Citat:
Ursprungligen postat av
Kilowattjagaren
Felet du gör och som mobbarna också gör, du utgår ifrån dig själv!
Det är den som blir utsatt som vet om det är mobbing eller ej, hade alla dom som tittat på ansett att det är mobbing så hade det aldrig existerat i Sverige. Dom som står bredvid tycker bara att det är lite retning som barn alltid har gjort.
Sen har det hänt mycket värre saker på ett fritidshem än att några barn bygger en grop med pinnar i, det kan barn bygga varje dag utan att någon reagerar. Gropen är inte så djup som du föreställer dig.
Din fantasi skenar iväg för mycket om den 24 meter djupa gropen med sylvassa armeringsjärn i.
Gissar att du bor söder om Dalälven eller så är du en av dom som mobbat Mr Fjällgren och därav försöker förminska hans berättelse. Det du gör är att förstärka så att han ska må dåligt så sluta upp med det.
Hoppas namnet på han som sköt hunden kommer fram, kan sluta med att han får smaka på egen medicin med tanke på hur många dårar det finns i landet.
Öh jag har skrivit att jag inte betvivlar att mobbing pågick och att det är vidrigt oavsett hur mobbingen tog sig uttryck, så lägg ned att utmåla mig som okänslig eller mobbare.
Däremot ställer jag mig tveksam till en del beskrivningar i hans berättelser, inte bara mobbingsituationerna.
Berättelser om hunden, om honom själv, situationen med den lilla dottern som han beskrivit i andra intervjuer etc.
Han har en tendens att friskriva sig från ansvar när det gäller barnet. Finns inte möjlighet att åka och träffa sitt barn för det är fyra timmars resväg och han kan inte lämna renarna.
Men det går bra att lämna renarna för att spela in Stjärnorna på slottet under en veckas tid. Lika bra går det att medverka i Melodifestivalen, åka på turné och bokas upp på föreläsningar.
Min uppfattning är att han inte är ärlig och att han vill höja sig själv när det kommer till hans egna handlingar och livsval. Att han alltid bara är ett resultat av omständigheterna runt omkring.
Men TROTS DET så tror jag fortfarande att det är sant att han varit mobbad. Och som sagt, all mobbing är för djävlig oavsett hur den går till.