2023-01-22, 18:28
Medlem
En del är att kvinnor ÄLSKAR sådana som Tate.

Dom gillar vältränade killar med våldskapital och pengar och snygga bilar etc.

Det är kvinnors fel.
Citera
2023-01-22, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Kan vara så enkelt att dom lyssnar på allt han säger. och inte på ett 10 sekunders klipp.

Kan även vara så att dom tänker igenom det han säger.

ja han blev gripen men inte dömd.
kvinnorna som dom säger har varit utsatta för trafficking har alla gått ut och sagt att det inte är sant.

etc etc..

Folk idag ser ett klipp på 30 sekunder och tror dom vet allt. Det är skrämmande
Korrekt. Jag såg ett klipp där diverse kvinnor fick förklara vad de tycker om Andrew Tate. Alla avskydde honom för att ”han är en misogynist”. Följdfrågan var ”definiera misogynist” och inte en enda kunde förklara vad ordet betyder. Ännu ett bevis för att människor skedmatas med ett önskat budskap som de sedan repeterar som efterblivna papegojor med oproportionerligt stort självförtroende.
Citera
2023-01-22, 18:30
Avstängd
otellos avatar
För att unga män känner sig utanför och bespottade, tacka västerländsk feminism. Mer rimliga förebilder (som förklarar för männen att dom är värdefulla osv) mobbas till tystnad, då vänder sig männen till fåntrattar som Andrew Tate.
Citera
2023-01-22, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Jag är gärna en fjolla om det innebär att loosers som dig och Taterunkarna blir kränkta.
Självklart är jag för grupptryck om det fostrar vettiga människor istället för misslyckade incels som ingen gillar.
Grupptrycket du avgudar skapar incelsen du föraktar. Var det för komplicerat för dig att processa?
Citera
2023-01-22, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FukDukr
Korrekt. Jag såg ett klipp där diverse kvinnor fick förklara vad de tycker om Andrew Tate. Alla avskydde honom för att ”han är en misogynist”. Följdfrågan var ”definiera misogynist” och inte en enda kunde förklara vad ordet betyder. Ännu ett bevis för att människor skedmatas med ett önskat budskap som de sedan repeterar som efterblivna papegojor med oproportionerligt stort självförtroende.

Folk rent generellt har inga egna åsikter även om dom tror det själva.
Det är precis som att dom har slutat tänka och fundera över saker och ting
Citera
2023-01-22, 18:50
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FukDukr
Jag bygger inga halmgubbar. Jag baserar min åsikt på hundratals TikToks där kvinnor beter sig exakt som jag beskriver.

Trots att jag säger att jag inte är det kallar du mig feminist så att du skall kunna använda antifeministisk argumentation. Det är själva definitionen av halmgubbeargumentation. Du baserar dina åsikter på tiktok. Tack för kaffet.
Citera
2023-01-22, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Trots att jag säger att jag inte är det kallar du mig feminist så att du skall kunna använda antifeministisk argumentation. Det är själva definitionen av halmgubbeargumentation. Du baserar dina åsikter på tiktok. Tack för kaffet.
Nej. Det du säger har samma infallsvinkel som feminismen gör gällande. Om du inte delar feministernas ståndpunkt, varför saluför du samma budskap som de gör? Ok, jag baserar mina åsikter på sociala medier, TikTok (med 1,5 miljarder användare) råkar just nu bara vara epicentrum för identitetspolitiken. Plattformen är tämligen ointressant, samma svammel står att finna i Facebooks kommentarsfält eller på valfri HR-avdelning men du skulle förmodligen inte ens veta vem Tate är om det inte vore för TikTok.

Jag opponerar mig således mot budskapet, du som person är totalt ointressant.

Jag repeterar dock: Tate är ett symptom på något, vad kan det vara?
Senast redigerad av FukDukr 2023-01-22 kl. 19:04.
Citera
2023-01-22, 19:07
Bannlyst
Många av hans fans är incels som ser upp till narcissisten (?) Tates enorma självförtroende. De inser inte att under ett falskt självförtroende ligger en enorm osäkerhet.

Tate har en del både bra och dåliga tankegångar, hans kontroll av kvinnor är sjuk men han har även rätt i att de beter sig som horor numera och att det inte är okej. Ej heller för män är det okej. Det är äckligt och visar på en dålig integritet där man inte knyter an till de man ligger med utan enbart är ute efter djurisk lust vilket är ett lägre stående beteende.
Citera
2023-01-22, 19:19
Medlem
HLundborgs avatar
Unga vita män är totalt rotlösa, de berövas sin identitet, nationalitet osv, de får jämt och ständigt höra hur hela deras uppenbarelse som grupp är toxisk och roten till all ondska.

De törstar givetvis efter förebilder som säger att de får vara män på mäns vis. Som säger att de har rätt att vara stolta och starka och inte behöver be om ursäkt för sin existens.

Feminismen har breddat väg för en sådan som Tate. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2023-01-22, 19:24
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Se där! Det hade jag aldrig hört talas om.

Kan du posta videolänken här?

https://twitter.com/12xclout/status/1561030908047769600
Citera
2023-01-22, 20:07
Medlem
Dharmabums avatar
"Varför ser unga män upp till såna som Andrew Tate?"

En komponent tror jag är att Andrew Tate antyder ett underliggande drama. Hela matrix-retoriken kan få unga pojkar som inte lyckats med så mycket annat att känna det som att de är med i ett stort äventyr. Där just de har fått en inblick i något fördolt. Jag har noterat att många av dem som sluter upp bakom Andrew Tate här på Flashback också tror på allt från monsterportaler till enorma konspirationer ledda av judar som offrar barn till djävulen. Förutom att de gillar Trump och Putin lika mycket som de ogillar vaccin och feminister. Det är en grupp som är mycket mottaglig för allt som är anti-etablissemang och som sorgligt nog ser en slags antihjälte i denna stissiga och vulgära gaphals som bara är ute efter att blåsa dem.
Citera
2023-01-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Andrew Tate är gripen för trafficking av unga kvinnor. Han har tidigare blivit anmäld för våldtäkt. Han har uttryckligen sagt att han ser kvinnor som objekt och att kvinnor han är i ett förhållande med är objekt som han äger och gör som han vill med. Det finns video på när han slår en tjej för att hon inte gör som han säger. Det finns hur många toxiska, misogyna och övergrepps-aktiga uttalanden och personlighetsdrag hos honom som helst.

Men ändå är det många män, särskilt unga, som betraktar honom som en förebild och en "alpha" som vet hur kvinnor ska tas.

Rent spontant känns det som att det finns två slags män som kan se nån som honom som en förebild: Män som vill hämnas på kvinnor för att de aldrig får ligga och män som rent allmänt går igång på att skada och trycka ner kvinnor.

Dessutom verkar de flesta som beundrar Tate även beundra Donald Trump och han har som bekant blivit anmäld för dussintals med övergrepp och trakasserier på kvinnor, bl.a våldtäkt på sin ex-fru och våldtäkt på en 13-åring som han träffade genom Jeffrey Epstein, så det verkar generellt vara en grupp av män som hatar kvinnor och beundrar män som förgriper sig på dem.

Hursomhelst, hur kan någon anse att Andrew Tate är en förebild för sunda relationer och en sund kvinnosyn?

Han säger vad de vill höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in