2023-01-19, 20:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Enligt ett av dina inlägg hade någon påstått att heartbrandloggan var 50 år, vilket inte stämmer.

Det var stom72 som påstod i denna tråd att pedofilsymbolen är 50 år gammal - men det verkar han inte kunna belägga.

Att Unilevers heartbrandlogo är från 1998 har nog ingen ifrågasatt.

Citat:
Jag påpekade att både unilever-glass och gb hade en logga som liknande ett staket innan dess.
Hade unilever samma flagga som gb?

Clownen är ju i alla fall unik för GB - inget annat unileverbolag använder den.
Citera
2023-01-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var stom72 som påstod i denna tråd att pedofilsymbolen är 50 år gammal - men det verkar han inte kunna belägga.

Att Unilevers heartbrandlogo är från 1998 har nog ingen ifrågasatt.

Hade unilever samma flagga som gb?

Clownen är ju i alla fall unik för GB - inget annat unileverbolag använder den.

Nej, GB hade länge en egen symbol. GB var ju länge ett fristående företag. Sen vet jag inte om GB använt Unilevers logo som förebild vid någon tidpunkt.
Citera
2023-01-19, 20:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttolini
Vad fan heter det GB "Glace" för? Borde dom inte döpt det till GB Glass, eller GB Icecream?

Glace betyder ju tydligen icecream/glass på europeisk franska kunde jag läsa mig till. Men fattar ändå inte?

Ja, det är franska. Många namn på mat kommer från det. Vad är det för konstigt med det? Saker kom inte från engelskan förr. Det stavades förr gratin, nu stavar vi gratäng. Glass skriver vi istället för glace. Det behölls i företagets namn för att det är sjukt dyrt att ändra plus tradition.
Citera
2023-01-19, 20:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Nej, GB hade länge en egen symbol. GB var ju länge ett fristående företag. Sen vet jag inte om GB använt Unilevers logo som förebild vid någon tidpunkt.

Men vilken tidigare unilever-logo menar du liknade GBs flagga? Det är det jag undrar..
Citera
2023-01-19, 20:18
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Nej jag har heller inte koll på vad som nu egentligen är deras "riktiga" symboler och vad som är påhitt och såklart kan det ju gå till överdrift när symbolerna är för generella och leda till att mönsterigenkännande människohjärnor börjar se "hemliga symboler" överallt, några är dock relativt välkända som sagt och det var bara ett axplock av dem i länken där som exempel.

Finns ju rätt många symboler som man hittat på tror man. Det måste bli att de ibland redan finns. Varför skulle Gb vara pedofiler?
Citera
2023-01-19, 20:19
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Som rubriken anger.
Denna symbol, ett litet hjärta i ett större dito" har varit pedofilers sätt att "kommunicera" i decennier.
"Glassgubben" håller nu (till skillnad mot sin föregångare) upp 3 fingrar, ett tecken symboliserande 666.
Varför fick "glassgubben" en "ny approach"...
(Föregångaren hade heller inte pedofilskräp på bröstet)
Kan du tänka dig att bojkotta (fejk)glassen, när du nu vet detta?
Från en FBI rapport från 2007.

https://www.slideshare.net/hamomilak...dophilesymbols
Citera
2023-01-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men vilken tidigare unilever-logo menar du liknade GBs flagga? Det är det jag undrar..

Unilever hade tidigare en logo som såg ut som ett rött staket. GB:s gamla logga såg ut som ett staket i flera olika färger, typ som GB-gubben (lila, orange, osv). I mitten av flaggan stod det Glace-bolaget, eller GB Glace. Likheterna är inte slående men jag tänker att det kan finnas någon, om än lös, koppling mellan loggorna.

Vänligen notera att jag inte köper konspirationsteorin som diskuteras här.
Citera
2023-01-19, 20:25
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Tack för feedback.
Så är det naturligtvis, 99 av 100 missar dessa saker, då de är tänkta att fortsätta regera i det fördolda.

Gissar att det inte slagit dig att de 12 "stjärnorna" på din vardera nummerplåt på din bil är det sataniska pentagram som vi hittar i pannan på den androgyna geten BAPHOMET, dyrkad av frimurare.

12 stjärnor omnämns i Uppenbarelseboken, att häckla det Skriftstället, är ett av djävulens alla poänger med att du glatt kör och tutar, med bilen nerlusad med pentagram.
Jobbigt då när Ukraina blir medlemmar i EU och antalet stjärnor ökar med en till 13. Vad säger din bibel om det?
Citera
2023-01-19, 20:28
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hade inte en aning om att detta var/är en peddologga.
Aldrig hört talas om det förens nu.
Inte jag heller. It takes one to know one kanske?
Citera
2023-01-19, 20:29
Moderator
Humbugs avatar
Så GB Glace styrs av egentligen av hårdföra glassälskande pedofilsatanister?
Har jag förstått er korrekt rätt?

Det kan nog vara lite problematiskt, ja...
Citera
2023-01-20, 00:35
Moderator
HelgeBuks avatar
Flytt till KoAT för sammanfogning.

Företagsskvaller --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2023-01-20, 00:50
Medlem
madtops avatar
Trådar sammanfogade, startinlägg: (FB) GB Glass logga är en symbol för pedofiler
/Moderator
Senast redigerad av gason 2023-01-20 kl. 07:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in