Citat:
Ursprungligen postat av
gJg.Bania
'Sjuk' i den bemärkelsen att han är mytoman. Han behöver hjälp med att sluta skapa intresse för sin person medelst att ljuga och hitta på historier. Jag såg inte programet igår men undrar, berättade han om alla sina "sjukdomar" och "diagnoser"?
Nope, han berättade nästan uteslutande om andra, beskrev allt hemskt som andra gjort emot honom genom uppväxten.
När han pratade om sig själv så var det mer hans unika talanger som han beskrev.
I början blev jag som tittare riktigt tagen av det vidriga beteende hans skolkamrater höll på med, men efter en stund började jag tänka att det var helt osannolika berättelser. Det påstods att barn i LÅGSTADIET grävt en stor grop med spetsiga pinnar i som han skulle kastas ned i för att sedan begravas i, på fritids.
Alltså vi snackar barn i 7, 8 och 9 års ålder med tappade mjölktänder. De har fortfarande skor med kardborreknäppning för att skosnören är för avancerat, men just dessa små barn var både ingenjörer och byggarbetare tydligen.
De hade tillgång till hammare och spik så att de kunde spika upp hans kläder på väggen i gympan och rita hakkors på dem.
Näpp, det måste helt klart varit kryddat. Som förälder själv, samt att jag arbetat på skola med barn i samma ålder så kan jag säga att det är för svårt för dem att genomföra sådana saker.
Att han varit mobbad tänker jag är sant dock och det räcker egentligen. Mobbing är VIDRIGT. Berättelsernas tillförlitlighet däremot, njaaa…