2023-01-22, 10:42
Medlem
Det finns tyvärr bara ett språk mobbare förstår bättre än allt annat och det är gruvlig hämnd. Detta gäller i synnerhet vuxna mobbare.
Citera
2023-01-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenslillatass
Alla dessa mobbare, från småskolan upp till den som sköt hunden i äldre ålder bör se sig över axeln...

Varför då? Tror du att Jon Henrik kommer hämnas?
Citera
2023-01-22, 10:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Felet du gör och som mobbarna också gör, du utgår ifrån dig själv!

Det är den som blir utsatt som vet om det är mobbing eller ej, hade alla dom som tittat på ansett att det är mobbing så hade det aldrig existerat i Sverige. Dom som står bredvid tycker bara att det är lite retning som barn alltid har gjort.

Sen har det hänt mycket värre saker på ett fritidshem än att några barn bygger en grop med pinnar i, det kan barn bygga varje dag utan att någon reagerar. Gropen är inte så djup som du föreställer dig.

Din fantasi skenar iväg för mycket om den 24 meter djupa gropen med sylvassa armeringsjärn i.

Gissar att du bor söder om Dalälven eller så är du en av dom som mobbat Mr Fjällgren och därav försöker förminska hans berättelse. Det du gör är att förstärka så att han ska må dåligt så sluta upp med det.

Hoppas namnet på han som sköt hunden kommer fram, kan sluta med att han får smaka på egen medicin med tanke på hur många dårar det finns i landet.

Öh jag har skrivit att jag inte betvivlar att mobbing pågick och att det är vidrigt oavsett hur mobbingen tog sig uttryck, så lägg ned att utmåla mig som okänslig eller mobbare.

Däremot ställer jag mig tveksam till en del beskrivningar i hans berättelser, inte bara mobbingsituationerna.
Berättelser om hunden, om honom själv, situationen med den lilla dottern som han beskrivit i andra intervjuer etc.

Han har en tendens att friskriva sig från ansvar när det gäller barnet. Finns inte möjlighet att åka och träffa sitt barn för det är fyra timmars resväg och han kan inte lämna renarna.
Men det går bra att lämna renarna för att spela in Stjärnorna på slottet under en veckas tid. Lika bra går det att medverka i Melodifestivalen, åka på turné och bokas upp på föreläsningar.

Min uppfattning är att han inte är ärlig och att han vill höja sig själv när det kommer till hans egna handlingar och livsval. Att han alltid bara är ett resultat av omständigheterna runt omkring.
Men TROTS DET så tror jag fortfarande att det är sant att han varit mobbad. Och som sagt, all mobbing är för djävlig oavsett hur den går till.
Citera
2023-01-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Mjo fast varför? Om det nu skulle stämma måste man fråga sig varför. Att begrava någon ovanpå pålar är inget man direkt gör i första taget. Jag önskar inte ens min värsta fiende att dö så. Hela grejen känns sjukt långsökt även om jag också vet om att ungar är jävliga. Men att gräva varjgropar låter för sjukt för att vara sant.

Fast varför skulle det vara det? I min skola så hotades det med kniv, det eldades på elever, läraren fick en blåtira, stolar kastades hejvilt på varandra. Att bygga varg/fångst gropar finns det ju tradition av i Norrland och räcker med att en elev kommer på iden och så följer de andra med på det. Sedan var det förmodligen ingen "imponerande" varggrop men själva symboliken är nog mer skrämmande för ett stackars utsatt barn.

Bör också tillägga att detta var i bättre områden och med mest svenska elever som både offer och förövare.
Senast redigerad av Favoritgame 2023-01-22 kl. 11:01.
Citera
2023-01-22, 11:04
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Öh jag har skrivit att jag inte betvivlar att mobbing pågick och att det är vidrigt oavsett hur mobbingen tog sig uttryck, så lägg ned att utmåla mig som okänslig eller mobbare.

Däremot ställer jag mig tveksam till en del beskrivningar i hans berättelser, inte bara mobbingsituationerna.
Berättelser om hunden, om honom själv, situationen med den lilla dottern som han beskrivit i andra intervjuer etc.

Han har en tendens att friskriva sig från ansvar när det gäller barnet. Finns inte möjlighet att åka och träffa sitt barn för det är fyra timmars resväg och han kan inte lämna renarna.
Men det går bra att lämna renarna för att spela in Stjärnorna på slottet under en veckas tid. Lika bra går det att medverka i Melodifestivalen, åka på turné och bokas upp på föreläsningar.

Min uppfattning är att han inte är ärlig och att han vill höja sig själv när det kommer till hans egna handlingar och livsval. Att han alltid bara är ett resultat av omständigheterna runt omkring.
Men TROTS DET så tror jag fortfarande att det är sant att han varit mobbad. Och som sagt, all mobbing är för djävlig oavsett hur den går till.

Han fick inte åka in i Norge pga pandemin och klart han aldrig kan tycka att han träffar henne för mycket, saknaden kommer alltid att göra att oavsett om han träffar henne 1 gång i månaden så kommer känslan över att vara en bra pappa kännas som ett svek mot sin dotter, det kommer han alltid bära med sig. Han sa väll i programmet att han skulle träffa dottern direkt efteråt.

Samerna är ett hatat folk som vi i södra Sverige inte förstår, jag har fått uppfattningen om att renägarsamerna är som regel jäkligt rika och den avundsjukan sätter sina spår hos misslyckade personer som måste äta köttbullar och pasta dagarna i ända.
Citera
2023-01-22, 11:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenslillatass
Alla dessa mobbare, från småskolan upp till den som sköt hunden i äldre ålder bör se sig över axeln...
En tanke som slog mig var att det var hans far som tog bort hunden av någon orsak som inte sonen hade accepterat och att fadern inte förmådde säga att det var han utan att han bara hade hittat hunden skjuten. Ja varför hittade just fadern hunden?!
Citera
2023-01-22, 11:32
Medlem
Vargunge1s avatar
liksom systrarna Märak så har vi här ännu en fablernas "same"
Citera
2023-01-22, 11:33
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Han fick inte åka in i Norge pga pandemin och klart han aldrig kan tycka att han träffar henne för mycket, saknaden kommer alltid att göra att oavsett om han träffar henne 1 gång i månaden så kommer känslan över att vara en bra pappa kännas som ett svek mot sin dotter, det kommer han alltid bära med sig. Han sa väll i programmet att han skulle träffa dottern direkt efteråt.

Samerna är ett hatat folk som vi i södra Sverige inte förstår, jag har fått uppfattningen om att renägarsamerna är som regel jäkligt rika och den avundsjukan sätter sina spår hos misslyckade personer som måste äta köttbullar och pasta dagarna i ända.

Här framhåller han avstånd och sitt arbete med renhållning som främsta orsak till att inte träffa dottern.
Likaså beskriver han hur svårt det är att gå runt ekonomiskt som renskötare.
Artikeln är från 2021
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/nWvgQx/jon-henrik-jobbigast-nar-jag-ser-andra-som-ar-med-sina-barn

Här nedan en artikel från december 2022 som beskriver alla utmaningar och projekt som gått att genomföra, så den där renskötseln går ju att vara ifrån alldeles galant.

https://nyheter24.se/noje/1116692-allt-om-jon-henrik-fjallgren-uppvaxten-familjen-och-missbruket
Citera
2023-01-22, 11:40
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Här framhåller han avstånd och sitt arbete med renhållning som främsta orsak till att inte träffa dottern.
Likaså beskriver han hur svårt det är att gå runt ekonomiskt som renskötare.
Artikeln är från 2021
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/nWvgQx/jon-henrik-jobbigast-nar-jag-ser-andra-som-ar-med-sina-barn

Här nedan en artikel från december 2022 som beskriver alla utmaningar och projekt som gått att genomföra, så den där renskötseln går ju att vara ifrån alldeles galant.

https://nyheter24.se/noje/1116692-allt-om-jon-henrik-fjallgren-uppvaxten-familjen-och-missbruket

Varför ifrågasätter ni hans trovärdighet då.
Han lever ett fattigt liv på fjället och kan aldrig träffa sin dotter, då borde ju alla haters vara nöjda.
Citera
2023-01-22, 11:42
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast varför skulle det vara det? I min skola så hotades det med kniv, det eldades på elever, läraren fick en blåtira, stolar kastades hejvilt på varandra. Att bygga varg/fångst gropar finns det ju tradition av i Norrland och räcker med att en elev kommer på iden och så följer de andra med på det. Sedan var det förmodligen ingen "imponerande" varggrop men själva symboliken är nog mer skrämmande för ett stackars utsatt barn.

Bör också tillägga att detta var i bättre områden och med mest svenska elever som både offer och förövare.
Jo sure men det var ju aldrig på riktigt. Fanns ingen nga ungar som ens ville genomföra ett mord, är du galen?
Citera
2023-01-22, 11:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Varför ifrågasätter ni hans trovärdighet då.
Han lever ett fattigt liv på fjället och kan aldrig träffa sin dotter, då borde ju alla haters vara nöjda.

Jag ifrågasatte väl snarare det du själv skrev om renhållning och att folk som äter köttbullar är avundsjuka på hur rika de är som håller på med renhållning. Du skrev det, jag svarade med en beskrivning från en i branschen.
Citera
2023-01-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Vad får dig att tro att inte Samer kan vara jävliga och/eller inavlade? Det här med att smygskjuta djur de ogillar är en samisk specialitet.
Jag har både samer och svenskar i min släkt från Norrland och de problem du nämner står att finna I båda kulturerna.

Kan mycket väl varit samer, sade inte att det inte kunde vara samer, jag sade inavlade satansungarna i byn det kan betyda ena, det andra eller båda.
Att han är adopterad same kan mycket väl retat upp s.k. etniska samer, likväl som kombon invandrare/same retat upp svenskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in