2023-01-22, 07:09
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Står det "Mobbare" i pannan på dom som dödade Jons hund?
De var nog ingen skolkamrat, utan en bonjävel helt utan empati och totalt avsaknad av djurvänlighet må fanskapet brinna i helvetet.
Citera
2023-01-22, 07:11
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
De var nog ingen skolkamrat, utan en bonjävel helt utan empati och totalt avsaknad av djurvänlighet må fanskapet brinna i helvetet.

Om du googlar lite så kan du se alla andra Jons storys igenom åren.
Citera
2023-01-22, 07:30
Medlem
Citat:
Inte första snyftmyttarhistorien han drar och knappast den sista, karln är sjuk och behöver hjälp.

Helt rätt! Har läst/hört honom dra sååå många snyfthistorier om allt möjligt (det är väl så för att karljäveln helt saknar intigritet och upplever att han måste skapa intresse runt sin person när karriären inte klarar av att ge det). Var t.ex. han själv som gick ut och berättade att han lämnat mamman till sitt nyfödda barn. Vilken omogen jävel gör så? Han borde släpas efter en ren över stock och sten....
Citera
2023-01-22, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlssonss374
Du har aldrig funderat på -- Varför -- han är sjuk och behöver hjälp...?

Det här med empati är inte riktigt din grej, va?

'Sjuk' i den bemärkelsen att han är mytoman. Han behöver hjälp med att sluta skapa intresse för sin person medelst att ljuga och hitta på historier. Jag såg inte programet igår men undrar, berättade han om alla sina "sjukdomar" och "diagnoser"?
Citera
2023-01-22, 07:56
Medlem
Synd att han ska hålla på med den olidliga jojken.
Citera
2023-01-22, 08:47
Medlem
Citat:
Inte första snyftmyttarhistorien han drar och knappast den sista, karln är sjuk och behöver hjälp.

Precis min tanke. Snyftarhistoria på snyftarhistoria, blir lite för mycket. Troligen var det tjejen hans som dumpade honom. Skulle vara intressant att höra hennes version. Offerkoftan personifierad.
Citera
2023-01-22, 09:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
'Sjuk' i den bemärkelsen att han är mytoman. Han behöver hjälp med att sluta skapa intresse för sin person medelst att ljuga och hitta på historier. Jag såg inte programet igår men undrar, berättade han om alla sina "sjukdomar" och "diagnoser"?

Nope, han berättade nästan uteslutande om andra, beskrev allt hemskt som andra gjort emot honom genom uppväxten.
När han pratade om sig själv så var det mer hans unika talanger som han beskrev.

I början blev jag som tittare riktigt tagen av det vidriga beteende hans skolkamrater höll på med, men efter en stund började jag tänka att det var helt osannolika berättelser. Det påstods att barn i LÅGSTADIET grävt en stor grop med spetsiga pinnar i som han skulle kastas ned i för att sedan begravas i, på fritids.
Alltså vi snackar barn i 7, 8 och 9 års ålder med tappade mjölktänder. De har fortfarande skor med kardborreknäppning för att skosnören är för avancerat, men just dessa små barn var både ingenjörer och byggarbetare tydligen.
De hade tillgång till hammare och spik så att de kunde spika upp hans kläder på väggen i gympan och rita hakkors på dem.
Näpp, det måste helt klart varit kryddat. Som förälder själv, samt att jag arbetat på skola med barn i samma ålder så kan jag säga att det är för svårt för dem att genomföra sådana saker.

Att han varit mobbad tänker jag är sant dock och det räcker egentligen. Mobbing är VIDRIGT. Berättelsernas tillförlitlighet däremot, njaaa…
Citera
2023-01-22, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buskalle
Jag tror på att han hade blivit mobbad och detta är aldrig någonsin ok på någon punkt.Men det som var lite märkligt tycker jag var att han inte nämnde att han någonsin själv hade gjort något fel vilket givetvis inte berättigar att han blev mobbad men det skulle kunna vara en del av förklaringen till mobbningen . Att han blåljuger håller jag för osannolikt men om han hade ett sätt som avvek så är sådant omöjligt att hantera för barn i den åldern detta är de vuxnas uppgift .

mvh.Buskalle

Felet han gjorde var att han blev adopterad från Colombia och hamnade hos en familj som var samer.
Citera
2023-01-22, 09:31
Medlem
Lappar är såna rasister.
Citera
2023-01-22, 09:41
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kan du sluta tjafsa om hundar och avlivning med gevär kontra spruta hos veterinär! Snälla sluta bara, denna tråd handlar inte om det!
Att ämnet kom upp beror på att någon sköt ihjäl Jon-Henriks hund, en hund som var fullt duglig. Hunden sköts till döds för att någon ville djävlas med Jon-Henrik och det togs upp i tråden.

Då kom du in i tråden och började jiddra om olika metoder för avlivning och jämförde hundägare på Östermalm med dig själv.
Inget av det hör till trådens ämne. Jag föreslår att du tittar på Stjärnorna på slottet och återkommer hit sen om du vill skriva något av relevans.

Det var rätt colt att höra honom säga "att den mannen tycker inte om mej" jag undrar om han tvålade till honom "med all rätt" och hur
Citera
2023-01-22, 09:54
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenslillatass
Alla dessa mobbare, från småskolan upp till den som sköt hunden i äldre ålder bör se sig över axeln...

Om det nu är sant..
Citera
2023-01-22, 09:56
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Det var rätt colt att höra honom säga "att den mannen tycker inte om mej" jag undrar om han tvålade till honom "med all rätt" och hur

Ja hunden sprang hemifrån ut i skogen. Av någon anledning satte han efter på skoter och hans pappa for efter en annan väg i bil.
När de till slut hittade hunden så var den skjuten. Hur vet de att hunden inte råkade ut för ett vådaskott?

Detta var en hund som (vid ett tidigare tillfälle) under en halv natt tagit sig hem själv från en plats ca: 7 mil hemifrån. Så jag undrar varför det blev ett jädra pådrag för att hunden sprang ut i skogen denna gång.
Det var ju en unikt intelligent hund som det verkar, som kunnat hitta hem från var som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in