Citat:
Ursprungligen postat av
Volvo123
Det visste man från början att det skulle gå åt helvete för Sverige när borgarna vann. Hela EU har redan fixat el bidrag åt sina invånare, Sverige nej. Här går familjer och små företagare på knäna pga idiotiska elpriser. Skjutningar och bombdåd är vardagsmat så många invånare törs inte gå ut på kvällar och nätter. Var är alla hårda åtgärder som lovades? Åkesson är tyst som en sovande baby. UK fjäskar för kränkta muslimer. De flesta brottslingarna i Sverige kommer väl från muslimska länder. Sverige har en fjant till statsminister.
(mina fetningar)
Alldeles riktigt!
Sverige har gett sig själv en fjant, Ulf Kristersson, till att få försöka styra nationen samtidigt som säkerhetsläget har blivit alltmer ansträngt. En minst sagt olycklig kombo!
Just igår hade han en pressträff för att beskriva situationen. DN har en artikel plus ett 24 min långt klipp från evenemanget:
https://www.dn.se/sverige/kristersson-de-som-ligger-bakom-protesterna-blir-nyttiga-idioter/
UK bjuder på ofrivillig komik. Den som kan offra fem minuter av lunchtiden, kan "njuta" av att se på den neurotiske clownen i klippet när han inleder med att kliva in med papper i handen, papper han inte vet vad han skall göra av.
Därefter börjar ett spektakel när han knäpper sina händer (fruns påverkan?) och börjar knåda och massera händer och fingrar. Med ett antal avbrott, så fortsätter detta knådande på ett närmast obscent vis under stora delar av hans tal. Ljudet bör man stänga av helt. Då är det lättare att fokusera på hans händer. Själv har UK inte det minsta koll på vad hans händer håller på med och det är det som både roar och oroar mig. UK är en neurotiker, en fjant och han är absolut ingen ledare.
Jag vill egentligen inte lyfta fram despoten Erdogan, men när man ser dem "uppträda" tillsammans, så är det en frappant skillnad vad gäller att signalera ledarskap.
Vid UK:s besök i Ankara och de båda går sida vid sida för att inspektera hedersvakten, så väljer UK att i ledig stil och med kavajen okäppt, släntra fram som om han vore på semester i Turkiet. Ett allvarligt etikettsbrott -fast det förstår inte UK ens..
Strindberg hade rätt: "Det är synd om människorna."
Man kan lägga till: "Särskilt då människorna i Sverige."