Citat:
Ursprungligen postat av
theMelvins
Nu förstår jag fan ingenting !!!
kan du förklara vad fan du menar med vägra=skyldig ??? Man kan omöjligt bli dömd för dopimgbrott eller vad nu det specifika namnet för användande av anabola och steroider och sånt bara för att man vägrar ???
sånt kan väl fan omöjligt andra än polisen ha rätt tvinga en till ??
va fan har EN SKETEN GYMÄGARE för jävla rätt att göra ett enda jävla dugg ??? det är väl fan ingen skillnad på honom och en frisör ?? eller florist ... de tillhandahåller en tjänst jag kan tänka mig betala överenskommen summa för och han ska leverera och inget mer !!!
Jag var nog lite otydlig, ber om ursäkt!
Om du är medlem I en förening ansluten till RF (riksidrottsförbundet) så är du skyldig att följa Wadas regelverk. I wada regelverket så döms du som skyldig om du nekar ett dopningstest. Det är för att en dopad idrottare på tävling/träning inte ska kunna neka ett dopningstest för då hade alla dopat sig som tusen inför os tex, men det gäller för alla test som wada utför (RF testar åt wada). Är en förening ansluten till RF så får de rätt till statliga bidrag, därför är väldigt många anläggningar anslutna till RF och det är I deras intresse att få pengar.
RF och wada är inte polisen och kan därför inte dömma dig för dopningsbrott så det hamnar i belastnings registret. Men de kan stänga av dig från alla RF anslutna anläggningar i Sverige. Så du kommer bli avstängd från badhus, fotbollsklubben ja I princip alla idrottsanläggningar I landet. Du blir portad från att titta på fotbollsmatcher tex
RF brukar samarbeta med polisen, oftast att polisen väntar utanför och tar dig om du försöker smita eller att RF killen säger testa den och den personen och så plockar snuten dig.
polisen använder samma labb för testerna då wada har ett labb i Sverige. Jag förutsätter att RF och polisen har ett samarbete där RF skickar information till polisen som sedan åtalar dig. Eftersom RF tester absolut skulle uppfylla alla beviskrav I en rättegång.
RF har till och med en direkt länk på sin hemsida där man anonymt kan ange folk man misstänkter. Rf får miljoner av staten vare år och har ett världsledande arbete mot dopning sedan 20år tillbaka.
Jag vill bara tydlig med att ENBART Polisen kan tvinga dig fysiskt att lämna ett urin eller blodprov men det kan inte RF. Så kommer RF killarna så neka test och hoppas snuten inte är med sen går du hem och byter gym.