kunna förstå t.ex. beräkningar också. Har en bekant som har närmast fotografiskt minne och kommer ihåg t.ex. nummer lätt, men han hade inte så jättehöga betyg i skolan.
Citera
2023-01-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det räcker inte med att ha bra minne, man måste kunna förstå t.ex. beräkningar också. Har en bekant som har närmast fotografiskt minne och kommer ihåg t.ex. nummer lätt, men han hade inte så jättehöga betyg i skolan.
Fast bra minne gör att man kommer ihåg allt vad man läser inför provet, och får alla rätt
Citera
2023-01-23, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Trevlig kille, men känns inte hela upplägget som en ren 'konceptstöld' från John Carpenters deltagande i
'Who Wants to Be a Millionaire'? (1999)

https://www.youtube.com/watch?v=2f9OJ8qecP8
Precis, samma upplägg, att lura publiken att han vill använda en livlina. Riktigt underhållande!
Citera
2023-01-23, 05:40
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Precis, samma upplägg, att lura publiken att han vill använda en livlina. Riktigt underhållande!

Såklart noga regisserat av produktionsbolaget med flera omtagningar. Långe Richard låtsas bli överraskad när den tävlande börjar blaja med sin livlina vän. Men har såklart vetat om det flera veckor innan inspelningen. Programmet går på repeat sedan flera år och vi kommer se mer sådant här.
Citera
2023-01-23, 06:52
Medlem
Citat:
Han var väl en sån som fick högsta betyg på proven, även om han började läsa på inför dom på bussen till skolan!?
Hans bror var väldigt egen tyckte jag.
Citera
2023-01-23, 09:43
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Fast bra minne gör att man kommer ihåg allt vad man läser inför provet, och får alla rätt
När man läser matematik så brukar man också behöva förklara hur man kommit fram till svaren.
Citera
2023-01-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixidedin
Hans bror var väldigt egen tyckte jag.

Är kanske båda bröderna med i Mensa? JvE är i alla fall genialisk...som han ringde upp en livlina på sista frågan och....jisses!!
Citera
2023-01-23, 11:23
Medlem
Citat:
Är kanske båda bröderna med i Mensa? JvE är i alla fall genialisk...som han ringde upp en livlina på sista frågan och....jisses!!

Inte vidare genialiskt att apa efter en vinnare i den amerikanska varianten. I och för sig ringde den amerikanska sin pappa, men i alla fall.
Citera
2023-01-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
När man läser matematik så brukar man också behöva förklara hur man kommit fram till svaren.

JvE verkar ha en kombination av mycket bra minne och hög intelligens, typiskt mattesnille-typen. Dessutom verkar han sympatisk i TV ju!
Citera
2023-01-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Inte vidare genialiskt att apa efter en vinnare i den amerikanska varianten. I och för sig ringde den amerikanska sin pappa, men i alla fall.

Vem tittar på den amerikanska varianten, inte jag iaf, kul JvE gjorde samma i så fall, det var en väldigt underhållande grej!
Citera
2023-01-23, 11:34
Medlem
Citat:
Vem tittar på den amerikanska varianten, inte jag iaf, kul JvE gjorde samma i så fall, det var en väldigt underhållande grej!

Ingen, men det är ett oerhört känt YouTube-klipp.

Jag blev förvånad när folk i tråden hoppades att von Essen skulle göra samma sak som Carpenter. Vore väl roligare om han gjorde något mer unikt eller något eget helt enkelt istället för att kopiera någon.

Hursom är det inte direkt något att gnälla över utan vinsten var i alla fall välförtjänt.
Citera
2023-01-23, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Ingen, men det är ett oerhört känt YouTube-klipp.

Jag blev förvånad när folk i tråden hoppades att von Essen skulle göra samma sak som Carpenter. Vore väl roligare om han gjorde något mer unikt eller något eget helt enkelt istället för att kopiera någon.

Hursom är det inte direkt något att gnälla över utan vinsten var i alla fall välförtjänt.

Hm, du själv kanske är suverän på quiz, och hamnar i stolen.. kom med något nytt då, när du ska svara på en miljonfråga du kan! I JvE fall så hade inte jag sett det där med Carpenter innan, så det blev till en ny grej för mig! Fast det kvittar om någon gjort så innan, det var verkligen en väldigt kul grej!
Senast redigerad av Havskung 2023-01-23 kl. 11:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in