2023-01-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeqqo
Felet han gjorde var att han blev adopterad från Colombia och hamnade hos en familj som var samer.

Precis, det är ju hans fel som 1-2 åring att bli adopterad (säkerligen kidnappad som många av de adopterade sydamerikanerna runt den tiden blev). Jag menar vilken 1-2 åring är så dum att låta sig adopteras! Dagens snorungar alltså, är ju inte särskilt akademiskt kunniga...bättre var det på min tid när fostren utförde sina egna kejsarsnitt...
Citera
2023-01-22, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nope, han berättade nästan uteslutande om andra, beskrev allt hemskt som andra gjort emot honom genom uppväxten.
När han pratade om sig själv så var det mer hans unika talanger som han beskrev.

I början blev jag som tittare riktigt tagen av det vidriga beteende hans skolkamrater höll på med, men efter en stund började jag tänka att det var helt osannolika berättelser. Det påstods att barn i LÅGSTADIET grävt en stor grop med spetsiga pinnar i som han skulle kastas ned i för att sedan begravas i, på fritids.
Alltså vi snackar barn i 7, 8 och 9 års ålder med tappade mjölktänder. De har fortfarande skor med kardborreknäppning för att skosnören är för avancerat, men just dessa små barn var både ingenjörer och byggarbetare tydligen.
De hade tillgång till hammare och spik så att de kunde spika upp hans kläder på väggen i gympan och rita hakkors på dem.
Näpp, det måste helt klart varit kryddat. Som förälder själv, samt att jag arbetat på skola med barn i samma ålder så kan jag säga att det är för svårt för dem att genomföra sådana saker.

Att han varit mobbad tänker jag är sant dock och det räcker egentligen. Mobbing är VIDRIGT. Berättelsernas tillförlitlighet däremot, njaaa…

Samer hatar vargar. Det är närmast självklart att barnen lär sig göra vargfällor från ung ålder. Att barn i den åldern kan vara elaka är också självklart. Om det varit 9-åringar i Stockholm hade det låtit mer suspekt.
Citera
2023-01-22, 12:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Samer hatar vargar. Det är närmast självklart att barnen lär sig göra vargfällor från ung ålder. Att barn i den åldern kan vara elaka är också självklart. Om det varit en 9-åring i Stockholm hade det låtit mer suspekt.

Hur lång tid bedömer du att lågstadiebarn behöver för att gräva en sådan grop med vassa pinnar i, på fritidshemmets lekytor utomhus? Gropen var tillräckligt djup för att begrava ett lågstadiebarn i och som sagt, platsen var fritidshemmet och ingen porös jordbruksmark för sättpotatis.
Citera
2023-01-22, 12:09
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Hur lång tid bedömer du att lågstadiebarn behöver för att gräva en sådan grop med vassa pinnar i, på fritidshemmets lekytor utomhus? Gropen var tillräckligt djup för att begrava ett lågstadiebarn i och som sagt, platsen var fritidshemmet och ingen porös jordbruksmark för sättpotatis.

Nu vet jag inte hur avancerad gropen skulle vara. Det är ju inte så att ett gäng fritidsungar står och räknar på hur djup en grop måste vara för att man ska kunna begrava någon utan att de kan ta sig ut, lägga till hållfasthetskalkyler osv...

Men å andra sidan har jag sett ungar göra ganska avancerade saker.
Citera
2023-01-22, 12:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu vet jag inte hur avancerad gropen skulle vara. Det är ju inte så att ett gäng fritidsungar står och räknar på hur djup en grop måste vara för att man ska kunna begrava någon utan att de kan ta sig ut, lägga till hållfasthetskalkyler osv...

Men å andra sidan har jag sett ungar göra ganska avancerade saker.

Nej precis, just så. Det var nog inte en grop som någon skulle kunnat dö i.
Citera
2023-01-22, 12:12
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Nej precis, just så. Det var nog inte en grop som någon skulle kunnat dö i.

Jag gissar att pinnarna här är de som skulle gjort mest skada. Men jag vet ibget om gropen och barn har tagit varandra av daga under historien, så uteslutet är det inte...
Citera
2023-01-22, 12:20
Medlem
Palisongs avatar
Vet ingenting om denna herre mer än att han varit med i TV och kan sjunga. Har även noterat, enbart utifrån de rubriker jag läst i förbifarten om honom är att han verkar vara närmast ett praktexemplar av en fjälljude.

Kommer han verkligen från Colombia och inte Israel möjligtvis? Tycker mig kunna skönja ett visst mönster här som inte är helt olikt det från ett annat särskilt folkslag.
Citera
2023-01-22, 12:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palisong
Vet ingenting om denna herre mer än att han varit med i TV och kan sjunga. Har även noterat, enbart utifrån de rubriker jag läst i förbifarten om honom är att han verkar vara närmast ett praktexemplar av en fjälljude.

Kommer han verkligen från Colombia och inte Israel möjligtvis? Tycker mig kunna skönja ett visst mönster här som inte är helt olikt det från ett annat särskilt folkslag.

Nej lägg av. Han är adopterad från Colombia som bebis
Citera
2023-01-22, 12:38
Medlem
Jag är nyfiken på om hans systrar utsattes på samma sätt som Jon Henrik, de var ju också adopterade. Han nämnde nämligen inte dem så mycket.
Citera
2023-01-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Varför då? Tror du att Jon Henrik kommer hämnas?

Hans hämnd ligger ju automatisk i att vara en väldigt omtyckt människa som sprider hopp och värme för många i Sverige.
Han är dessutom väldigt snygg och berör med sin röst
Citera
2023-01-22, 13:57
Medlem
Jag finner det också inte så troligt, men det tillhör normen bland kända samer att vara mytomaner.

Om någon har lust att sammanställa alla uttalanden genom åren och jämföra dem med varandra så hade det varit kul
Citera
2023-01-22, 14:03
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Hans hämnd ligger ju automatisk i att vara en väldigt omtyckt människa som sprider hopp och värme för många i Sverige.
Han är dessutom väldigt snygg och berör med sin röst

Det finns säkert fler som tänker som du.
Sen finns det dom som ser honom som en PK godhetsknarkare, särskilt nu när han fått visa upp sin väl tilltagna offerkofta i TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in