2023-01-20, 16:43
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag har besvarat frågan om Bella ett antal gånger redan faktiskt.
Och det borde ju du ha läst eftersom du tydligen vet exakt vad jag gjort hela tråden.
Hur du vill dela upp sysslorna med din partner är mellan er och inget som andra behöver rätta sig efter.
Om man har läst fupen så vet man det inte handlade om Bellas ovilja att ta hand om J utan om Lukas behov av kontroll.

Kontroll? Nu får du ge dig. Om DU läst hela FUPEN så borde du också läsa hur mycket L försöker att få I att umgås med J gång på gång men hon vill inte veta av J eller ta sitt ansvar för någon av barnen. Skrämmande läsning men att L vill att J tar sitt mammaansvar upprepar han gång på gång. Stackars barn
Citera
2023-01-20, 17:01
Medlem
Peripetis avatar
Citat:
Jag har besvarat frågan om Bella ett antal gånger redan faktiskt.
Och det borde ju du ha läst eftersom du tydligen vet exakt vad jag gjort hela tråden.

Eftersom jag missat det kanske du kan besvara frågan igen? Det tar mindre tid än att skriva passiv-aggressiva kommentarer.

Citat:
Hur du vill dela upp sysslorna med din partner är mellan er och inget som andra behöver rätta sig efter.

Jag har aldrig påstått att andra ska rätta sig efter mig. Jag reagerade mot det du skrev om att det är normalt att den som är hemma sköter i princip allt medan den andra föräldern knappt är hemma. Jag menar helt enkelt att nej, det är inte så vanligt, och det är inte bra för varken föräldrar eller barn. Det är min åsikt.

Citat:
Om man har läst fupen så vet man det inte handlade om Bellas ovilja att ta hand om J utan om Lukas behov av kontroll.

Alltså, min fråga rörde ju just varför du så ensidigt väljer att rakt av till 100% tro på den ena partens berättelse till punkt och pricka... Dessutom, om det nu var så att Lukas hade detta enorma kontrollbehov och inte tillät Isabella att vara med sitt barn, då hade ju hon ett ansvar att kontakta exempelvis socialtjänst angående det, eftersom barn behöver båda sina föräldrar.
Senast redigerad av Peripeti 2023-01-20 kl. 17:04.
Citera
2023-01-20, 17:11
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripeti
Eftersom jag missat det kanske du kan besvara frågan igen? Det tar mindre tid än att skriva passiv-aggressiva kommentarer.

Jag har aldrig påstått att andra ska rätta sig efter mig. Jag reagerade mot det du skrev om att det är normalt att den som är hemma sköter i princip allt medan den andra föräldern knappt är hemma. Jag menar helt enkelt att nej, det är inte så vanligt, och det är inte bra för varken föräldrar eller barn. Det är min åsikt.

Alltså, min fråga rörde ju just varför du så ensidigt väljer att rakt av till 100% tro på den ena partens berättelse till punkt och pricka... Dessutom, om det nu var så att Lukas hade detta enorma kontrollbehov och inte tillät Isabella att vara med sitt barn, då hade ju hon ett ansvar att kontakta exempelvis socialtjänst angående det, eftersom barn behöver båda sina föräldrar.

Ja det är mycket ovanligt att bara för den ena är hemma så skall den sköta allt, barnen, mat, tvätt, städning, disk, hund, höns, tupp och kaniner. Har inte hört talas om att en förälder förväntar sig det. I detta fall är det än värre då den andra föräldern dessutom håller sig borta. Direkt oansvarigt
Citera
2023-01-20, 17:14
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Kontroll? Nu får du ge dig. Om DU läst hela FUPEN så borde du också läsa hur mycket L försöker att få I att umgås med J gång på gång men hon vill inte veta av J eller ta sitt ansvar för någon av barnen. Skrämmande läsning men att L vill att J tar sitt mammaansvar upprepar han gång på gång. Stackars barn
Säger L ja. Däremot hävdar I tvärtom att hon knappt fått hålla bebisen för L eftersom han då blivit sur och tagit henne ifrån I. I FUP ser vi hur han på ett nästan osunt sätt upprepar: ”min bebis”, ”pappas flicka”, ”mitt allt” etc.

Märkligt att utgå från L:s luddiga utsagor som någon slags sanning, särskilt som vi sett hur ofta han ändrar sina svar på enkla frågor kring händelseförloppet.
Citera
2023-01-20, 18:04
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Kontroll? Var läser du det? Hade han haft kontrollbehov/svartsjuka hade han väl inte fogat sig och lagt sig på soffan, medan J låg i sängen? t.om X:et säger att hon går från den ena till den andra, INNAN hon dumpat den ena....Polsk afton! Jo tjena
Han utövar kontroll via och över barnet.
Det är faktiskt en inte helt ovanlig grej.
Det är däremot vanligare att det är kvinnor som gör det mot män än tvärtom.
Hade det varit en kvinna som dödat och en man som betett sig som Bella så hade du inte haft några som helst problem att se det.
Robin säger att hon och Johan blev tillsammans när dom var ihop.
Det har ingenting att göra med vad som hände flera år senare. Johan bör ju veta bättre än alla andra vad som gällde när Lukas kom och Lukas har inte påstått att hon varit otrogen mot honom utan att det var jobbigt att sova på soffan när hon och Johan pratade funderade på att försöka igen.
Det var ingen otrohet.
En fråga till dig.
Sitter du här och är kränkt på Robins vägnar för att hon förut sårade Robin?
Eller varför drar du upp det?
Citera
2023-01-20, 18:06
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Säger L ja. Däremot hävdar I tvärtom att hon knappt fått hålla bebisen för L eftersom han då blivit sur och tagit henne ifrån I. I FUP ser vi hur han på ett nästan osunt sätt upprepar: ”min bebis”, ”pappas flicka”, ”mitt allt” etc.

Märkligt att utgå från L:s luddiga utsagor som någon slags sanning, särskilt som vi sett hur ofta han ändrar sina svar på enkla frågor kring händelseförloppet.

Med tanke på att hon kastat ut dom, ropar på honom så fort J började skrika eller gjort på sig, och hennes "anfall" där hon hotar med att slänga ungen i väggen och skriker som en galning. Isabella har hållt alla i sin närhet i schack med sina okontrollerade hysteriska anfall. De har gått på tå, så att han tar barnet innan Isabella exploderar är inte så konstigt, allt för att slippa gap och skrik från alla håll!
Att tala om sitt barn med kärlek är inte osunt, i den åldern börjar barnet bli mer knutet till den förälder som stadigvarande går hemma eller har dom mestadels.
Isabella har/hade 2 barn till. Hon ägnade ingen större uppmärksamhet på dom heller, så hon är kallhjärtad över lag!
Citera
2023-01-20, 18:09
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripeti
Nej jag är trött på att upprepa mig så du får söka.
Om du har kollat igenom vad jag skrivit och läser mina inlägg så borde du dessutom redan veta det.

Citat:
Det är normalt att den som är hemma tar i princip allt av det jag sett genom livet.
Men då är det så klart mammor som tar ansvar.
Det är ju stor skillnad mot att en kille gör det för alla vet ju att män och kvinnor är olika och män inte är födda till att sköta barn och ta hand om hem.

Citat:
Jag tror inte ensidigt en part.
Det är ni andra som gör det.
Tänk att hon har ansvar för att reglera hans kontrollbehov också.
Har Lukas något ansvar enligt dig?
Kan man kräva att han kan torka sig själv i arslet?
Eller är det Bellas fel om han går runt och luktar illa också?
Citera
2023-01-20, 18:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Med tanke på att hon kastat ut dom, ropar på honom så fort J började skrika eller gjort på sig, och hennes "anfall" där hon hotar med att slänga ungen i väggen och skriker som en galning. Isabella har hållt alla i sin närhet i schack med sina okontrollerade hysteriska anfall. De har gått på tå, så att han tar barnet innan Isabella exploderar är inte så konstigt, allt för att slippa gap och skrik från alla håll!
Att tala om sitt barn med kärlek är inte osunt, i den åldern börjar barnet bli mer knutet till den förälder som stadigvarande går hemma eller har dom mestadels.
Isabella har/hade 2 barn till. Hon ägnade ingen större uppmärksamhet på dom heller, så hon är kallhjärtad över lag!
Säger Lukas
Citera
2023-01-20, 18:11
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Han utövar kontroll via och över barnet.
Det är faktiskt en inte helt ovanlig grej.
Det är däremot vanligare att det är kvinnor som gör det mot män än tvärtom.
Hade det varit en kvinna som dödat och en man som betett sig som Bella så hade du inte haft några som helst problem att se det.
Robin säger att hon och Johan blev tillsammans när dom var ihop.
Det har ingenting att göra med vad som hände flera år senare. Johan bör ju veta bättre än alla andra vad som gällde när Lukas kom och Lukas har inte påstått att hon varit otrogen mot honom utan att det var jobbigt att sova på soffan när hon och Johan pratade funderade på att försöka igen.
Det var ingen otrohet.
En fråga till dig.
Sitter du här och är kränkt på Robins vägnar för att hon förut sårade Robin?
Eller varför drar du upp det?

Alla lögner hon serverat Viktor med? Och om hon nu är så ärlig.... Var kom Polsk afton in i bilden? Hennes trovärdighet är lika med noll!
Nu går ryktet om att hon håller på med nån webcamgrej, stämmer det?
Citera
2023-01-20, 18:11
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Säger Lukas

Och barnen
Citera
2023-01-20, 18:14
Medlem
Dagar för rättegång/huvudförhandling i Nyköpings TR:
Måndag 6/2
Onsdag 8/22
Fredag 10/2
Måndag 13/2
Citera
2023-01-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja det är mycket ovanligt att bara för den ena är hemma så skall den sköta allt, barnen, mat, tvätt, städning, disk, hund, höns, tupp och kaniner. Har inte hört talas om att en förälder förväntar sig det. I detta fall är det än värre då den andra föräldern dessutom håller sig borta. Direkt oansvarigt

Och så är det så vansinnigt mycket svårare och jobbigare att ta hand om barn jämfört med vilket lönearbete som helst 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in