Citat:
Ursprungligen postat av
retina
Ok. Varför har vänner/kollegor accepterat det? Hade han uttryckt mörka/självmordsbenägna sidor till dem?
Sorglig historia. Men det som skaver hos mig är polis inte hittat elektroniska spår som tyder på sökningar gällande självmord osv? Misstänker att ett person som funderar att avsluta sitt liv googlar på massa saker som inte har med matlagning att göra.
Får jag ställa en motfråga, varför skulle
ej vänner/ kollegor acceptera det val Deniz gjorde?
Hur smärtsamt och hur fruktansvärt ont det än gör när en älskad ung närstående/vän/kollega beslutar sig för att avsluta sitt liv, till slut måste man ändå acceptera det, för att inte själv gå under av sorg samt även av självförebråelse - tankar som hade
jag kunnat göra något för att förhindra detta.
De som var hans bästa vänner och kollegor har accepterat samt jag tror även respekterat hans val, vad de möjligtvis sörjer - förutom givetvis den gränslösa förlusten av Deniz - är att han ej velat anförtro sig åt någon vän eller eventuellt sökt professionell hjälp om vad som tyngde honom. Om han sökt hjälp med t ex samtal, stöttning, ev tankar om antidepressiv medicinering hos psykolog/ kurator vet vi ej.
För personer som har självmordstankar är det vanligt att googla olika metoder för att avsluta sitt liv och väga nackdelar mot fördelar.
I det här fallet kan jag tänka mig att tillvägagångssättet redan var bestämt på förhand; tillgång till sprängmedel samt gedigen kunskap om att det ej fanns någon risk att misslyckas med det tragiska, definitiva och ödesdigra beslut han fattat.
Vad jag förstått och hört så har ej Deniz uttryckt mörka/ självmordsbenägna sidor till vänner och kollegor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vaxad
Fetade:
Hur vet du att polisen inte hittat något?
Vad som kommit fram är att Deniz googlat på köp av enkelbiljett SL, trots att han hade giltigt SL-kort.
Möjligtvis att kanske polisen även fått fram raderade sökningar på Tyresta nationalpark, att han varit där och fotograferat kunde man väl återskapa.
Har du några tankar om vad de ev kan ha hittat?