Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-01-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Hm, du själv kanske är suverän på quiz, och hamnar i stolen.. kom med något nytt då, när du ska svara på en miljonfråga du kan! I JvE fall så hade inte jag sett det där med Carpenter innan, så det blev till en ny grej för mig! Fast det kvittar om någon gjort så innan, det var verkligen en väldigt kul grej!

Själva grejen med att göra en sådan sak och det roliga med grejen är väl ändå om personen är galen nog att ha kommit på det helt själv och ej tar det från någon annanstans, är väl ändå själva meningen med det så att säga.
Citera
2023-01-23, 12:36
Medlem
Ja den tiden på högstadie var sick. Kul att flera lyckats o man hör om dom. Även negativa saker hände som en lärare på en 14åring eller nåt, och han skulle ge mig mvg i matte men sen fick han avgå och anmäld.
Citera
2023-01-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Själva grejen med att göra en sådan sak och det roliga med grejen är väl ändå om personen är galen nog att ha kommit på det helt själv och ej tar det från någon annanstans, är väl ändå själva meningen med det så att säga.

Äsch, det kvittar fullständigt, för mig iaf! Vad skall man komma på för extra då? Svara fel på frågan för skojs skull, missa 1 miljon, och dansa tåspetsdans framför Sjöberg och publiken?? För det blir kanske för uttjatat med det spännande telefontricket, med tanke på hur oooootroligt många det är som busenkelt klarar den sista miljonfrågan varje säsong....
Citera
2023-01-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Äsch, det kvittar fullständigt, för mig iaf! Vad skall man komma på för extra då? Svara fel på frågan för skojs skull, missa 1 miljon, och dansa tåspetsdans framför Sjöberg och publiken?? För det blir kanske för uttjatat med det spännande telefontricket, med tanke på hur oooootroligt många det är som busenkelt klarar den sista miljonfrågan varje säsong....

Ja det är väl upp till den personen som hamnar där att komma på något om den vill. Det är väl inte att det är uttjatat kanske men det klippet har väl sisådär 10 miljoner visningar och sedan finns det ytterligare några exakt likadana klipp på Carpenter som också dessa har flera miljoner visningar. Men det var väl ganska kul ändå kanske antar jag men antar att det hade varit roligare om man aldrig hade sett Carpenters miljonringning.

För mitt intryck blev mest "jaha han gör en sån", men roligare för dom som aldrig sett Carpenters.
Citera
2023-01-23, 15:05
Medlem
goseigens avatar
Det finns inte så många sätt att spexa till det, så det kan inte vara så farligt att någon har gjort samma sak förut.

Hittade ett klipp med honom när han är i, smartare än en femteklassare.

https://www.youtube.com/watch?v=dTmwxrF5j-U

Riktigt bra underhållare.
Citera
2023-01-23, 15:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det är tillåtet att kopiera, men hade varit bättre om han inte redan tagit en livlina innan. JvE kombinerar dock savantliknande kunskap med stor medial förmåga. Att han dessutom inte, hittills i varje fall, ägnar sig åt plumpt politiskt effektsökande är hedervärt.
Citera
2023-01-23, 17:33
Medlem
Hörde på Rix MorronZoo imorse att dvärgen Robin Calmegård sade att Jonas Von Essen hade skänkt vinstsumman till välgörenhet.....kan det stämma?

Var han med som privatperson eller kändis egentligen?
Citera
2023-01-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ja det är väl upp till den personen som hamnar där att komma på något om den vill. Det är väl inte att det är uttjatat kanske men det klippet har väl sisådär 10 miljoner visningar och sedan finns det ytterligare några exakt likadana klipp på Carpenter som också dessa har flera miljoner visningar. Men det var väl ganska kul ändå kanske antar jag men antar att det hade varit roligare om man aldrig hade sett Carpenters miljonringning.

För mitt intryck blev mest "jaha han gör en sån", men roligare för dom som aldrig sett Carpenters.

Fast egentligen kan det bli en kul tradition bland alla som bombsäkert kan den sista frågan, OCH har livlinan ring-en-vän kvar, man blir överraskad ändå i slutet!
Citera
2023-01-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
mest konstigt är att han köpt postkodlotter, eller är det inget krav? Blev han inbjuden att tävla för att öka populariteten på programmet och dessa jävla lotter vars reklam jag kastar i papperskorgen varje vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Du går in och avregistrerar dig. Skulle gärna se att alla gjorde det, så den där sekten dör ut..

Jag har tävlat i stolen men har aldrig köpt en lott i hela mitt liv. Så det är nog inget krav.

Von Essen är en jävla champ.
Citera
2023-01-23, 18:51
Medlem
Man kan argumentera för att Jonas var kändis. Han hade en egen Wikipedia-artikel.
Citera
2023-01-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Man kan argumentera för att Jonas var kändis. Han hade en egen Wikipedia-artikel.

Och? Får man inte tävla som privatperson om man är en kändis? Jan Gradvall har väl också tävlat som privatperson i Postkodmiljonären.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2023-01-23 kl. 21:50.
Citera
2023-01-23, 22:21
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Och? Får man inte tävla som privatperson om man är en kändis? Jan Gradvall har väl också tävlat som privatperson i Postkodmiljonären.

Tror Heymid syftar på att Von Essens egna tråd här på FB togs bort, och alla dess inlägg flyttades hit till Postkodmiljonärens tråd istället. ... eller inte, ofta svårt att tyda hans inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in