2023-01-19, 23:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Min undran var egentligen om det fanns varningssignaler?

Personer i min omgivning som begått självmord har inte upplevts som "total" chock när man tittar i backspegeln.
Det kanske är svårare för en elitsoldat att visa sej hjälpbehövande.
Hans yrke kanske blev en nackdel i detta läge.
Citera
2023-01-19, 23:23
Medlem
Då Deniz sade att han skulle springa 5 mil, vilket han inte brukade göra, gav honom viss tid att slutföra det han hade planerat.
Citera
2023-01-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Nej… dom anhöriga har fått beskedet självmord men föräldrarna vägrar acceptera det… hans närmaste vänner dvs dom som drog igång sökningen efter han har accepterat sanningen… ALLA inom försvarsmakten har accepterat det…
Det där är inte sant
Dom har fått besked om att det inte går att faställa självmord och ej heller ett ev mord
Citera
2023-01-20, 05:01
Medlem
Citat:
Då jag läste tråden mer frekvent trodde jag att de elektroniska spåren (googlingen) pekade på hur man lagade mat osv. Har jag fel?
Da senaste goggling Torsd var på omelette

Och den senaste kontakten på mob hadde
han med en vön på torsd
Om jag inte minns fel så var det vid lunch tid

De bestämmde då att de skulle träffas på lörd kvöll efter löpning för stt gå ut och ta en öl

Så senaste spåren var på torsd och han försvann på lördagen
Citera
2023-01-20, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det där är inte sant
Dom har fått besked om att det inte går att faställa självmord och ej heller ett ev mord
Var du med när dom fick det beskedet? Eller har du sett dokumentation om att DA har fått ett sånt besked…

Sluta sprid lögner!! Och kolla upp fakta innan du skriver… Dom har fått besked men vägrar acceptera!
Citera
2023-01-20, 07:07
Medlem
Citat:
Var du med när dom fick det beskedet? Eller har du sett dokumentation om att DA har fått ett sånt besked…

Sluta sprid lögner!! Och kolla upp fakta innan du skriver… Dom har fått besked men vägrar acceptera!

Jag menar naturligtvis om du har sett dokumentation om att DA’s föräldrar har fått ett sånt besked…
Citera
2023-01-20, 17:36
Medlem
Citat:

Ja dokumenten har pappan lagt ut officiellt
Citera
2023-01-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja dokumenten har pappan lagt ut officiellt

Pappan och mamman har fått besked självmord.. polisen frågade tidigt i utredningen om DA mående men föräldrarna blev stötta och vägrade redan då tro att deras son mådde dåligt…

Kan säga att många inom försvarsmakten är besvikna på DA.. dom ställde upp och letade och var oroliga…men så visade det sig att han hade stulit sprängmedel och sprängt sig själv… vissa blev jävligt förbannade också…

menar du denna https://www.bildtagg.se/bild/pk79yxsim9og973kf20r20c

Ledsen men det har inget med utredningen att göra…med tanke på att kroppen legat ute under så lång tid går det ej att fastställa vem som detonerade… dukumentet visar inget från utredningen i övrigt… den övriga utredningen visar självmord…denna dokumentation visar bara skicket på kroppen och så har DA’s mamma och pappa vridit till sanningen… och vill få det att se ut som mord…
Senast redigerad av LillBurtan 2023-01-20 kl. 19:00.
Citera
2023-01-20, 21:30
Medlem
Citat:
Min undran var egentligen om det fanns varningssignaler?

Personer i min omgivning som begått självmord har inte upplevts som "total" chock när man tittar i backspegeln.

Du skriver ju precis det du frågar efter.
Varningssignaler?
Lätt att se i backspegeln, säger du sen.
Citera
2023-01-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Du skriver ju precis det du frågar efter.
Varningssignaler?
Lätt att se i backspegeln, säger du sen.

Ledsen om jag var oklar.

Det verkar inte finnas personer som upplevt Deniz självmordsbenägen? Eller fanns det varningssignaler?
Citera
2023-01-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ledsen om jag var oklar.

Det verkar inte finnas personer som upplevt Deniz självmordsbenägen? Eller fanns det varningssignaler?

Förstår det.
Ja det undrar man. Troligen fanns det sådana, gissar jag.
Men hans omgivning verkar ju helt befriad från att fatta sådant. Kanske kunde famil) och nära vänner gjort bättre nytta innan. Än att driva på efteråt.
Citera
2023-01-21, 23:07
Medlem
Lillburtan verkar inte riktigt klok i mina ögon. Varför denna hätskhet?
Jag tycker att hen kan hålla käften för det är inte så självklart någonting i vad som hänt Deniz Arda.
Det verkar vara berydligt mer än vad som officiellt framkommit.
Jag är också helt övertygad om att det inte är någon som är förbannad på Deniz Arda, för det finns ingenting som säger att han lurat kolleger, ingenting heller att han stulit sprängmedel på sin arbetsplats. Allt skitprat är just det skitprat och spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in