2023-01-22, 19:49
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oledolyckan111
Du går verkligen ALL IN, för att försvara I och hennes dåliga moderskap. Enbart de som själva är dåliga föräldrar och känner sig hemma i ett sådant beteende skulle försvara detta.

Jag har läst fup ca 3 ggr och kommer till slutsats att Lukas bör vara oskyldig. Visserligen är I avförd från utredningen NU, men jag hoppas innerligt, av hela mitt hjärta att det ändras.

Skulle de mot förmodan vara så att Lukas döms för detta så är det otroligt tragiskt att han gjort de och han förtjänar att sitta inne, men jag kan inte låta bli att tycka synd om honom också. Att han fick sitt barn med en sådan person som I, som drev honom till ett sådant vansinesdåd.
Om du kommit till den slutsatsen på den förundersökningen så kanske bör söka hjälp på närmaste särskola.
Ja att du tycker synd om HONOM har nog alla förstått.
Citera
2023-01-22, 19:53
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Du är både arrogant och tyken i dina inlägg så egentligen bör man inte svara dig,

Ja du jag har full läsförståelse och även sunt förnuft, så någon vässning behöver jag nog inte göra.

Du mal fortfarande på med vad I har sagt i förhöret, jag citerar igen vad hon säger " Där sa... för där hade de sina laddare så där satt de alltid och spelade för då kunde de ladda telefonerna samtidigt."

Där satt de alltid ;

Vad säger att de satt där just denna gång, det hon påstår är ju vad de vanligtvis brukar göra när de sitter med sina telefoner och spelar.

Vad säger att de överhuvudtaget befinner sig utanför sovrummet,

Vi är många här på FB som förstår varför du försvarar denna kvinna med både näbbar och klor,
du verkar känna denna I och familjen väldigt väl eftersom du har koll på hur mycket man kan se från sovrummet, förmodligen är du en väldigt nära relation till I , eller rentav kanske är I.

Vi andra som har läst FUP:en och sett fotona på deras boende har nog inte så full koll på hur mycket man kan se från sovrummet .

Du anser att L har svårt att hålla sig till sanningen, vad kan man då säga om I, den ena lögnen efter den andra kommer över hennes läppar.

Att hon är frisläppt nu från misstankar säger absolut inte att hon kommer att frias, detta är bara vad som kommit fram i förundersökningen, det kommer att komma andra människor som kommer att läsa in sig på fallet, kan vara så att de kommer att göra en helt annan bedömning än den vi ser nu, detta har hänt i ett flertal fall, så var inte så säker på att de anser att denna I är helt utan inblandning i detta .
Hon säger
Så det brister nog mer i din läsförståelse och kanske annat än du själv kan föreställa dig.

Nej det kommer inte komma några fantasigubbar och läsa sig in sig och förändra förundersökningen.
Du börjar mer och mer ge intryck av att vara tånggalen faktiskt.
Citera
2023-01-22, 19:57
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Snarare du som behöver söka hjälp. De är vi nog 99% av alla här inne överens om.
Jag är läskunnig och kan se både Lukas lögner hur han matar skit i andra och vilken överdådig självbild han har av sig.
Det som också går att läsa är att det är han som blir uppretad och aggressiv när barnet skriker.
Inte Bella
Det är han som varit hemma och kunnat skada barnet
Inte Bella
Det kan inte hans lögner och fantasier ändra på
Citera
2023-01-22, 19:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Du vet att djur, speciellt hundar reagerar när något är fel därav kan hunden ha varit i sängen när Lukas kom in. Just för att hunden reagerar att J verkar ha ont/inte må bra, gör ifrån sig ljud osv.
De behöver inte vara någon slump ditt jävla ljushuvud.
Så du tycker inte att det varit lite väl mycket slump om er teori om att mamman är gärningsperson ska fungera?

- Mamman kommer hem under eftermiddagen en kort stund. Då passar hon på att skaka barnet på ett sätt att symptomen inte ska uppstå med en gång utan först ett halvt dygn senare? (skickligt i så fall)

- Sedan drar modern därifrån. Fadern märker inget med barnet. Allt är precis som vanligt.

- Tidigt på morgonen vaknar flickan. Enligt förhör med pappan ska hon då ha ätit och "dansat" på hans mage.

- Sedan går pappan ut från rummet och när han kommer tillbaka så ligger hunden på flickan. Han kör bort hunden och hör flickan ge ifrån sig konstiga ljud. Hon blir "spänd som en räka".

- Nu helt plötsligt (slumpen?) börjar flickans symptom och pappan ringer mamman som uppmanar honom att ringa 112.

- Då symtomen som av en slump kommit precis efter att hunden lagt sig på henne så drar pappan historien för räddningspersonal och polis att det är hundens fel. Mamman som enligt er ska ha skakat dottern ett halvt dygn tidigare har nu av en slump det perfekta alibit.

Så här mycket slump finns inte och det borde ni väl begripa? Jag vet att ni bestämt er för att mamman är skyldig, men försök att tänka lite logiskt för tusan
Citera
2023-01-22, 19:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, eller så läser du frågorna du svarade på igen. Ditt svar var "Du vet väl att man måste betala underhåll till ett barn även om man aldrig räffar barnet?"

Att ni konspirationsteoretiker sitter och hittar på motiv som är helt sanslöst genomkorkade kan inte jag göra något åt. Jag vet att ni tycker att pappan är en fin kille, men han står alltså åtalad för att ha bragt flickan om livet

Konspirationsteorier?
Alltså hon HADE motiv!
Och pengar är ett av de största motiven till mord om du nu inte vet det?
Hon hade fler motiv än han hade.
INTE BARA DET OM UNDERHÅLL!
Det var en av sakerna som hon har motiv för förutom att V inte ville ha en stor
familj, L skulle flytta och slut för att ha L som barnvakt till hennes två söner!
Och allt annat som står i FUP, som gör att man misstänker henne!
Du kan inte frångå allt av det som framkommit där, då är du antagligen blind, dum eller vill skydda hyndan?
Jag tycker inte pappan är en vidare trevlig kille, bara bättre än I, så ta och kamma dig.
Citera
2023-01-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag är läskunnig och kan se både Lukas lögner hur han matar skit i andra och vilken överdådig självbild han har av sig.
Det som också går att läsa är att det är han som blir uppretad och aggressiv när barnet skriker.
Inte Bella
Det är han som varit hemma och kunnat skada barnet
Inte Bella
Det kan inte hans lögner och fantasier ändra på

Att du kan se ”hans lögner” är en dålig ursäkt för att försvara dåliga mamman. ett sätt att försvara det dåliga samvetet.
Citera
2023-01-22, 20:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Så du tycker inte att det varit lite väl mycket slump om er teori om att mamman är gärningsperson ska fungera?

- Mamman kommer hem under eftermiddagen en kort stund. Då passar hon på att skaka barnet på ett sätt att symptomen inte ska uppstå med en gång utan först ett halvt dygn senare? (skickligt i så fall)

- Sedan drar modern därifrån. Fadern märker inget med barnet. Allt är precis som vanligt.

- Tidigt på morgonen vaknar flickan. Enligt förhör med pappan ska hon då ha ätit och "dansat" på hans mage.

- Sedan går pappan ut från rummet och när han kommer tillbaka så ligger hunden på flickan. Han kör bort hunden och hör flickan ge ifrån sig konstiga ljud. Hon blir "spänd som en räka".

- Nu helt plötsligt (slumpen?) börjar flickans symptom och pappan ringer mamman som uppmanar honom att ringa 112.

- Då symtomen som av en slump kommit precis efter att hunden lagt sig på henne så drar pappan historien för räddningspersonal och polis att det är hundens fel. Mamman som enligt er ska ha skakat dottern ett halvt dygn tidigare har nu av en slump det perfekta alibit.

Så här mycket slump finns inte och det borde ni väl begripa? Jag vet att ni bestämt er för att mamman är skyldig, men försök att tänka lite logiskt för tusan
Det är just det de allra flesta gör här, tänka logiskt!
Förutom ett par stycken som skyddar skräp mamman!
Citera
2023-01-22, 20:03
Medlem
Citat:

Finns många anledningar till varför hon skadat barnet. Många har tagits upp i denna tråd.

Om du läser vad expertern sagt i fup så kan allting vara som vanligt innan de ger symtom, har ju ingenting med att göra att I är expert och skicklig. Du och silopsilop är rediga anhängare till mom of the year. 😂😂
Citera
2023-01-22, 20:04
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Konspirationsteorier?
Alltså hon HADE motiv!
Det var en av sakerna som hon har motiv för förutom att V inte ville ha en stor
familj, L skulle flytta och slut för att ha L som barnvakt till hennes två söner!

Och allt annat som står i FUP, som gör att man misstänker henne!
Du kan inte frångå allt av det som framkommit där, då är du antagligen blind, dum eller vill skydda hyndan?
Jag tycker inte pappan är en vidare trevlig kille, bara bättre än I, så ta och kamma dig.
Skulle L stanna och fortsätta vara barnvakt om hon dödade J menar du?
Det måste ha snurrat ordentligt hos dig nu
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Konspirationsteorier?
Alltså hon HADE motiv!
Vill du hävda att det är ett vanligt motiv till att föräldrar dödar sina barn för att de vill slippa betala underhåll? Eller hur menar du att pengar är "ett av de största motiven till mord"? Ungen var ju inte direkt gängkriminell.
Citera
Medlem
Åkte förbi huset idag och det såg helt öde ut.

I har inte det bästa ryktet, lösaktig och okapabel att ta ansvar är några epitet jag hört nämnas.

Säkert någon som har koll på Trosas Socialtjänst (bättre än jag). Kontoret ska ha fått anmälningar på sig då de gjort felbedömningar och inte agerat.

Iofs växer Trosa kommun snabbt och kommunen står inför en utmaning, dock måste en instans som Socialtjänsten vara rustad för det och dessutom vara kapabla att göra en korrekt bedömning.
Citera
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Har du tipsat polisen om det? Mamman ska alltså ha skakat sin dotter så att hon exakt ett halvt dygn senare får symptom och av en slump lägger sig då hunden på henne så att pappan tror att det är hunden som orsakat flickans död och därigenom gett modern det perfekta alibit som gör att pappan istället kommer att bli dömd?

Hur tänker du att jag ska tipsa polisen om min teori? Är dom intresserade även av teorier! från oss på FB tror du 😆
I visste nog inte vad hennes skak våld skulle leda till..
Tror det bara blev så i hennes frustrerade känsla att hon tappade det och skakade/dunkade henne i sängen.
Tror inte hon tänkte på att det kunde ge dessa skador och tror inte hon planerade att det skulle vara ett visst antal timmar tills hon blev sämre osv så som du skriver det.
Jag tror att hon orsakade det, men utan uppsåt. Hon ville inte vara där, hon ville inte ta hand om J och hon tappade det..
Många hundar reagerar/uppmärksammar sjukdomar/dåligt mående hos oss människor och kan bli oroliga, stressade och kontaktsökande av att dom känner av att något är fel, så det skulle inte alls vara något konstigt om hunden känt av att J inte mådde bra och kanske puffat på henne och att när L kommer in så tror han att det är hunden som är orsak, han tänker säkert inte ens tanken att I som är mamman orsakat skadorna kvällen innan.
Alla har vi olika teorier, jag har rätt till min teori ☺️

Jag brukar inte vara särskilt dömande, men denna kvinnan har nog ett av de absolut sämsta beteende jag någonsin hört om gällande familj och barn.
Jag säger bara, må hon aldrig få ha vårdnaden eller ansvar för sina barn mer någonsin, oavsett om hon orsakat detta eller om det är L Hon är verkligen inte kapabel att ta hand om sina barn oavsett..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in