2023-01-19, 18:55
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Oj! dagar, då är det en hel del som ska tas upp

Inte ovanligt med flera dagars rättegång vid mord. Du kan se i stämningsansökan vad de kommer gå igenom.
(FB) Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Citera
2023-01-19, 18:56
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis som de inte alltid gör rätt åt andra hållet.
Mamman i det här fallet delade uppenbarligen inte den uppfattning som anmälaren hade - sannolikt var det inte sådana sidor som hon såg hos Lukas.
Socialtjänsten delade tydligen mammans uppfattning om att Lukas inte utgjorde någon fara för barnen - hade de bedömt det annorlunda så hade de haft en skyldighet att ingripa.
Vad då Lukas...anmälan gällde FAMILJEN och iden ingick även I .
Citera
2023-01-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ja jag tycker just det gör det mycket tydligt hur Lukas tubbat barnen faktiskt
Bella var hemma i två och en halv månad innan Lukas tog över.
Tror du själv på att hon inte bytte några blöjor under den tiden.
Tänk nu ditt billiga luder.
Tror inte du klarar det faktiskt.
För när din sjuka hjärna bestämt sig för pitbull mode på någon så går du som ett vildsvin i den riktningen.
Prova tänka lite ditt jävla luder.

Citat:
Nej du har hackat sönder deras vittnesmål för att passa din agenda
Du har skitit i att barnet säger samma sak som alla som Lukas pratat med.
Du är en av dom värsta lögnarna och skitspridarna för att du vill hata en mamma som förlorat sitt barn.
Du vet inte ett skit men klev in i tråden för att hata.
Du är en fitta och det kan du aldrig förneka.

Jag har försökt hänga med i tråden sen början och läst fup och alla inlägg här men denna person har verkligen bestämt sig för att gå till angrepp på alla som skriver något dumt om mamman.
Jag yttrar mig inte om vem som är skyldig eller inte men varför gå till personangrepp på folk för att de inte delar samma mening?
Lite vuxet kan man väl bete sig.
Sverige är ett fritt land med yttrandefrihet och alla kan vi inte tycka lika.
Citera
2023-01-19, 23:15
Medlem
Clifford500s avatar
Kan någon ladda upp FUP igen?
Citera
2023-01-20, 06:28
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford500
Kan någon ladda upp FUP igen?
Den här fungerar
(FB) Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Citera
2023-01-20, 09:25
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boymom8
Jag har försökt hänga med i tråden sen början och läst fup och alla inlägg här men denna person har verkligen bestämt sig för att gå till angrepp på alla som skriver något dumt om mamman.
Jag yttrar mig inte om vem som är skyldig eller inte men varför gå till personangrepp på folk för att de inte delar samma mening?

Kallas för "Flying Monkey".
Citera
2023-01-20, 12:22
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boymom8
Fundera lite på vad det betyder och hur konsekvent du är i ditt inlägg nu
Citera
2023-01-20, 13:44
Medlem
orrecrists avatar
Har det kommit fram något nytt?”
Citera
2023-01-20, 15:45
Medlem
Peripetis avatar
Citat:
Fundera lite på vad det betyder och hur konsekvent du är i ditt inlägg nu

Det hade varit intressant om du svarade på en obesvarad fråga som ställts i tråden: Anser du att Isabella har gjort något fel alls? Betett sig orimligt på något vis överhuvudtaget?

Du försvarar henne villkorslöst i allt, ett svartvitt tänkande som indikerar att du inte tycker du eller hon kan ha/göra fel - en egenskap som Isabella beskrivs ha...

Du skriver att det är normalt att den som är föräldraledig har hand om barnet i princip 100%. Nej, det är inte normalt eller önskvärt. Föräldraledigheten gäller medan den andra föräldern är på jobbet; det vill säga att båda föräldrarna har var sitt jobb under dagen. Därefter delar de på ansvaret. Så gör de flesta, och varför skulle inte båda föräldrarna vilja ta hand om sitt barn? Att knappt ens ta hand om sina tidigare biologiska barn utan lämpa över dem på bonuspappan tänder även det många varningslampor.

Man får ha rejäla skygglappar för att läsa fup och ändå försvara mamman helhjärtat. Enligt mig är varken hon eller pappan kapabla att vara föräldrar.
Citera
2023-01-20, 16:01
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripeti
Det hade varit intressant om du svarade på en obesvarad fråga som ställts i tråden: Anser du att Isabella har gjort något fel alls? Betett sig orimligt på något vis överhuvudtaget?

Du försvarar henne villkorslöst i allt, ett svartvitt tänkande som indikerar att du inte tycker du eller hon kan ha/göra fel - en egenskap som Isabella beskrivs ha...

Du skriver att det är normalt att den som är föräldraledig har hand om barnet i princip 100%. Nej, det är inte normalt eller önskvärt. Föräldraledigheten gäller medan den andra föräldern är på jobbet; det vill säga att båda föräldrarna har var sitt jobb under dagen. Därefter delar de på ansvaret. Så gör de flesta, och varför skulle inte båda föräldrarna vilja ta hand om sitt barn? Att knappt ens ta hand om sina tidigare biologiska barn utan lämpa över dem på bonuspappan tänder även det många varningslampor.

Man får ha rejäla skygglappar för att läsa fup och ändå försvara mamman helhjärtat. Enligt mig är varken hon eller pappan kapabla att vara föräldrar.
Jag har besvarat frågan om Bella ett antal gånger redan faktiskt.
Och det borde ju du ha läst eftersom du tydligen vet exakt vad jag gjort hela tråden.
Hur du vill dela upp sysslorna med din partner är mellan er och inget som andra behöver rätta sig efter.
Om man har läst fupen så vet man det inte handlade om Bellas ovilja att ta hand om J utan om Lukas behov av kontroll.
Citera
2023-01-20, 16:31
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Jag har besvarat frågan om Bella ett antal gånger redan faktiskt.
Och det borde ju du ha läst eftersom du tydligen vet exakt vad jag gjort hela tråden.
Hur du vill dela upp sysslorna med din partner är mellan er och inget som andra behöver rätta sig efter.
Om man har läst fupen så vet man det inte handlade om Bellas ovilja att ta hand om J utan om Lukas behov av kontroll.

Kontroll? Var läser du det? Hade han haft kontrollbehov/svartsjuka hade han väl inte fogat sig och lagt sig på soffan, medan J låg i sängen? t.om X:et säger att hon går från den ena till den andra, INNAN hon dumpat den ena....Polsk afton! Jo tjena
Citera
2023-01-20, 16:34
Medlem
Bebismordet i Trosa del 4 (Podme/Acast).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in