• 1
  • 2
2023-01-20, 19:00
Medlem
Tjena!
Undrar om någon här har lite insyn i vad de faktiskt kollar efter på gymmet när dom testar en (alltså inte polisen). Kör dom hela WADA listan? Känns som det vore lite mycket.
AAS fattar jag men hur ser det ut gällande Arimidex och Clen t.ex?
Citera
2023-01-20, 19:23
Medlem
BananShans avatar
Hur går det till, gick de bara fram till dig vid ett pass och sa de misstänkte du tog anabola eller vad?
Citera
2023-01-20, 19:27
Medlem
Varför skulle dom kolla WADA listan....? Det är väl inte WADA som testar dig eller?
Citera
2023-01-20, 19:41
Medlem
byt gym !!!

ärligt får de ens göra så ??

Jag hade ALDRIG gått med på att testas och jag har och kommer ALDRIG ta något dopingprepparat.

Har man inget val om de nu får för sig att du ska testas ?
Citera
2023-01-20, 19:42
Medlem
Manissas avatar
Ja det är RF som står bakom testerna om det inte är polisen som gör dem. RF följer Wadas regelverk. De Alla klubbar som är anslutna till RF följer dessa regler. Tränar du och är medlem där är du skyldig att följa dem.

Vissa företag typ Friskis och Svettis, 24/7 osv kan också vara anslutna för det ser fint ut.

Är du inte med i en sådan klubb och de kommer från RF så bara ge dem fingret och hoppas att snuten inte väntar utanför

Läkemedel som är godkända eller inte om du knaprar något, behöver inte stå på wada listan. https://rodgronalistan.antidoping.se/index.asp

Saker som är på wadas lista som eventuellt kan bli dopingklassade om du tar något nytt och spännande.
https://www.wada-ama.org/sites/defau...ember_2022.pdf

Notera att vissa substanser kan vara godkända på träning men inte på tävling. Du får tex ta Centralstimulerande ADHD Medicin på gymmet om du har det utskrivet, men du får inte ta det på en schack tävling.
Citera
2023-01-20, 19:42
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMelvins
byt gym !!!

ärligt får de ens göra så ??

Jag hade ALDRIG gått med på att testas och jag har och kommer ALDRIG ta något dopingprepparat.

Har man inget val om de nu får för sig att du ska testas ?

Nekat test = positivt test

Så bäst att pissa och se glad ut om du är ren
Citera
2023-01-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Nekat test = positivt test

Så bäst att pissa och se glad ut om du är ren

"Rent mjöl i påsenidiot" brukar din sort kallas. Du vet att det finns snart ingen frihet kvar
Citera
2023-01-20, 19:55
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMelvins
"Rent mjöl i påsenidiot" brukar din sort kallas. Du vet att det finns snart ingen frihet kvar

Du tagga ner med personangreppen här va.... Jag tycker alla vuxna människor ska få göra vad de vill med sina kroppar.

Jag säger bara att om du nekar att pissa så åker du dit automatiskt, vilket är rätt korkat om du är ren.
Dumt att ställa till det för sig för att man vill slå sig för bröstet och vara en rebell.
Citera
2023-01-20, 19:58
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ja det är RF som står bakom testerna om det inte är polisen som gör dem. RF följer Wadas regelverk. De Alla klubbar som är anslutna till RF följer dessa regler. Tränar du och är medlem där är du skyldig att följa dem.

Vissa företag typ Friskis och Svettis, 24/7 osv kan också vara anslutna för det ser fint ut.

Är du inte med i en sådan klubb och de kommer från RF så bara ge dem fingret och hoppas att snuten inte väntar utanför

Läkemedel som är godkända eller inte om du knaprar något, behöver inte stå på wada listan. https://rodgronalistan.antidoping.se/index.asp

Saker som är på wadas lista som eventuellt kan bli dopingklassade om du tar något nytt och spännande.
https://www.wada-ama.org/sites/defau...ember_2022.pdf

Notera att vissa substanser kan vara godkända på träning men inte på tävling. Du får tex ta Centralstimulerande ADHD Medicin på gymmet om du har det utskrivet, men du får inte ta det på en schack tävling.

Vad ska gymmet göra om man nekar, utesluta?

Har alltid varit ren. Sett polisen gått in på gym och hämtat folk vad jag tror var för test.

Civilare gick in på gymmet och en målad bil gled upp utanför entredörren.
Sedan gick de in och pekade på två stycken och tog dem med sig.
Var sent på kvällen. Kan ju varit annat än test men tror det var test för de var rätt grova killar.

Skulle känna mig kränkt och vägrat.
Citera
2023-01-20, 20:00
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Du tagga ner med personangreppen här va.... Jag tycker alla vuxna människor ska få göra vad de vill med sina kroppar.

Jag säger bara att om du nekar att pissa så åker du dit automatiskt, vilket är rätt korkat om du är ren.
Dumt att ställa till det för sig för att man vill slå sig för bröstet och vara en rebell.

Hur kan man åka dit om man vägrar pissa?

Hänger inte med.
Citera
2023-01-20, 20:03
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Vad ska gymmet göra om man nekar, utesluta?

Har alltid varit ren. Sett polisen gått in på gym och hämtat folk för test.

Civilare gick in på gymmet och en målad bil gled upp utanför entredörren.
Sedan gick de in och pekade på två stycken och tog dem med sig.
Var sent på kvällen. Kan ju varit annat än test men tror det var test för de var rätt grova killar.

Skulle känna mig kränkt och vägrat.

Gymmet du är medlem i har antagligen ett kontrakt du skrivit på med en dopningsförbindelse där du blir portat och krävd på en summa pengar DU skrivit under på att du ska betala om du dopar dig.

Ja det är helt sjukt hur det går till i Sverige, låt folk som inte gjort något träna hårt och inte störa någon!

Har själv fått klä av mig naken och pissa i en burk framför en polis och sen fått min lägenhet upp och nedvänd trots att jag varit ren. Det är absolut en fruktansvärt otrevlig upplevelse att de får utsätta folk för det baserat på hur någon ser ut. Hade varit fint om de fick göra det med motiveringen att han är svart.

Tar polisen dig så kan du pissa i burken, lämna blod. Eller så kommer de med tvång ta ditt piss med en kateter eller blod. Sjukt men sant.
Citera
2023-01-20, 20:05
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Hur kan man åka dit om man vägrar pissa?

Hänger inte med.

Om RF testar dig och du vägrar dopningstestet så räknas det per automatik som ett positivt test.

Din enda chans är att fly innan de sett dig och kommit i kontakt med dig.

Polisen kommer behöva ett test från dig, men de kommer å andra sidan att med våld tvinga dig att lämna testet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in