2023-01-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Du tagga ner med personangreppen här va.... Jag tycker alla vuxna människor ska få göra vad de vill med sina kroppar.

Jag säger bara att om du nekar att pissa så åker du dit automatiskt, vilket är rätt korkat om du är ren.
Dumt att ställa till det för sig för att man vill slå sig för bröstet och vara en rebell.

Det är väl klart jag inte gör. eller menar du i deras ögon ?? för i lagens mening kan det ju inte vara ?!?! det vere ju helt barockt !

som sagt byte av gym vore det rätta....för fattade jag rätt var det gymet själva som gjorde de här kontrollerna ??
Citera
2023-01-20, 20:11
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMelvins
Det är väl klart jag inte gör. eller menar du i deras ögon ?? för i lagens mening kan det ju inte vara ?!?! det vere ju helt barockt !

som sagt byte av gym vore det rätta....för fattade jag rätt var det gymet själva som gjorde de här kontrollerna ??

Ja en del gymägare är ju mot dopning och andra bryr sig inte. Sen kanske dessa personer var otrevliga knastar som gymmet fått massa klagomål på och helt enkelt ville ha bort från gymmet.

Men kolla upp om gymmet är RF anslutet och byt om det är det så blir ju tillvaron lite säkrare iaf.

Träna för fan inte på Styrkelyft/tyngdlyftnings klubbar.
Citera
2023-01-20, 20:11
Medlem
Manissas avatar
Citat:

Ja du blir en rebell i deras ögon, lite som folk som ska vägra visa körkortet i USA.
Citera
2023-01-20, 20:21
Medlem
Vilka tider är vanligast att de dyker upp på?
Har nyss köpt årskort på en Atletklubb..
Citera
2023-01-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ja en del gymägare är ju mot dopning och andra bryr sig inte. Sen kanske dessa personer var otrevliga knastar som gymmet fått massa klagomål på och helt enkelt ville ha bort från gymmet.

Men kolla upp om gymmet är RF anslutet och byt om det är det så blir ju tillvaron lite säkrare iaf.

Träna för fan inte på Styrkelyft/tyngdlyftnings klubbar.

Citat:
Ja du blir en rebell i deras ögon, lite som folk som ska vägra visa körkortet i USA.

Nu förstår jag fan ingenting !!!

kan du förklara vad fan du menar med vägra=skyldig ??? Man kan omöjligt bli dömd för dopimgbrott eller vad nu det specifika namnet för användande av anabola och steroider och sånt bara för att man vägrar ???

sånt kan väl fan omöjligt andra än polisen ha rätt tvinga en till ??

va fan har EN SKETEN GYMÄGARE för jävla rätt att göra ett enda jävla dugg ??? det är väl fan ingen skillnad på honom och en frisör ?? eller florist ... de tillhandahåller en tjänst jag kan tänka mig betala överenskommen summa för och han ska leverera och inget mer !!!
Citera
2023-01-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersB11
Tjena!
Undrar om någon här har lite insyn i vad de faktiskt kollar efter på gymmet när dom testar en (alltså inte polisen). Kör dom hela WADA listan? Känns som det vore lite mycket.
AAS fattar jag men hur ser det ut gällande Arimidex och Clen t.ex?

Nej, dom testar inte allt på listan. Det kostar att kolla efter olika specifika preparat så det har man sällan råd med om man inte har väldigt starka misstankar. T/E ratio lär ju ingå i första provet. Vanliga gymsterioderna säkerligen.
Citera
2023-01-20, 21:47
Medlem
Citat:

kan du förklara vad fan du menar med vägra=skyldig ??? Man kan omöjligt bli dömd för dopimgbrott eller vad nu det specifika namnet för användande av anabola och steroider och sånt bara för att man vägrar ???

va fan har EN SKETEN GYMÄGARE för jävla rätt att göra ett enda jävla dugg ??? det är väl fan ingen skillnad på honom och en frisör ?? eller florist ... de tillhandahåller en tjänst jag kan tänka mig betala överenskommen summa för och han ska leverera och inget mer !!!

Om du är vägrar att göra testet som RF representanter vill att du gör så kommer du anses att ha testat positivt.

Du kommer inte att anses vara skyldig i en rättslig mening.

Men du kommer att stängas av utav RF. Då kommer du inte att kunna tävla i någon idrott eller få vara medlem och träna på något gym som är anslutna till RF.

De flesta gym ingår i någon kedja och de brukar ha en klausul i deras medlemskapsavtal som förbjuder doping och att de är medlemmarna i RF.
Citera
2023-01-20, 21:48
Medlem
Manissas avatar
Citat:

Jag var nog lite otydlig, ber om ursäkt!

Om du är medlem I en förening ansluten till RF (riksidrottsförbundet) så är du skyldig att följa Wadas regelverk. I wada regelverket så döms du som skyldig om du nekar ett dopningstest. Det är för att en dopad idrottare på tävling/träning inte ska kunna neka ett dopningstest för då hade alla dopat sig som tusen inför os tex, men det gäller för alla test som wada utför (RF testar åt wada). Är en förening ansluten till RF så får de rätt till statliga bidrag, därför är väldigt många anläggningar anslutna till RF och det är I deras intresse att få pengar.

RF och wada är inte polisen och kan därför inte dömma dig för dopningsbrott så det hamnar i belastnings registret. Men de kan stänga av dig från alla RF anslutna anläggningar i Sverige. Så du kommer bli avstängd från badhus, fotbollsklubben ja I princip alla idrottsanläggningar I landet. Du blir portad från att titta på fotbollsmatcher tex

RF brukar samarbeta med polisen, oftast att polisen väntar utanför och tar dig om du försöker smita eller att RF killen säger testa den och den personen och så plockar snuten dig.
polisen använder samma labb för testerna då wada har ett labb i Sverige. Jag förutsätter att RF och polisen har ett samarbete där RF skickar information till polisen som sedan åtalar dig. Eftersom RF tester absolut skulle uppfylla alla beviskrav I en rättegång.

RF har till och med en direkt länk på sin hemsida där man anonymt kan ange folk man misstänkter. Rf får miljoner av staten vare år och har ett världsledande arbete mot dopning sedan 20år tillbaka.

Jag vill bara tydlig med att ENBART Polisen kan tvinga dig fysiskt att lämna ett urin eller blodprov men det kan inte RF. Så kommer RF killarna så neka test och hoppas snuten inte är med sen går du hem och byter gym.
Citera
2023-01-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Om du är vägrar att göra testet som RF representanter vill att du gör så kommer du anses att ha testat positivt.

Du kommer inte att anses vara skyldig i en rättslig mening.

Men du kommer att stängas av utav RF. Då kommer du inte att kunna tävla i någon idrott eller få vara medlem och träna på något gym som är anslutna till RF.

De flesta gym ingår i någon kedja och de brukar ha en klausul i deras medlemskapsavtal som förbjuder doping och att de är medlemmarna i RF.

De ska bojkottas ... Den som finner sig i den skiten är STÖRD i HJÄRNAN !!
Citera
2023-01-20, 21:55
Medlem
Citat:
Jag var nog lite otydlig, ber om ursäkt!

Om du är medlem I en förening ansluten till RF (riksidrottsförbundet) så är du skyldig att följa Wadas regelverk. I wada regelverket så döms du som skyldig om du nekar ett dopningstest. Det är för att en dopad idrottare på tävling/träning inte ska kunna neka ett dopningstest för då hade alla dopat sig som tusen inför os tex, men det gäller för alla test som wada utför (RF testar åt wada). Är en förening ansluten till RF så får de rätt till statliga bidrag, därför är väldigt många anläggningar anslutna till RF och det är I deras intresse att få pengar.

RF och wada är inte polisen och kan därför inte dömma dig för dopningsbrott så det hamnar i belastnings registret. Men de kan stänga av dig från alla RF anslutna anläggningar i Sverige. Så du kommer bli avstängd från badhus, fotbollsklubben ja I princip alla idrottsanläggningar I landet. Du blir portad från att titta på fotbollsmatcher tex

RF brukar samarbeta med polisen, oftast att polisen väntar utanför och tar dig om du försöker smita eller att RF killen säger testa den och den personen och så plockar snuten dig.
polisen använder samma labb för testerna då wada har ett labb i Sverige. Jag förutsätter att RF och polisen har ett samarbete där RF skickar information till polisen som sedan åtalar dig. Eftersom RF tester absolut skulle uppfylla alla beviskrav I en rättegång.

RF har till och med en direkt länk på sin hemsida där man anonymt kan ange folk man misstänkter. Rf får miljoner av staten vare år och har ett världsledande arbete mot dopning sedan 20år tillbaka.

Jag vill bara tydlig med att ENBART Polisen kan tvinga dig fysiskt att lämna ett urin eller blodprov men det kan inte RF. Så kommer RF killarna så neka test och hoppas snuten inte är med sen går du hem och byter gym.

Det är ju fan

typiskt sverige...oskyldiga drabbas....brottsförövare är de som ska skyddas som vanligt.

RF-ställen ska ju bojkottas
Citera
2023-01-20, 21:57
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Det är ju fan

typiskt sverige...oskyldiga drabbas....brottsförövare är de som ska skyddas som vanligt.

Svensk dopningslagstifning är lika fucked up som narkotikalagstifningen men sinnessjukt lidande och enorma konsekvenser för de drabbade.
Citera
2023-01-20, 22:00
Medlem
Citat:
Det är ju fan

Där tror jag att du kan få lite problem. Alla seriösa gym är anslutna till RF.

Men eftersom doping kontrollanterna även samarbetar med polisen så kan de ju även komma till icke anslutna gym. Där kommer de att ha lite svårare juridisk att komma in i lokalen. Men de kan ju lika väl stå utanför en och vänta.

Edit:
Jag har en bekant som har varit dopingkontrollant för RF. På orten där denna person bor så öppnades det ett lokalt gym som inte hade någon anti doping policy eller var ansluten till RF. Ägaren var till en början inte villig att införa någon sådan policy.

Dopningskontrollanterna förstod ju att de som ville ta dopingpreparat började träna där. Det hela slutade med att de tillsammans med polisen gjorde tillslag på gymmet eller plockade in personer som kom till gymmet. Detta skedde ett par tre gånger under en relativt kort period. Efter detta så tog antog gymmet en anti doping policy.
Senast redigerad av zapohd 2023-01-20 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in